Thursday, November 3, 2011

Wardina ???



Aku pun tak tahu apa yang TV 3 sayang sangat ngan anak Acheh yang anti kerajaan itu menjadi pengacara  MHI. ramai yang dah meluat tenguk WARDINA ini yang kononnya open minded tetapi terang terang  pro pembangkang,, Kalau TV 3 masih tidur dan masih tidak sedarkah diri lagi , nanti bukan saja pembangkang yang  ada kan kempen boikot TV3, Penyokong kerajaan juga akan boikot TV 3.

MHI beberapa hari lepas , Wardina memberi komen pasal keputusan mahkamah  rayuan  yang membenarkan pelajar IPT  aktif berpolitik.baca ini aduh kemain lagi pompuan ini. Katanya dengan bangga  Mahasiswa tak patut dihalang aktif berpolitik kerana Mahasiswa adalah golongan orang yang bijak bijak dan panjang lagi komennya. Kalau nak berpolitik tak payah lah belajar dan tak payah lah jadi Mahasiswa, jadillah politikus bengap betul WARDINA ini.

Ally Iskandar menyanggah  komen WARDINA mengatakan pelajar perlu tumpukan kepada pelajaran  dan mereka berbalas komen sehingga WARDINA lupa dia on air. Apa ini Johan Jaafar , lu gentel telur ke??????? tidur ke????? ramai dah orang meluat teguk  WARDINA minah panas baran ini kat MHI. TV 3 pikirlah sendiri.

73 comments:

  1. Johan Jaafar mungkin akan tukar nama TV 3 jadi TV PR3..hehehehhehehe

    ReplyDelete
  2. what's wrong with that comment- saya orang UMNO juga dan i tak nampak apa salah nya- jangan la berpikiran sempit- guna otak dan jangan guna hati untuk berfikir- anak Sabah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang pastinya kami memang meluat tengok wardina tu over sangat... perasan dia yang pandai dan lawa memang dasar orang aceh gitu.... sikit2 bela tudung..sikit bela tudung... eloo kalau nak maintain lawa tak per kuar TV or kalau nak bertegang leher mempertahankan pendapat keluar dari screen tuh... gi join Azizah wat road show... kami kaum wanita suka mereka yang boleh mendidik anak2 kami menjadi lebih berdisplin dan mendengar kata ibu bapa ketika menuntut bukannya habiskan masa berdebat hal2 yang terkeluar dari bidang pelajaran....

      Delete
  3. betul...betul...betul.....pakai otak bukan pakai lutut....

    ReplyDelete
  4. wei bahalol kalau nak berpolitik berhenti belajar, berpolitik lah, jangan ngaku org UMNO kalau PR kolot. kalau nak berpolitik masuk bertanding dan jangan buang masa kat uni bagi kat iorg yg nak belajar, kalau PR yg jadi kerajaan semua budak uni boleh berpolitik nampaknay negara akan pupus ralyat pintar, semua kandas uni, bingung

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kawan...dia owang ni memang bangang..aku dah kata..sbb klu nk belajar pegi la belajar..klu nk berpolitik kau pegi la berpolitik..bodooh..paham...kalu x nk belajar bagi anak aku masuk belajar jd pandai...kau yg sokong si wardina..wat pe....memang terang2 si wardina tu x leh pakai di tv3...anak aku menunggu ni nk jd siswa....

      Delete
    2. kalau berpolitik, tp xbelajaq...bodohlah namanya...mcm mana nak jd pemimpin kalau bodoh...kalau ikutkan umno mmg suka ambil pemimpin xberpelajaran...so, pemimpin yg nk dipilih kenalah berpelajaran...

      Delete
  5. Kebodohan orang yang berilmu..
    Sepatutnya pelajar gunakaN otak untuk mencari ilmu..
    Sudah abis belajar barulah gunakan ilmi tu untuk berpolitik.
    Belajar tak abis lagi nak masuk politik.. Jadi senanglah kena tipu dik ooi.. Kalau tak caya cuba tanya mak bapak korang yang banyak asam garam dalam politik malaysia.. Jgn jadi bodoh lepas kena buang apa korang nak buat..
    Nama dah black list.. Pikir2kan lah... Jangan jadi bodoh..

    ReplyDelete
  6. dia kan kawan baik dgn wife nazimun . Sape boleh sentuh dia bro. Nanti terkencing Johanis Jaafariu. hu hu.... nak mampos?? Selamatkan periuk nasi bro

    ReplyDelete
  7. aku dah malas tengok tv3. lebih bnyk tengok tv astro yg lain, nyampah dah dgn tv3

    ReplyDelete
  8. ko ni orang tapi berotak lembu... bodoh betul lembu umno akedamik tahap PMR

    ReplyDelete
  9. klu pelajar sokong UMNO tak pulak kau kata masuk politik pendapat bia la adil ..kadang2 alias selalu kita kerap tengok UMNO masuk ke sekolah citer pasal politik bole pon .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ade je taklimat politik kt ipt..uitm..mcm2 lg..tp sbb umno,kire boleh la..camane org nk pilih cara pentadbiran yg x adil ni..org yg nk tegakkan ISLAM dikata pembangkang,pemberontak..jgn sampai terkelu lidah bila ditanya DI SANA,knapa kamu pilih "dia" untuk memimpin kamu di dunia..ya ALLAH..peliharakanlah hati hambamu ini..ameen~

      Delete
  10. Memang dah lama tak tengok MHI..kalau ada iklan si budak acheh ni pun aku tukar channel..hipokrot yang on air memualkan

    ReplyDelete
  11. ok. semua org pandai dok uni, biar org bodoh je yg berpolitik. malaysia pasti berjaya. yeah! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang suh belajar habis dulu sblm berpolitik. bukannya larang budak2 uni berpolitik selamanya, cuma masa belajar tu, menfaatkanlah ilmu supaya tidak terkandas sbb gila berpolitik & hanya layak jd coffee boy sj! biar keluar U dgn cemerlang, bina kerjaya sampai mantap, lepas tu dah duit banyak, berpolitikla sampai jd pemimpin yg bertanggungjawab, bukannya asyik lantang membangkang semua tak betul mcm awak ni!!! masa muda2 bukannya utk dibazirkan dgn membangkang semata...dah tua nnt susah nak hidup, salahkan kerajaan plak!

      anti bohmau

      Delete
    2. betul5 saya setuju....

      Delete
    3. kalau x nk bg dia org berpolitik napa letak subjek politik sosial atau sains politik kt universiti?????? agak2 sapa yg ngok???? dia org tahu politik kt negara kita mcm haprak sbb dia org belajar dlm univ sbb itu dia org tak sabar nk perbetulkan politik negara... so jgn la halang mereka.. agak2 sapa yg salah????

      Delete
  12. Sebelum ini dia pernah buat komen bodoh dalam TV semasa kematian wartawan bernama di somalia 'tak payah pegi jauh jauh nak bantu, kat malaysia pun ramai tak makan'. itu menghina pengorbanan besar yang telah dilakukan untuk umat islam di somalia.

    ReplyDelete
  13. apa pun, tumpu dan setelkan pelajaran dahulu, nak berpolitik, selepas menggenggam certificates

    ReplyDelete
  14. Mulut celupar....mcm bon.....t ayam...! yg tak best tu suka kenen kenan..ke lain bantai kerajaan..?

    ReplyDelete
  15. mmg tak suka tgk dia jadi pengacara...cakap mcm mengada2 jer....mcm bagus je...ingat dulu awak mcm mn ....baru pakai tudung daa baguh rasa bagus sgt diri tu....

    ReplyDelete
  16. memang betul...saya pun lama2 dah meluat bila tengok wardina cara dia memberi komen, dia perasan bagus dan kadang2 merapu tak tentu pasal..

    ReplyDelete
  17. Saya dah ikut MHI lama dah. Apa yg Wardina utarakan adalah pandangannya. Jelas dia org yg berilmu dan mengaji ilmu ilmu agama. Siapa yg tak setuju tu tak aper...ianya hanyalah luahan pendapatnya. Itu sahaja.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp nk luahkn pendapatnya bukan ketika dia menjadi host la...klu dia tetamu boleh la..kau pikir la ...wardina anak n keturunan indon yg kau sokong apa yg kau dapat..kau anak malaysia...dengar je...gitu..

      Delete
    2. aduh engkau org ni knpelah marah sesangat dgn wardina tu...tp mmg akupun hairan knpe bila dia mgcara aku kurng selesa n x suka tgok rancangan tu smpai hbis.but i x anti wardina.....cuma bila dia bckp tu kdng2 dia mcm x sdr dia kt MALAYSIA kdng2 mcm kagum bnga sesngt dgn ACEH dia tu,cth komen buat pe jauh2 org mlysia pon rmai yg susah tme dia ngulas kmtian wartawan tu...sekurng2 nye org Somalia tu mmg sgt2 susah.mejka x buat jenayah n ambik ksmptn kt bumi mlysia jika di bndingkn dgn INDON2 kat MAS ni menyemak.n x tau di untung dlh mnumpang mrempat buat jenyah lg, baik meke ni lbih teruk dari sampah sarap..aku x anti Wardina tp dia kna bpade2 lah bila berucap, tpi aku ANTI sgt dgn INDON2 yg x sdr diri tuuuuuuuu.klau aku mntri kslmtn dlm ngeri aku x kn bg meka cnce duduk MAS sewenang2 nye n aku akn ikut undang2 SINGAPURA,tp apa boleh buat mntri kita pon ramai JAWA.........smuanya brasal dr INDON,dan meka ni jwe ker n BOYAN2 ni rmai dah kwin dgn org tmptnnn.mcm pompoan mlyu ni x pupus......pelik tp benar

      Delete
  18. cuba selidik dia anak sape....mungkin ramai yg tau apa bapak dia buat..

    ReplyDelete
  19. ape bende la .. tau dah la awk tu org umno .. xyah dok kate kat org .. klu wardina pakai bikini ko cakap dye cantik , dye pakai tudung ko nk kutuk mcm2 .. ape cita ni ?? kata org islam .. mmg dasar org umno belajaq takat upsr yo la .. patutla bangang yo memanjang ..

    ReplyDelete
  20. kepala otak kau pembangkang ..memandai menuduh owang umno...kau memang bangang ....bangangggg

    ReplyDelete
  21. wardina tu nak tunjuk terror..suruh jer dia bergandingan dengan sri konda kondi pkr tu..sapa katasemua siswa golongan bijak..kalau bijak tak de le tongong tongong macam sekarang ni..wahai wardina umur awak tu baru setahun jagung bagi pandangan macam budak kencing tak basuh lagi ada tempat di tv3 dah cukup baik dah..

    ReplyDelete
  22. johan jaafar tu sendiri org anwar apa nak citer. tak kan dah lupa kot? bukan ke jj ni kena pecat dari kpk utusan sebab pertahan anwar dan memburukan mahathir dgn pelbagai artikel dulu.

    ReplyDelete
  23. PAS sokong AUKU - halal! Wardina sokong AUKU - boleh.
    Munafikun betul wardina dan PAS..
    Nik Aziz nak jadi MB sampai mati - boleh!! MAHA FIRAUN betul nik aziz!!
    PR? PTUIIIIIHHHH!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bebudak lepasan STPM masuk uni je dah terus pandai berpolitik ke? Umur pun baru 18 ke 19 tahun. Graduate pada umur 23 ke 24 tahun, Nak urus kehidupan pun masih mencungap-cungap. Dah berjuta rakyat Malaysia ni yg graduated dari dalam dan luar negeri, tak pulak melalak-lalak jadi hero politik. Kau org tengok la bebudak yang dijadikan alat oleh parti politik ni, boleh ke dia cemerlang, takat third class je. Anak sapa yang dpt First class? Biasala, anak cina, india.Ada ke mak bapak dia sibuk suruh anak mrk berpolitik? Anak Melayu pulak?Ada yg cemerlang tapi ciputla.Sebab apa? Kau org la sibuk2 suruh berpolitik, kuliah tak hadir, assignment tak buat, tak siap, tiru, tutorial tak masuk, tak study, tak berbincang ngan lecturer,so dpt la lulus paras hidung, mmangla mak bapak diorng bangga tapi kerja blh dpt keutamaan? Apo bona la budak yg nak hidup kau org suruh dio berdemontrasi, berarak2 menjerit-jerit? Kau org ambik la contoh Anwar Berahim, dulu pun sibuk berdemontrasi belajar BM di UM pun tak grad jugak!Skg giliran kau org plak suruh anak2 berdemontrasi mcm budak adam adli tu ha.Cubo pikir sikit, sapo punyo aganda agak eh yang x mau anak2 kito dpt cemerlang ni? pikir yo dulu dan tak payah komen yo.

      Delete
    2. yg First Class Honors, Rafizi Ramli.
      Umur 21 dah boleh mengundi.

      Delete
  24. Yang muda pegilah belajar dulu, dh cukup ilmu masuklah politik kerana politik ni busuk.
    Yg baik jd jahat kerana sumpah seranah/fitnah/sebar dakyah/...walhal bukan untuk kepentingan pelajar hanya untuk kepentingan ahli politik.
    Jadi haramkan aje....

    JEBAT MELAKA

    ReplyDelete
  25. bodo punya penulis blog ni..apa punya otak r..ada akal,tak bley pkir..stakat wardina komen cmtu pon nak MARAH ka?..hahaha..eh,perdana menteri pon tak kisah r...beliau pon bersikap terbuka..yg bwh2 ni lebih2 plak..DASAR BODEK!!!!

    ReplyDelete
  26. perangai cam org taktau agama penulis blog ni..ada ka publish gambar camtu..ang sendiri kot yg syok tgk pompuan bogel camtu...hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahaha.......btul2....ang duk kata2 org ang pnya amalan da ckup bnyak ka...??? p wat solat 5 waktu dlu..puasa.. p umrah...hahah...p ngaji pondok...da bnyak ilmu bru leh crita kat org...ok..?? renung2 an slamat beramal...:-)

      Delete
    2. hahahaha....org yg tulis pun 2x5 jgak.....

      Delete
  27. Cerdik sangatla tu korang..apek senget tu pon kau orang sokong abis2an....

    ReplyDelete
  28. wardina tu bagi jer dia makan babi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KURANG AJAR ORG ISLAM D SRH MKN BABI.

      Delete
    2. kalau nak marah pun marahlah, tapi yang suruh orang Islam makan babi ni apahal...lu Islam ke KAFIR...???

      Delete
  29. berstatus mahasiswa bukan bermakna mereka matang dan tahu dalam erti kata sebenar , bijak mereka cuma atas kertas [ramai juga yg gagal ]

    maklum darah muda , cepat terpengaruh dengan sesuatu yg mengusik emosi , mudah diperdaya , mudah terpedaya ..itulah hakikat budak U , jangan fikir status budak U itu bermakna mereka matang dan faham erti hidup , erti kerajaan , erti rakyat , erti masa depan , erti maruah , erti nusa bangsa !

    hari ni mereka kutuk kerajaan , esok habis U kerja dengan kerajaan jugak !
    semalam kutuk kerajaan , esok bersalin masuk hospital kerajaan , sakit pening clinic kerajaan , bonus elaun kerajaan bayar , esok pencen ..pencen dibayar kerajaan ! malah mati dikubur tanah kerajaan , mak bapak kerja kerajaan , adik abang kakitangan kerajaan ,

    mahasiswa , sepatutnya gunakan masa itu sebagai seorang student yg dahagakan ilmu , study baik2 , dapat result baik esok senang dapat kerja ,
    mak bapak hantar masuk U dengan harapan si anak jadi manusia berjaya , boleh bela adik2 dan abang kakak , mak bapak hantar si anak masuk U dengan satu harapan , jadi orang berguna , kenang budi ..
    bukan menjadi manusia samseng , manusia pengganas , manusia kurang ajar , biadab dan sebagainya , ingat tu ...

    ingatlah tangan yg menyuap anda selama ini , ingatlah negara menaungi anda selama ini , ingatlah bangsa yg disebut selama ini , ingatlah agama yg dipuja selama ini , jadilah warganegara yg berguna kepada nusa bangsa ...agama dan seluruh jagat alam !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaekk.. I sokong 101%.... pelajar perlu mengisi ilmu didada dahulu jangan hampakan mak bapak yang menghantar mereka, dah penuh ilmu dan balas balik jasa ibu bapa.. hang nak politik ka.. nak wat pa ka tepuk dada tanyer selera... ini realiti I pun ader anak kat menara gading harapan memang menggunung agar mereka fokus belajar dan berjaya... bukan sibuk demo sana, demo sini, debat sana, debat sini... buang masa belajar tak abis2....

      Delete
  30. sokong mahasiswa x perlu berpolitik.habis belajar,dpt kerja,masa tu nak join politik mana pun x kisah.pelajar melayu klo dibiar berpolitik bukan org x tak tau.darah muda biasalah.klo di hasut mcm2 pun mmg mudah terpengaruh.sebaiknya isolate mrk dr benda2 mcm ni.biar mereka tamat pegajian dan masuk life sbnr diluar..

    ReplyDelete
  31. jumutnya orang2 yang komen dalam ni...sebab tu budak2 Melayu kurang proaktif sebab diperuk bawah tempurung...

    tipulah andai yang mengomen x pernah berbual hal politik ketika belajar dahulu...

    saya sokong pelajar berpolitik, tetapi ada batasan...

    jangan diajar jadi ayam daging...dalam sangkar diajar makan je, bila dilepas terkapai2 x tahu arah tujuan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entahlah yer.. saper yang jumut tu... pelajar2 ni patut fokus belajar dulu, berjasa kepada orang tua dulu, bayar balik pinjaman barulah nak wat aper pun...dah kerja suka hati depa lah.....

      Ini belum tahun 3 dah pandai mengar orang tua.. belajar tak abis.. mak bapak menanggung hutang menangis siang malam.. orang kampung mengata pulak.. anak sianu tu kena buang U.. tak ke haru jadinyer? tak payahlah student nak berpolitik sangat... mereka ini mudah diperdaya.. sogok RM500 terus ngap gi baling botol kat polis.. sebab apa? poket kempis tapi nak mewah maka terpaksa lah berpolitik.... amacam jumut lagi?

      Delete
  32. xperlu masuk uni p0m nk jadi ahli politik...
    ramai wakil rakyat yg edit lulusan dlm borang apply nk jd wakil rakyat.. janji ad duit, join UMNO.. PhD p0m bley letak.. yg sokong PR buat apa, mane dpt wat ape yg umno wat...pikir2 la yer..

    ReplyDelete
  33. bodoh yg korang sibuk2 tuh nape....mahasiswa yg nk berpolitik biarkan jer la diorang.....bukan ganggu pelajaran mak bapak ko....mahasiswa dah boleh berpikir...dah muak ngan politik msia nih...sebab tuh diorang berani menentang...lawan....yang korang sibuk2 kenapa....taknak tgk tv3 g la duk dlm hutan ...bangang.....

    ReplyDelete
  34. Susahnye nak jadi mahasiswa..semua dihalang..nak berbisnes xboleh, nak join geng dakwah tabligh xboleh..semua kena study je..habis bengap saya nanti..Pandai belajar je..bila habis belajar ternganga...Exam no 1,tapi apa pun xreti..hmmm..jgn salahkan mahasiswa kalau dah kerja nnt xcompetent. Semua sbb kurang pendedahan dan amali.
    -mahasiswa KL

    ReplyDelete
  35. Tak lama lagi jadi ulam Anwar lah.. makan tebing..

    ReplyDelete
  36. wahai lahanat2 pembangkang...jganlah masukkan umno kat sini mangkuk..!!!....ini komen pasal wardina dan plajar...aper bdoh piang ko ni...!!!!skit2 umno..aper pmbngkang tu tul sggat ker...ckuplah aper yng kter nikmati skang ni....aper lagi yng korang nak...klau nak kaya pergilah berniaga ...dalam Al Quran pun dah ckap kalau nak kaya berniagalah...ni suma nak pree maner dapat...mati bsok ke tanah jugak kter....beramal jelah untuk bekal di akhirat nati....

    ReplyDelete
  37. x de sebab x libatkan diri dgn politik boleh jadi bengap..dah memg golongan melayu paling bodoh di bawah india dan cina ,dah dapat U belajarla untuk pointer yang terbaik bukan cukup2 makan supaya tidak perlu bayar PTPTN penuh..aparahhhhh

    ReplyDelete
  38. Melayu bodoh dibawah cina dan india..jadi dah dapat U kejarla pointer supaya x perlu bayar PTPTN penuh...ape yg nak pk x cempeten kalau penilaian dinilai dari segi sjil dan pointer yang baik...

    ReplyDelete
  39. org acheh memang bangang tak sedar diri sebab tu kena tsunami

    ReplyDelete
    Replies
    1. makian yg anda lemparkan kpd org Aceh, adakah hati anda puas menyatakan sedemikian? mungkin anda memperoleh kepuasan atas makian tersebut tapi berbaloikah? apa yang anda perolehi dari makian tersebut? pahala utk setahun puasa?
      muhasabah diri la wahai saudara. org Aceh atau org M`sia sama shj di mata Allah.paling penting pengisian rohaniah diri kita. kalau nak kata org Aceh bangang, org Msie tak ada yg bangang ke? yg merempit atas jalan raya membahayakan nyawa diri dan org lain, bukankah bangang ke rakyat msia itu?
      jangan cepat melatah wahai saudara... seharusnya kita mengambil iktibar dari kejadian tsunami, bukan menyatakan bala yg ditimpa kpd rakyat Aceh dr Allah swt.
      jangan cepat melatah wahai saudara, muhasabah diri dulu sebelum berbicara...salam

      Delete
  40. Belajar dulu.....Politik kemudian.Kalau takde ilmu macam mana nak perbetulkan politik di Malaysia .Banyak masa untuk pelajar join politik lepas habis belajar.Apabila gagal esok terkontang kanting sorang2.Sekarang pun belum berpolitik banyak yang third class je.Dah berpolitik terus kena buang.Masa akan tiba pada student yang ada sekarang untuk berpolitik.Paling lama belajar pun 4 ke 5 tahun je.Lepas tu berpolitik la sampai mati.Bak kata Atuk aku,Kau nak senang 5 tahun ke atau kau nak susah 50 tahun.Tu la ayat dia sampai sekarang aku ingat.Disebabkan ayat tu aku pegang aku jadi salah seorang manusia berjaya.Kalau aku berpolitik dulu mungkin aku dah lingkup tak politik pun cukup makan je.Bukan semua orang boleh buat 2 kerja dalam satu masa.Jadi kepada mahasiswa yang rasa politik boleh menyebabkan anda terkandas jangan ceburi dulu,masa anda akan tiba kemudian.....Kepada Ibu Bapa janganlah galakkan anak anda berpolitik semasa belajar, Sesungguhnya Politik itu Kotor walau apa pun Parti kita sertai.....(renung2kan dan selamat beramal)

    ReplyDelete
  41. apsal masa sambutan hari umno hari tu .. ramai je budak sekolah... yg pasti berpolitik cara umno tu boleh.. aku da lama tak suka umno & pengikutnya yg pekak dan buta melihat pemimpin umno yg korup..

    ReplyDelete
  42. yang pas buat demo bawak budak2 tu boleh pulak?ahli unit amal pun ada yg masih bersekolah.himpunan hijau tu pun ramai budak sekolah bro....ko belajar pandai2 dulu dapat 1st class degree lepas tu ko nak join rafizi pun xpe

    ReplyDelete
  43. PUKIMAK WARDINA..BETINA SUNDAL NO.1 MALAYA

    ReplyDelete
  44. wardina gedixx.... bajet die sorg sempurna...

    ReplyDelete
  45. Nk berpolitik tak payah kje............kata dah berubah...tp msih nak glamour...klu btul belajar agama...jelaskan pda umum apa itu tabarruj dan apa hukumnya tgedik2 dikhalayak ramai sedangkan umum tahu awak tu isteri org....ada pulak yg kata org jumud..........ajar wardina kau ni dlu baru layak nk jumudkan org.....

    ReplyDelete
  46. wardina ni gedik2 mcm abby abadi,,bohsia bertudung,,.

    ReplyDelete
  47. keluar je dr tv3,,pergi la cari makan kat media pembangkang tu.

    ReplyDelete
  48. kepada selebriti yg sokong pembangkang tu,sila keluar dr media umno bn,,cicabookkk,,,.ptuihhh.

    ReplyDelete
  49. kepada selebriti yg sokong pembangkang tu sila keluar dr media umno bn,,berambuss,,.

    ReplyDelete
  50. cerita wardina sikit je tapi yg mengomen punya la panjang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. If i am not mistaken, wardina ni related to kak jijah by marriage. That her sister (elder) married to kak jijah's brother or near relative or something like that cos' during the ceremony anuar and kak jijah were the guests of honour.

      Yang kelakarnya pada satu siaran TV satu hari sebelum hari raya, seorang pengacara SPM telah bertanya di manakah kg Wardina. Wardina menjawab kg dia kat Australia dan dia akan beraya di sana pada tahun tersebut.

      So saudaraku, anda nampak tak? Dia tak pedulipun pasal kita atau Malaysia. Dia di sini kerana nak isi perut dia aje. Dia kena sokong anuar masyukkkkkkkkkk.

      Delete
  51. Wardina ni ayahnya orang Australia Islam, ibunya orang Acheh Indonesia. Menetap di Malaysia sudah lama. Ayahnya seorang dekan di sebuah IPT tanahair suatu masa dulu. Aku tahu serba sedikit sebab dia pernah masuk Maahad Hamidiah Kajang tapi selama beberapa minggu je...So kengkadang rasa macam nak marah jer...bukan orang tempatan tapi nak ubah fikiran orang tempatan...hmmmmm

    ReplyDelete
  52. Jgn tengok MHI utuk selamanya lg bgus dari tgok muka wadina panas baran, budak2 U nk main politik buat apa diaorg masuh buta sejarah lg belum kenal langit tinggi rendah lg, belajar aja la dulu dah pandai tengok sejarah malaysia dijajah baru boleh masuk politik, bodoh betol wadina, TV3 pun bodoh gak simpan minah meroyan ni

    ReplyDelete
  53. klu minah ni ada kat tv.. aku tukar channel.. meluat gaban tengok lagak die. orang acheh berlagak kat Malaysia.

    ReplyDelete

Blog Archive

Share It

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts