Tuesday, November 13, 2012

WAN AZIZAH KATA SERANGAN TERHADAP KELUARGA NYA TIDAK ADA HENTINYA -SIAN TANYA LAH DIRI SENDIRI KENAPA ??

Sekali pun wanita berjiwa kental ini tidak pernah kesal atas ketentuan yang ditetapkan untuk dirinya walaupun harga pengorbanannya adalah sebuah maruah yang tiada galang gantinya.

Namun, pemilik nama Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail ini percaya, pahit maung yang dilaluinya bergelar isteri, ibu kepada ahli politik malah dirinya sendiri sebagai seorang presiden parti politik berkata, beliau dan keluarga sudah lali dengan tuduhan dan serangan yang bertali arus.

"... kerana inilah jalan yang saya dan keluarga pilih. Segalanya ada hikmah, jadi saya tidak pernah menyesal jalan yang saya pilih ini. Setiap kali saya sembahyang, saya minta supaya jangan ada sifat kesal dalam diri ini.

"Serangan ke atas keluarga saya tidak berhenti, sejak dari dulu lagi sehinggalah sekarang. Pelbagai tuduhan dibuat ke atas kami terutamanya ke atas Anwar. Kami cuma boleh minta bantuan ALLAH dan minta kami boleh atasinya," kata Presiden PKR ini dalam wawancara khas bersama Sinar Harian.

Nyata wanita lembut ini keras di dalam.

Dr Wan Azizah berkahwin dengan Ketua Pembangkang, yang suatu ketika dahulu pernah menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri, pada tahun 1980.

Hasil perkongsian hidup lebih 30 tahun itu, mereka dikurniakan lima puteri dan seorang putera.

Anak sulungnya, Nurul Izzah Anwar mengikut jejak langkah beliau dan suamianya apabila kini berkhidmat sebagai Ahli Parlimen bagi kawasan Lembah Pantai.

Belum habis satu penggal bergelar ahli Parlimen, perjalanan politik Nurul Izzah teruji apabila beliau dikatakan menggalakkan murtad di kalangan masyarakat Melayu.

Nurul Izzah mendakwa kenyataannya itu di salah tafsir.

Ekorannya kenyataanya itu Nurul Izzah terus dihentam pelbagai pihak sehingga memaksa beliau mengambil tindakan perundangan.

Nama Anwar bukan calang-calang dalam arena politik Malaysia mahupun dunia.

Ketua Umum PKR itu merupakan satu-satunya warga Malaysia yang pernah tersenarai di dalam 100 orang yang dikatakan paling berpengaruh di dunia oleh majalah Time iaitu pada 2008.

Namun perjalanan karier politik Anwar penuh ranjau.

Beliau pernah dipenjarakan selama enam tahun kerana didapati menyalahguna kuasa.

Bahkan Anwar turut dikaitkan dalam isu moral apabila didakwa meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Tidak cukup dengan itu, Anwar dilabel dengan pelbagai gelaran seperti agen Yahudi, agen Israel dan macam-macam lagi.

Mengulas lanjut, Dr Wan Azizah berkata, walau apa pun dugaan yang melanda keluarganya, beliau tetap bersyukur "kerana segalanya adalah ujian daripada-Nya untuk tingkatkan lagi keimanan kita. Selain itu kesabaran juga amat penting," katanya.

1 comment:

  1. BUKAN ATAS NAMA KELUARGA TAPI ATAS NAMA PEMIMPIN PKR. ANWAR RAJA SEGALA MASAALAH DARI SEMASA DALAM UMNO LAGI. OK FAHAM TAK.

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts