Monday, July 2, 2012

SATU TAMPARAN KEPADA PAS BILA ARTIS LUPA DIRI

1.PAS telah membuat satu kesilapan yang paling besar apabila membawa artis masuk parti berkenaan lalu dijajanya artis ini setelah dibekalkan dengan fitnah serta kata kata nesta terhadap UMNO dan juga kerajaan.

2. Berbeza dari Artis yang menyertai UMNO yang mencari jalan berbakti kepada bangsa dan agama tanpa mencerca mana mana pemimpin lain khususnya pemimpin PAS.

3.Bob Lokman , Aisyah, Hairee Othman telah memberikan satu "backfire" kepada PAS apabila  terang terang mengutuk kerajaan dan juga UMNO  setelah mereka  menyatakan ini adalah satu hijrah  kepada mereka yang sepatutnya mereka berhijrah ke jalan yang lebih baik dan bukan ke jalan yang keji , mengkeji orang lain yang tidak berdosa kepada mereka.

4. Tahniah kepada artis artis yang menyertai UMNO dan BN kerana anda tidak keterlaluan dan kemaruk.

5. Baru insaf dan sedar diri sedikit tanpa menyadari bahawa  diri bergelumang dengan dosa sebelum ini  dan baru saja pakai serban dan baru saja dapat suami pak lebai sudah mula rasa diri bagaikan ulamak dan paling alim dan warak lantas terus menghina orang lain  bagaikan orang lain ini lebih hina dari kamu.


6. Baca bismillah pun belum betul , basuh kencing pun belum bersih dah mula mengafirkan kerajaan dan juga ahli UMNO yang seagama dan sebangsa dengan mereka kononnya mereka ini kapir dan mereka saja lah yang Islam. Apakah Islam mengajar kamu keliling negara menghina kaum seagama  dengan kamu, Ustaz keju mana yang ajar kamu keliling kampung menghina insan seagama dan sebangsa dengan kamu???

Selebihnya sendiri mahu ingat lah... wahai artis artis kerana korang adalah manusia biasa juga yang banyak melakukan kesilapan dan jangan hanya kerana mendapat suami yang berjanggut sedikit anda dah lebih Islam dari orang lain, baru belajar ketayap kerana insaf atas kekejian yang dilakukan sebelum ini dah boleh jadi ulamak dan menghina orang lain,






5 comments:

  1. bila artis masuk umno..dijulang bagai raja..mangkai botoi!

    ReplyDelete
  2. Ni sumer bukan apa, nama dh naik nk jadi calon, jd trpaksa memfire kerajaan, kunun kerajaan BN ni kapiaq dan kerajaan PAS tu Islam....prahh lg panjang janggut lg panjang dosa2 fitnah

    ReplyDelete
  3. Al-Hujraat ayat:

    11. Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain; dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah ia beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim.

    12. Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.

    13. Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).

    ReplyDelete
  4. Betul ke bro?? gua ade gak riki2 kt page hairie, tp xde pun dia type yg bkan2.. cuma bnyak dia defend he self drpada kena kutuk maki kaw2 dngan pnyokong umno... siyes lu mmng kaki ampu la bro.
    Pasal Sham Kamikaze xde plak sbelahkan mna2 pihak.
    klau lu x nk jd pndakwah, jgn la jdi ejen adu domba. Anyway Allah xkan tnya bangsa lu bro...

    ReplyDelete
  5. maaf, kepada yg comment, tolong jaga adab masing2 baik dari kerajaan or pembangkang. segalanya dihitung...setakat yg sy tahu, sham kamikaze xmnyokong mne2 pihak. n hairie plak hnya defend. dy xpnh pon kutuk kerajaan. kalu kita xnak berubah mnjadi lebih baik, jgn kita mngutuk n fitnah org. doakan supaya kita insaf mcm dorg, tp xsemestinya sokong pkr or bn. supaya kita mati, xdela nak pg mintak maaf sana sini, kne bakar sana sini kalu org yg difitnah xmemaafkan kita.

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts