Monday, September 17, 2012

Gunakan Rasullulah untuk tipu rakyat : Berapa Nuar bayar hang ??

Bini aku dah cakap dah..aklu ni anugerah tuhan, tak lama lagi jadi nabi lah....kotttt . Itu yang ramai orang marah apbila Nik Aziz pula dikatakan nabi.
BIJAK , SEMEMANG BIJAK... UNTUK MEREALISASIKAN ANUGERAH , ANUGARAH TUHAN YANG DIBERIKAN OLEH PELAKON HANDALAN DUNIA , KAK JAH.... YANG JUGA ISTERI NYA BEBERAPA TAHUN YANG LALU,

Hari ini sudah ada seorang Ostat yang memberikan pengiktirafan itu di sebuah masjid bahawa dia bermimpi bertemu rasullulah yang telah mengiktirafkan Anugerah tuhan sebagai pemimpin Malaysia. Hebat Malaysia dapat pemimpin yang dianugerah oleh Allah SWT.

Mujur pelakon wanita terbaik itu tidak kata, Si anu itu adalah nabi.Kalau tidak jumaat lalu adalah yang memberikan khutbah , khutbah bukan nya ceramah. Hebat betul perancangan ini sahabat sahabat ku. Entah berapa lah harganya Khutbah itu. Dosa ditebus dengan wang ringgit.

Sahabat : ini TB nak cerita sedikit perkara yang hampir sama. Kepada kariah Taman Seri Gombak Jika mereka masih ingat lagi seorang  imam 2 masjid lama Taman Seri Gombak yang disingkir .

Setiap pagi imam ini akan singgah di kedai nasi lemak setiap kali lepas subuh untuk minum pagi dan kebetulan TB memang minum di sana setiap pagi. Taip tiap hari imam ini kutuk kerajaan , hina Tun M dan kepimpinan BN. TB diam saja walau kadang kadang hati TB bercakap juga. "Baru saja sembahyang subuh dah buat dosa."

Satu hari dia datang beria  ia bercita dengan orang orang di kedai itu bagaikan menyampai wahyu. Katanya dia malam tadi mimpi  bertemu nik Aziz, esok pun dia akan kata yang sama malam tadi dia bermimpi jumpa Nik Aziz dan pesanan pesanan Nik Aziz. Biasalah....Nik Aziz kutuk Tun dalam mimpi dia...Aduyaaaiiiiiii.....

Lepas itu , beberapa minggu TB tak jumpa danntak nampak imam ini, rindu lah gak... TB tanya dengan abang jual nasi lemak. Bang mana  Imam tuh dah dua mingu tak nampak ? ishh jawab abang nasi lemak itu. "ko tak tahu ke dia telah pulang ke rahmatullah.." 

Aduyaiiiiii tak sempat aku nak minta maaf sekali sekala aku kutuk dia alam hati. Imam ini meninggal dunia ketika menzoarahi anak nya . Habislah mimpi nya sampai situ saja.... Oleh: TepakBersulam



No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts