Wednesday, March 6, 2013

Messi, Barcelona beraksi di KL

Bila aku bagi tahu kat anak aku Danial , Messi dan Barcelona akan bermain di Kuala Lumpur, dia treus melonjak dan berteriak nak nak nak.....  makna dia nak tenguk perlawanan itu live. Dannial adalah peminat  no 1 Messi dan juga Ronaldo. Dia tak minat Rooney atau Robin Van Persie.
Impian peminat bola sepak tempatan menyaksikan Pemain Terbaik Dunia (Ballon d'Or) empat kali, Lionel Messi beraksi di negara ini bakal menjadi kenyataan apabila pendahulu Liga Sepanyol, Barcelona memilih Malaysia sebagai salah satu lokasi Jelajah Asia, Ogos ini.

Selain negara ini, juara Liga Juara-Juara Eropah empat kali itu akan mengharungi perlawanan persahabatan di Shanghai, China pada 4 Ogos, diikuti Bangkok, Thailand (7 Ogos) sebelum berakhir di Kuala Lumpur, 10 Ogos ini.
Tidak dedahkan pasukan
 
Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan laman web rasmi kelab itu menyebut presiden kelab, Sandro Rosell membuat pengesahan Jelajah Asia musim panas ini akan melalui tiga perlawanan persahabatan, namun tidak mendedahkan pasukan yang bakal dihadapi.

“Pertama sekali kami akan bermain di Shanghai pada 4 Ogos dan tiga hari kemudian kami akan terbang ke Bangkok untuk kunjungan kedua sebelum berakhir dengan perlawanan ketiga yang akan diadakan di Kuala Lumpur, pada 10 Ogos,” katanya yang turut mengesahkan bakal menentang kelab Jerman, Bayern Munich pada aksi pra musim pertama musim ini, pada 24 Julai.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts