Thursday, November 15, 2012

Harun Taib islam sebab dia melayu : mana ada orang melayu yang lahir lahir tak ada agama ??Penipu Harun Taib

Jika Nurul kena taubat, Harussani juga kena - Ketua Ulamak


KOTA BHARU: Ketua Dewan Ulamak PAS, Datuk Harun Taib berpendapat, jika Mufti Perak, Datuk Harussani meminta Nutul Izzah Anwar bertaubat kerana kenyataannya, dia (Harussani) juga harus bertaubat juga.

"Bagi saya dia (Nurul Izzah) tidak perlu (taubat) kerana taubat kalau buat kesalahan besar. Jika itu kena bertaubat, Harussani juga kena taubat kerana dia tak sokong perjuangan Islam," kata Ustaz Harun Taib (gambar).

Ustaz Harun berkata demikian ketika ditanya oleh wartawan tentang kenyataan Harussani yang meminta Nurul Izzah bertaubat kerana berkata, tidak ada paksaan dalam agama.

Bagi Harun, isu ini perkara biasa sahaja, "kita tak ambil berat isu itu, itu perkara biasa sahaja."

"Tanyalah benda yang lebih besar lagi misalnya yang (Tun Dr) Mahathir buat yang (Datuk Seri) Najib buat," kata Harun ketika diasak oleh wartawan mengenai isu itu dalam sidang media selepas perasmian Muktamar Dewan Ulamak PAS hari ini.

Menurutnya, Nurul Izzah membuat kenyataan, kebebasan itu tidak terhad kepada orang tertentu sahaja tetapi kepada semua bangsa.

"Misalnya orang Melayu sebelum masuk Islam dia bebas tetapi yang sudah masuk Islam, dia tidak bolehlah nak masuk Kristian ke," jelas Ustaz Harun.

Ketika ditanya kenyataan Nasharudin Mat Isa yang dikatakan meminta Nurul Izzah juga bertaubat, Ustaz Harun berkata, "Nasharudin dia punya pasal...Nurul Izzah nak bertaubat, apa kesalahan dia. Cuba nyatakan apakah dia kesalahan Nurul Izzah yang nyata :::

Harun Taib jangan nak cover line lah, jangan sebab politik nak menyokong perkara yang telah melanggar akidah sehingga sanggup berkata : "Misalnya orang Melayu sebelum masuk Islam dia bebas tetapi yang sudah masuk Islam, dia tidak bolehlah nak masuk Kristian ke,"  

TB Cakap::

Bila masa orang Melayu lahir lahir tak Islam. Harun pun Islam sebab Melayu ,kalau lahir anak India , dia pun mungkin kapir sampai hari ini. Jangan cakap suka mulut saja. Kata isu ini tak besar. Memang lah tak besar sebab ianya  menghakiskan sokongan orang Islam. Pandai pandai saja cakap Datuk Harussani tak sokong Islam . Kalau tak sokong PAS saja tak sokong Islam. Ingat apa masa dulu zaman nabi  nabi ada ke PAS ??? Harun Taub patut bertaubat.

1 comment:

  1. sama je.. kerana politik yg alim pun sanggup gadaikan akidah..

    dua2 kena bertaubat..

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts