Friday, December 21, 2012

BUKTI PAS KIAN PUPUS

]
Mustafa Ali
Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali 
 Pemilihan calon-calon Pas yang akan diturunkan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) sudah 90 peratus muktamad, kata Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali.

"Siapa dan kerusi yang akan ditandingi, sudah selesai 90 peratus," kata beliau.

"Lebih kurang, kita ada dua peringkat. Pertama, orang ini layak bertanding, maknanya dari segi Majlis Syura ini sudah lihat, mana yang layak dan tak layak ini.

"Kemudian siapa dan di mana, itu akan dimuktamadkan oleh Pusat... jadi, siapa dan di mana, kita sudah selesai," kata beliau dalam satu wawancara khas di sini.

"Bubar sahaja (Dewan Rakyat), lagi 10 peratus itu akan selesailah," kata beliau, Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa pada muktamar tahunan parti itu baru-baru ini berkata, Pas perlu menang sekurang-kurangnya 60 kerusi Parlimen dalam menentukan hala tuju parti berusia lebih enam dekad itu.

“Sehebat mana perjuangan kita dalam kerangka demokrasi, kemenangan yang paling mustahak.

"Berapa kerusi yang kita boleh menang? Paling tidak kita kena menang 60 kerusi dan sekarang kita fokus kerusi mana yang boleh menang,” kata beliau.

DARI fb tb :

Mustapha Ali kata PAS sudah bersedia 90% calon yang akan bertanding kerusi Parlimen : lagi 10 % bila umum PRU akan selesailah katanya: YANG HAIRAN TUH PAS SASARKAN 60 KERUSI PARLIMEN ::::: TAHUN 84 kerusi parlimen yang ditandingi mereka 84 kerusi dan menang hanya 6 kerusi. Untuk tahun 2008 pula Pas hanya bertanding di 66 kerusi dan menang 23. nak tanya mana pergi lagi 6 kerusi ?????? bagi kat DAPig. sah lah lembu pas ni bagi kerusi kat Cina : lama lama PAS hanay tinggal 4 kerusi saja , makin lama makin pupus.
KERATAN AKHBAR 1 JULAI "
 
MARANG 1 Julai – PAS  hari ini mengumumkan hasrat untuk bertanding 88 kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum ke 13 kelak.
Menurut Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, ianya sebagai cadangan parti dalam memastikan PAS sebagai tulang belakang pentadbiran Negara jika Pakatan menguasai kerusi Parlimen di Peringkat Parlimen.
Ahli Parlimen Marang itu berkata demikian ketika berucap pada ceramah perdana sempena Himpunan Hijau Pas ke Putrajaya Ganti UMNO Peringkat Negeri Terengganu di Padang Mengkuang, Bukit Payung di sini malam tadi.
Pada Pilihan Raya Umum ke 12 yang lalu,  PAS telah mempertaruhkan 66 kerusi Parlimen dan berjaya menguasai 23 daripadanya berbanding DAP dan PKR yang mendapat jumlah lebih besar.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts