Wednesday, November 7, 2012

Siapa Trompet Sumbang di Negeri Sembilan dibayar oleh DAPig??

Maaf tak letak gambar Aspan di sini, geli ..Tak ada nilai komersial , lebih minat ketak gambar awek panas ini lagi yang sedang meletup dan opanas miangh skearang ini tidak boleh tidur kerana isu memperjuangkan Murtad dan LGBT. Huh suka tenguk muut celupar dia. weiii korang tenguk lah.....
Program kebangkitan rakyat di Seremban baru baru ini adalah satu kegagalan yang pahit yang tidak mahu diakui oleh juak juak pembangkang yang tidak konsisten mencatat kehadiran yang berbeza. Ada blog yang mengatakan hanya 5 ribu dan yang paling tinggi dicatat adalah dari penulis "excited" Aspan Alias yang mencatatkan seramai 30 ribu yang hadir. Untuk menguatkan kenyataan ini supaya pembaca percaya , Aspan terpaksa menulis : Semasa perjumpaan Hari Raya yang dianjurkan di Alor Setar beberapa bulan yang lepas, UMNO telah menjemput 70,000 orang tetapi yang hadir hanyalah 3,000 orang sahaja. Ratusan ribu karipap dan satay terpaksa dibahagi-bahagikan kepada yang datang. Maka berboyong-boyonglah orang-orang UMNO membawa balik kueh-kueh dan satay yang telah disediakan sebegitu banyak untuk perjumpaan itu.

Jauhnya contoh  yang ditulis oileh Aspan kerana orang Negeri Sembilan tidak akan tahu jika Aspan menipu sebab orang Negeri Sembilan tidak pergi ke majlis berkenaan. Kenapa Aspan tidak mengambil contoh kehadiran menyambut PM di Paroi yang berada di depan mata beliau  di mana lebih dari 60 ribu rakyat telah turun menyambut Perdana Menteri dalam program janji ditepati ?

Aspan juga menyentuh mengenai ugutan yang dilakukan oleh sdr Major bersara Razali , NGO lantas mengaitkan dengan Menteri Besar Negeri Sembilan. Cepat betul Aspan melatah yang konon nya ini cara orang batu. Aspan punyai bukti ke bahawa ini adalah kerja  dan arahan Menteri Besar Negeri Sembilan lantas beria ia dia mengamuk mengutuk  Menteri Besar tanpa alasan yang kukuh, Untuk pengetahuan Aspan, MB Negeri Sembilan adalah lulusan luar negara, bukan macam Aspan.

Pada zaman MB itu hanya anak Melayu yang "brilliant" sahaja yang  terpilih  belajar ke Universiti yang paling baik di dunia. Jarang anak Melayu yang layak belajatr disana.Orang yang bijak macam MB itu tidak akan terlintas di kepalanya  untuk melakukan  sesuatu seperti mana orang yang dibiayai oleh Antony Loke untuk hidup. Jauh beza pemkiran orang macam MB ini dengan cara  pemikiran orang yang bergantung hidup dengan toke DAPig ini.

Itu hak individu, hak NGO.  MB tidak ada daya untuk menghalang mereka melainkan menasihatkan  mereka. MB bukan macam Anwar Ibrahim dan pemimpin  PR yang mengarahkan penyokong   BERSIH masuk mengganas membakar cubaan membunuh polis , terbalikkan kereta polis. merusuh dan menganas. Sdr Aspan ini  penyokong zaman apa pula ?????  ini kah penyokong yang bertamadun. Perhimpunan kebangkitan itu juga adalah cara zaman batu. kalau penyokong  PR  ini benar benar siuman, gunakan Pilihanraya untuk bangkit., Bukan berkumpul secara haramjadah ini dalam perhimpunan haram,

Menulis politik agak lama juga si Aspan ini. Bila mengulas mengenai Hj Hadi mahu bertanding di Pekan dia menjadi terlalu "over ecited" mengulas, Cabar Najib bertanding di Bukit Bintang dan juga Seputih. Ini samahah juga macam minta Anwar Ibrahim bertanding di Pengerang atau Rembau. Kenapa Anwar tidak berani bertanding di Bandar Tun Razak dahulu kenapa Wan Azizah perlu letakkan kerusi Parlimen sedangkan Kahlid Ibrahim sudah tawarkan kerusi berkenaan kepada  Anwar Ibrahim.Aspan lupa Hj Hadi ini mahu dijadikan korban PAS dan itulah sebab nya dia kata mahu bertanding di Pekan. Mereka ini  bolih cakap apa saja hari ini kerana esok mereka akan berdalih. kalau menefesto pun mereka kata bukan janji ini kan kata mahu bertanding di Pekan. 

cukup lah rasanya  untuk hari ini nanti kita tulis lagi. Baca panjang  panjang nanti bosan pula.



1 comment:

  1. betul kata2 saudara. Saya kenal Aspan sejak dalam semangat 46 lagi....!!!

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts