Thursday, March 21, 2013

Barua Hishamuddin yang baruakan POLIS , ASKAR , MAHKAMAH ,TENTERA , PARLIMEN , KEHAKIMAN DLL serta menuduh Allahyarham Megat Joned Sebagai Pembunuh. Sialllll...

Nama : Barua
Ini adalah kali kedua saya terpanggil menulis pasal Hishamuddin Rais dan sebelum ini saya hanya menulis  di Face Book sahaja. Hishamuddin Rais yang saya  kenali sebagai insan kecewa yang gagal untuk mengendali kan kehidupan sendiri dan gagal mengawal perasaan dan sentiasa melihat orang lain adalah lebih hina dan rendah padanya. Beliau juga selalu memeksa orang untuk mendengar apa saja yang mahu dikatakan dan dia tidak langsung mahu mendengar apa yang orang lain kata.

Dalam tulisan terbaru Hishamuddin beliau mengulas mengenai erti barua, katanya Barua adalah satu konsep  yang memiliki pelbagai makna, Secara generik barua ialah orang perseorangan atau berkumpulan. Barua lebih rendah tahapnya  dari dari seorang pekerja yang bekerja untuk mendapatkan upah. Barua lebih rendah tahapnya dari macai. gurkha atau hamba. Ini adalah kerana barua tidak memilik nilai dan harga diri . Ciri ciri menonjol yang di miliki oleh barua ialah kebijaksanaan membodek.

Dipendekkan cerita , Hishamuddin memanggil Parlimen, Polis , mahkamah , SPR , badan kehakiman , tentera bergerak sebagai jentera daulah. Beliau menuduh jentera ini sebagai jentera yang dipergunakan oleh UMNO. dalam bahasa kasarnya semua mereka ini adalah barua UMNO.Beliau menuduh hakim boleh di dangdut kan oleh tokey judi tokey ayam dan juga tokey judi dan tokey dadah. Hina betul hakim di mata  Hishamuddin ini yang seharusnya dan selayak nya kita juga memanggilnya  sebagai bapak segala barua. Katanya ada juga pegawai polis yang menjadi tokey dangdut dan polis dibaruakan oleh UMNO tahap gaban.

SPR dikatakan sebagai penipu yang akan menipu untuk memberikan kemenangan kepada UMNO. Beliau juga menuduh Megat Joned sebagai seorang pembunuh, Rahim Thamby Chik sebagai Perogol dan kata nya barua barua ini semua bekerja dengan Tun Mahathir.

Ini adalah ulasan aku serba ringkas  mengenai tulisan Hishamuddin Rais  di dalam akhbar Suara Keadilan 109 tarikh 19 march 2013 . Muka surat 22.

Tadi aku mengulas mengenai apa yang ditulis oleh Hishamuddin Rais , di sini aku mahu menulis pasal barua sial ini yang kurang ajar dan tidak beradab. Barua ini menulis mengenai Allahyarham Megat Junid yang telah meninggal dunia tanpa bukti dan ini adalah satu fitnah yang besar. Apakah Allahyarham Megat Jonid telah sabit kesalah membunuh seperti yang ditulis oleh si barua Hishamuddin ini.

Barua ini memang barua kerana  barua ini membaruakan semua jentera kerajaan dan tanpa disedari bahawa dia hidup dibawah pelindungan polis juga tentera. jika SPR tidak adil , bagaimana PR boleh merampas  lima negeri sebelum ini dalam PRU12. Bagaimana parti barua ini boleh menjadi kerajaan barua di beberapa negeri. Saya berharap ada pihak yang akan tampil membuat laporan polis terhadap tulisan hina dan jijik si barua Hishamuddin Rais  ini. Oleh TB

3 comments:

  1. Mental dia ni teruk...rosak..kotor...barangkali pernah diliwat oleh....tutttttt....dulu pernah lari dari malaysia...tapi tun m bagi dia balik...dasar anjing kurap tak tahu bersyukur...aku rasa takde perkataan baik y sesuai utk anjing kurap ni

    ReplyDelete
  2. muka aku takde la hensem..tapi bila tengok beruk ni, aku rasa tapak kaki aku lebih cantik...memang beruk ni jenis binatang yang tidak reti bahasa...dah dibagi banyak peluang masih tak sedar diuntung..keje beruk ni dari dulu memang tukang kritik...aku rasa memang beruk ni ada masalah mental...halau pi duk hutan lagi bagus....

    ReplyDelete
  3. jenglot ni x sedar dia pun lagi BARUA,barua kpd pmimpin yg akhlak rendah,kaki spin,pembohong,lidah bercabang,sesumpah,korup,pempraktik kronisme,nepotisme & byk lagi yg buruk haprak

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts