Wednesday, December 12, 2012

Ustazah Twitter Abby Abadi kencing dalam kain jika pergi Gaza ?

Abby Abadi Berani Ke Pergi Ke Gaza?
4 anak anak keluarga Dalwu yang telah syahid- F/B Afdlin Shauki

Abby Abadi Berani Ke Pergi Ke Gaza? Satu persoalan kami lontarkan kepada artis yang kini menjadi penceramah hebat PAS. Nampaknya idealogi PAS semakin tertusuk kuat didalam jiwa dan minda Abby hinggakan berani mempersoalkan hak orang lain.

Menerusi akaun Twitternya, Abby baru2 ini ada mengatakan,
"Kalau beria2 pergi ke Gaza tapi kat mesia sokong gak UMNO, ermmm tepuk dada tanya iman, mereka tidak diizinkan untuk melihat"
Abby Abadi Berani Ke Pergi Ke Gaza?

Disitu sahaja, Abby sudah menimbulkan kemarahan orang lain terhadap tulisan beliau. namun nampaknya Abby tak serik lagi, beliau buat kali keduanya telah mengatakan,
Abby Abadi Berani Ke Pergi Ke Gaza?

"Maafkan saya, ada yang gi sana ambil gambar, melawat tempat yang diserang? kibar2 bendera? Lepas tu tunjuk hotel penginapan?Motif? Jalan2?
Kami sebenarnya nak tergelak juga dengan perangai Abby ni. Nampak jelas beliau mengikuti rapat perkembangan orang yang beliau maksudkan. Tapi, malangnya didalam hati beliau ada satu ketulan hitam yang hanya dia sahaja tahu mengenainya. Nampaknya kemasukan Abby dalam PAS belum mampu mencuci sebersih-bersihnya hati dia.

Perkara kedua, kami rasa Abby tidak patut hanya berani di Twitter sahaja, Apa kata kita cabar Abby sendiri menginap atau berjalan-jalan makan angin di Palestin selama seminggu. Berani ke agaknya dia yer?

Ketiga dan terakhir, cukuplah Abby, tak perlulah nak isu2 panas lagi. Kot nama dah tak naik kat drama atau dalam tv , takkan nak berdrama dalam laman web pula yer?

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts