Monday, July 23, 2012

PAS BISU , PEMUDA UMNO PERLU BANGUN MEMBANTAH PUAK RAKHINE YANG MEMBUNUH UMAT ISLAM DI MYANMAR

Hari ini darah saudara seagama dengan kita bercucuran ke bumi Myanmar anak adik kakak dan isteri mereka dirogol oleh puak Rakhine dan ini bukan lah perkara yang baru di sana malahan Islam mahu dihapuskan dan ramai yang telah lari dari bumi cilaka dan haramjadah itu dan menjadi pelarian.

Malaysia juga telah ramai menerima saudara saudara Islam ini dan ramai yang telah menetap di Malaysia dan Malaysia sebuah negara Islam di Malaysia adalah negara yang menjadi pelindung kepada mereka. Inilah akibatnya jika Islam lemah ini lah akibat nya jika Islam tidak bersatu dan sentiasa dalam penyakit iri hati.

Tidak mustahil ini akan berlaku di negara kita jika PAS terus memusuhi orang Islam yang lain dan sanggup bersekongkol dengan musuh Islam untuk menyingkir kerajaan Islam sekarang. PAS seharusnya mengambil iktibar dari apa yang berlaku ini di mana saudara Islam kita telah disiksa di Myanmar.

Apakah yang PAS lakukan dan apakah bentuk bantuan yang telah PAS hulurkan , apakah hanya sekadar melihat sahaja dan bersimpati.

Kerajaan Malaysia perlu menutup kemasukkan puak Takhine ini ke Malaysia dan menghantar jiak ada puak ini yang bekerja di Malaysia ketika ini. NGO NGO yang bergiat di bawah panji panji keselamatan dan juga kebajikan untuk orang orang Islam perlu melakukan sesuatu. Protes besar besaran perlu diadakan bagi membantah pihak Rakhine yang membunuh orang Islam. pemuda umnio juga perlu bangkit dan melakukan sesuatu bagi menunjukkan bantahan kepada rejim Rakhine ini.

2 comments:

  1. kita harus mengusir pendatang myanmar...dari bumi malaysia,kerana ini akan membuka mata pemimpin myanmar agar mereka tidak berani menindas umat islam di sana.

    ReplyDelete
  2. sebagai negara islam..malaysia hendaklah,mengusir mana2 pendatang yg datang dari negara2 yg telah menganiaya umat islam.

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts