Tuesday, December 11, 2012

Pembangkang dalangi kayuhan yang mencari publisiti murah.


(Memo diserahkan kepada Setiausaha Sulit MB N9)

SEREMBAN: Setelah berkayuh selama empat hari berturut-turut, 20 peserta "Rakyat Pengayuh Perubahan 2.0" berjaya menyerahkan memorandum menuntut perubahan kepada Menteri Besar Negeri Sembilan semalam.

Memorandum itu diserahkan kepada Setiausaha Sulit Menteri Besar, Syarul Faizal serta ketua pembangkang Negeri Sembilan  Anthony Loke. 

Kayuhan ini menyampaikan memorondum yang langsung tidak ada kaitan dengan politik tetapi telah disensasikan oleh  lidah fitnah PAS Harakah dan juga oleh Pemimpin DAP Anthony Loke yang cuba menjadi hero dalam progran kayuhan ini.

Tuntutan yang dibuat oleh peserta ini sebenarnya adalajh tuntutan biasa tetapi sengaja dicampuri oleh DAP bagi mencetus satu ledakan politik.

Seharusnya peserta ini boleh bertemu secara terus di pejabat Menteri Besar dan membuat permohonan mengikut landasan yang betul.

Mereka yang mengemukakan tujuh tuntutan nasional dan tuntutan tempatan dinyatakan dalam memo tersebut.

Para pengayuh yang bernaung di bawah NGO Jaringan Rakyat Tertindas (Jerit) telah melalui tujuh daerah utama di negeri itu iaitu Seremban, Port Dickson, Rembau, Tampin, Kuala Pilah, Jempol dan Jelebu dan berhenti di 23 pusat hentian termasuk markas PAS.

Dalam pada itu, sepanjang kayuhan itu mereka mengenalpasti tujuh isu di Negeri Sembilan yang perlu diberikan perhatian.

Tujuh isu yang dikenalpasti peserta kempen ‘Rakyat Pengayuh Perubahan 2.0’ ialah:

1.    Penduduk Taman Mambau, Seremban menghadapi masalah gangguan bekalan air kerana ketiadaan tangki air. Bekalan air kadang kala terputus sehingga lima hari. Keadaan jalan raya di taman perumahan itu juga dalam keadaan teruk.

2.    Penduduk dan peniaga berdekatan pantai Telok Kemang, Port Dickson meminta pihak berkenaan agar tidak menswastakan pantai Telok Kemang dan pantai tersebut tidak ditambak. Mereka juga meminta agar air longkang tidak disalurkan ke laut dan memohon gerai, tandas awam serta bangunan buruk digantikan dengan bangunan baru.

3.    Masalah penduduk Taman Koperasi di Pedas, Rembau yang tidak mempunyai tangki air besar (central water tank) meskipun sudah tinggal di taman perumahan itu lebih 22 tahun.


(Kelihatan pemimpin DAP , Anthony Loke )

4.    Masalah hak tanah perladangan di Kampung Serampang Indah (Gatco) di Jempol.

5.    Peneroka Felda di Felda Raja Alias 1, 2 dan 3 telah mengemukakan masalah seperti generasi kedua (anak peneroka) yang tidak mempunyai masa depan yang cerah kerana mereka tidak terlibat dalam skim peneroka, Peneroka juga terpaksa menanggung hutang aktiviti penanaman semula yang tinggi.

6.    Persatuan Ibu Bapa dan Guru Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (SRJK) Tamil Ladang Senawang, Sungai Gadut menyerahkan memorandum kepada peserta kempen berhubung masalah pengambilan padang sekolah tersebut untuk sebuah projek jejantas. Mereka turut menyatakan kebimbangan tahap keselamatan dan kesihatan murid kerana projak itu berdekatan dengan kawasan sekolah.

7.    Penduduk estet Ladang Kirby menuntut perumahan alternatif disediakan apabila mereka ditamatkan kerja.

Program ini tidak lebih dari gimmik pembangkang yang sudah tidak ada modal lagi untuk mencari publisiti murahan,

TB: Apa isu ini ???? KALAU MAHU MEMINTA , MINTALAH DENGAN CARA BERHEMAH , INI MACAM MENGUGUT!!!!!

1 comment:

  1. Assalam . . . isu no 1 tu minta di abaikan je lah . . . air di taman mantau ok jer .. bukannya terputus setiap hari . . . dan jika ada pun . . pihak syabas dah hantar lori tangki air . . . pasal jalan pulak . . . tak lah teruk sampai tak boleh lalu . . . kan tengah buat projek pelebaran jalan sekarang ni . . .

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts