Tuesday, December 11, 2012

Artis Tak Laku & Gaza: Siapa Hanya Menyalak, Siapa Yang Bergerak?

jalang_abadi
GAZA bukanlah dikenali sebagai kota perlancongan yang menjadi tumpuan ramai orang, sebaliknya itu adalah kota peperangan yang seboleh-bolehnya nak dijauhi orang.
Kira kalau ada orang luar yang berani pergi tu memang handal lah.  Malah balaci PAS yang konon-konon sanggup syahid inipun tidak ada yang berani nak pergi ke sana, pasal takut mati.
Yang dia berani adalah buat kecoh disini, pijak, sepak polis dan kenderaannya sebab boleh dapat publisiti percuma.
Itu yang hairan macam mana ada bekas artis yang digelar ustazah mee segera PAS ini boleh dakwa bahawa artis-artis yang pergi ke Gaza itu sebab nak makan angin, bergambar dan sebagainya?
Anyway, tinggi benar gelaran ustazah tu untuk orang macam ini, panggil jalang saja
Kok ya pun kau dibayar untuk cakap semua tu, ingat-ingatlah sikit perasaan orang, atau dah tak reti beza dah antara dunia khayalan dengan dunia nyata?
Setakat ambik gambar dekat rusuhan Bersih tu bukan ada bendapun, bila rusuhan tercetus, kau yang cabut dulu.  Pergi mana?  Chow Kit, Lorong Haji Taib?
Jenis jalang macam ini hanya layak menyalak disini sajalah, nama dia sendiri nak pergi, tidaklah sama sekali.  Penulis banyak juga jumpa jalang, tapi jalang yang macam ini baru pertama kali bertemu.
Kadang-kadang penulis tak faham apa masalah manusia macam ini, sengaja mau cetus kemarahan orang, atau sengaja mau cari pasal?  Dia jangan ingat masuk PAS tu syurga dah terjamin untuk dia dah.  Dosa berasmara dalam kereta tu dah bertaubat nasuha ke belum?
Ke hanya mintak Nik Aziz doakan?  Jangan ingat kita tak tau, tunggu masa untuk dedah saja, sebab itu dia tak berani nak jadi calon pasal banyak yang terpalit dan terpa**t.
Dahlah mengundi tak pernah, ada hati pulak lagi nak salahkan UMNO untuk semua dosa-dosa silam dia.  Pertama kali penulis dengar ada orang berdosa kerana UMNO, bukan sebab diri sendiri.  Dia takde kepentingan pada UMNO , sebab mengundi pun tidak!!
Apa beza dia dengan mat bangla dan Indon yang bersepah kat Malaysia ni, setakat ada IC dengan sijil beranak sajalah tapi tanggungjawab kepada negara itu tidak ada.

Tahu-tahu masuk PAS dan kemudian kondem UMNO, apa yang UMNO salah dengan kau?

Penulis dengar beberapa hari lepas si jalang ini datang ke Negeri Sembilan bagi ceramah pasal Gaza, takat itu sajalah, bagi ceramah, itupun sebab ada masyukkk, kalau pergi Gaza takde masyukk.
Penulis dengar dari penganjurnya sendiri, ribu-ribu juga yang dibayar, walaupun tak sebanyak yang diminta seorang bekas penyanyi tu, sampai RM 15,000 satu ceramah!!!

Rakyat boleh nilaikanlah jalang apa macam ini.  Beza dia dengan pelacur hampir tidak ada pun.  Kalau pelacur, nak meraung dan merintih macam mana, semua boleh buat asal kena dengan bayarannya sajalah.  Serupalah dengan dia ni, nak pulak bila PAS bagi duit, ini dia kau kena cakap, ini dia kau kena tweet

Payah bila artis tak laku beriman dengan parti politik dan duit ni, bukan beriman dengan tuhan.
Duit, apa pun boleh jadi.

sumber

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

There was an error in this gadget

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts