Wednesday, March 13, 2013

Muka Macam ni pun Wan Azizah nak cemburu ke???


SIDANG MEDIA IPD DANG WANGI
Sehingga kini, tiada sebarang komen dari Datin Seri Wan Azizah berhubung dakwaan Setiausaha Politik Ahli Parlimen Ampang, Mohd. Fareez Kamal Intidzam, yang mendedahkan perasaan cemburu Presiden PKR itu padanya.

Fareez mendakwa Wan Azizah cemburu melihat keintimannya dengan Anwar Ibrahim, suami Presiden PKR itu. Fareez menuduh bahawa ada pihak dari kem Wan Azizah yang mengugut mahu menyerangnya sehingga dia terpaksa membuat satu laporan polis.

Hanya Ahli Parlimen Ampang, Zuraida “Mak Lampir” Kamaruddin saja yang menjawab dan mengatakan bahawa Fareez hanyalah pembantu urusannya di Parlimen pada tahun 2011 dan kemudian berhenti untuk membantu perniagaan bapanya.

Jawapan balas dari Fareez menegaskan sebaliknya apabila mendakwa bahawa dia berjawatan Setiausahan Politik Zuraida dan Pegawai Diplomasi Sulit (Antarabangsa) yang tidak pernah berhenti atau diberhentikan tugasnya.

Pada saya, jawapan Zuraida itu tidak membawa sebarang kesan memandangkan ia tidak menjawab persoalan yang ditimbulkan Fareez.

Soalnya, mengapa Wan Azizah menyekat dan rasa cemburu pada Fareez? Apakah kerana dia rapat dengan suaminya maka mewajarkan seorang isteri merasa cemburu?

Fareez bukan perempuan muda yang cantik, ramping atau seseksi China Doll. Apa yang dicemburukan sangat Wan Azizah itu? Cemburu pada seorang anak muda yang rapat dengan suaminya? Pelik, bukan?
Satu persoalan yang saya tidak dapat jawab melainkan Fareez sendiri yang bercerita mengenainya.

Seperkara lagi, Fareez bukanlah satu-satunya lelaki yang rapat dengan Anwar. Terdapat ramai lagi lelahi lain yang rapat dengannya seperti Azmin Ali, Saifuddin Nasution, Rafizi Ramli, Sam Ketot dan sebagainya.

Wan Azizah tidak cemburukah pada mereka-mereka itu? Mengapa pula perlu cemburu secara “berpilih”? Atau Wan Azizah risau, takut-takut pisang berbuah berkali-kali?

Sebagaimana maklum, mangsa liwat II Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan merupakan bekas “coffee boy” Ketua Umum PKR itu. Meskipun hanya berjawatan “coffee boy”, Saiful Bukhari mendakwa dia dibawa hingga ke luar negara untuk “membancuh kopi”…

Saya tak tahulah kopi apa yang dibancuh Saiful Bukhari di luar negara. Namun memang benar Saiful beberapa kali ke luar negara menemani suami Wan Azizah itu.

Bila disebut tentang perihal “luar negara”, maka sedikit sebanyak mungkin Fareez juga pernah ke luar negara bersama Anwar memandangkan dia mendakwa dirinya berjawatan Pegawai Diplomasi Sulit bahagian “antarabangsa”, bukan?

Apakah kerana perkataan “luar negara” dan “antarabangsa” itu yang menyebabkan Wan Azizah risau dan cemburu pada Fareez? Takut Anwar pasang “jambu” yang baru selepas Saiful Bukhari?

Bukanlah saya mahu menimbulkan spekulasi mengenai hubungan Anwar dan Fareez. Namun Wan Azizah tidak wajar bersikap demikian terhadap pegawai suaminya itu.

Lagipun, Wan Azizah tiada bukti untuk menimbulkan syak wasangka buruk terhadap mereka. Kalau ada rakaman video atau panggilan telefon sekali pun, ia tidak cukup memandangkan bukti itu hanyalah “besi”.

Wan Azizah perlu ada saksi 4 orang lelaki yang adil, tidak fasiq, mukallaf dan memenuhi syarat sebelum menuduh Fareez dengan perkara yang bukan-bukan seperti yang dia bayangkan. Mungkin hubungan Anwar-Fareez mungkin tidak sama dengan hubungan Anwar-Saiful Bukhari, bukan?

Biar apapun, Wan Azizah lebih mengenali suaminya. Sudah berpuluh tahun dia hidup dengan Anwar. Pernah lari ke rumah Tun M kerana bergaduh meng”kantoi”kan Anwar dan dia juga pernah berhadapan dengan ramai “madu-madu tidak rasmi”nya sebelum ini.

Sabarlah Kak Wan. Fareez mungkin tak salah dan tak payahlah cemburu pada anak muda itu. Patutnya Kak Wan tanya dan persoal suami Kak Wan itu, bukan? Alah, cerita dalam kelambu masing-masinglah. Rumah Kak Wan ada kelambu tak?

3 comments:

  1. Aziza dah kering tak boleh di muat turun

    ReplyDelete
  2. kehkehekehekehe... muka macam ni pun wan jijah nak cemburu...skuad pemuda umno tolong pacak bendera dan pasang poster 10 kali lebih hensem.. (unit amal tak termasuk.. muka diorang takde seri.. takde iman)

    ReplyDelete
  3. Kelakar betul artikel ini. Sangat menghiburkan saya.

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts