Friday, December 7, 2012

Bapa Najwa Latif: Cukup cukuplah Jadi Anak Derhaka!

kontroversi hangat melanda penyanyi muda yang dikenali melalui Youtube, Najwa Latif apabila bapanya membuat pendedahan kepada media bahawa dia kecewa dengan sikap penyanyi itu dan adik beradiknya yang lain. 

 Tambah buruk, apabila bapanya itu menggunakan ayat anak derhaka kepada Najwa dan adik beradiknya. Bagi kami, ini masalah keluarga yang tidak sepatutnya dicanang kepada media.  Setahun menahan perasaan berdepan kerenah anak-anak, Abdul Latif Ismail, 51, tidak mampu lagi membendung kesabarannya.

Petang Isnin lalu, tatkala sibuk menyiapkan tugasan di pejabat, penulis menerima panggilan daripada seorang lelaki yang memperkenalkan dirinya sebagai bapa kepada bintang sensasi YouTube,Setelah berbincang, dia akur. 

Bukan berniat membuka pekung di dada, Latif lakukan semua ini kerana mahu anaknya kembali ke pangkal jalan dan memohon maaf kepadanya sebelum dia menutup mata. 

Katanya, sudah lama dia ingin menjelaskan kedudukan sebenar bentuk hubungan bersama anak yang dikatakan keruh. Bagaimanapun, mengenangkan Najwa bakal menghadapi peperiksaan penting Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), Latif yang juga seorang jurulatih renang tidak mahu tindakannya mengganggu tumpuan anak sehingga menjejaskan prestasi gadis berusia 17 tahun itu.

“Saya tidak teringin langsung hendak menumpang popularitinya, atau mahukan duit mereka. Saya sendiri ada pendapatan yang kukuh. Apa yang saya inginkan ialah anak-anak datang berjumpa serta memohon maaf sebelum saya menutup mata." 

Cukup-cukuplah menjadi anak derhaka! Saya mengaku saya seorang yang garang, tetapi demi Allah, tidaklah sehingga naik tangan. Kecuali jika tindakan mereka benar-benar mencabar kesabaran, barulah saya berbuat demikian.

1 comment:

  1. Takde cerita apa2 pun mengenai perbuatan Najwa terhadap bapanya macamana bolih timbul Najwa anak derhaka.Kenapa Najwa saje yg disebut.

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts