Thursday, October 4, 2012

JANGAN MATI DULU.. !!!

Dulu masa zaman aku kecil kecil kalau  kucing aku sakit , meninggal lah kucing itu. Hari hari anak aku menangis bengkak  bengkak mata dan dia pula yang jadi lemah , browse internet tenguk apa masalah kucingnya. Kalahkan adiknya yang sakit. Jangan mati ya... kalau mati kakak sedih. Balik sekolah cari kucingnya , ayah dia lemah dia tak nak makan. anak aku nangis. Siapa siap antar gi klinik. dua hari kemudia n gtak baik lagi. Jom ayah cari kelinik yang baik , kawan adik kata ada kat Melawati. Bawa pula ke klinik Melawati.

Daftra nama  kucing. umur dan lain lain. nasib baik tak minta IC kucing. tunggu giliran., Nurse panggil , Silver... dengan aku aku sekali masuk bawa kucing. Kena sejarum. Dr kata dia ada infevtion kat pundi pundi bagi antibiotik.Bil RM71 hinggit. (klinik kat ats ni bagus )
Dalam kereta,ayah adik  lupa tanya DR , boleh baik ke kucing adik. Aku pula terpaksa tenangkan. Tentu boleh kalau tidak tentu Dr cakap dah. Kat Umah ibu  nya cakap ngan aku, kalau  nak mati jangan lah mati sekarang. Mia tengah Exam mau melalak  berhari hari. aku tenangkan si ibu lak yang dah bergenang air mata. Tak adalah  semuanya akan ok soon.

Aduyaiii..Alhamdulillah Silver bertambah sihat. Ayah  hari ini  sliver tunggu Mia depan bilik air bila Mia mandi dah dua minggu dia tak buat macam itu. Huh selama ini rupanya kucing dia akan tunggu dia depan bilik air bila dia mandi nak gi sekolah. Itu aku hiaran macam mana orang boleh buang anak dan dera anak. Kucing pun kita bela macam anak sendiri.


No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts