Tuesday, July 31, 2012

Jumpa Dayang Ku Intan di Johor Baling ngan Selipar atau kasut lah....


Johor: Bunyi kaya tetapi hanya indah kabar


Bulat bulat aku petik dari Harakah : baca komen aku di bawah sekali.
JOHOR BAHRU: “Saya tak sangka negeri yang terkenal sebagai sebuah negeri yang kaya-raya, pesat membangun rupa-rupanya indah khabar dari rupa,” ujar artis Dayangku Intan (gambar) ketika dihubungi.

Dayangku Intan kini berada di Johor sejak tiga minggu lalu bersama PKR negeri itu untuk turun ke bawah termasuk menyampaikan sumbangan kepada golongan miskin di negeri itu.

Katanya, rakyat negeri itu walaupun kawasan bandar hidup mereka begitu dhaif, lebih miskin dari masyarakat Kelantan.

“Saya heran media dan pemimpin BN dok kutuk Kelantan kononnya negeri itu dikatakan miskin, rakyat susah, tetapi sepanjang tiga minggu Intan di beberapa kawasan di negeri ini, sebenarnya indah khabar dari rupa.

“Negeri kaya, kaya dengan rasuah nak buat apa, tentu tak berkat,”ujarnya.

Menurutnya, dengan pendapatan RM150 sebulan sumbangan kerajaan negeri, mana mencukupi untuk mereka menyara hidup sebulan, apa lagi dengan harga barangan keperluan semakin tinggi.

Sambungnya, berlainan Kelantan negeri miskin tetapi rakyatnya kaya raya kerana keberkatan pemimpinnya yang berlandaskan Islam disamping menjaga harta rakyat.

katanya, beberapa tempat telah beliau turun bersama pimpinan PKR negeri termasuk  PAS  untuk menyumbang pada mereka yang memerlukan.

Beliau memberitahu, hasil sumbangan dari rakan-rakan termasuk sumbangan zakat, beliau kumpul untuk diagihkan pada masyarakat di negeri itu.

Pada masa yang sama beliau turun untuk berkempen bagi menghadapi Pilihanraya Umum (PRU 13) akan datang di negeri itu.

Selain menyampaikan ceramah, beliau turut menyampaikan risalah-risalah berkenaan Pakatan Rakyat dan mendedahkan korupsi yang telah dilakukan oleh kerajaan BN.

Jelasnya, dalam soal ini ada yang memberi respon yang baik ada yang sebaliknya.

“Tetapi tak apalah, kita doakan saja semoga yang tidak boleh menerima akhirnya dapat bersama kita, insyaallah perbanyakkan doa di bulan Ramadan,”ujarnya.

Sehubungan itu, Intan turut mengingatkan penceramah Pakatan Rakyat khususnya PAS dan PKR supaya menjaga perilaku serta menggunakan bahasa yang lunak sepanjang Ramadan sewaktu berceramah.

Semoga kebaikan bulan Ramadan yang diamalkan dapat diteruskan sebaiknya selepas itu, katanya.


Komen TB : Hairan Binti Ajaib, dah lunyai dan kematu  Dayang Ku intan baru tahu macam mana rupa Johor, Tak pernah pergi Johor ke sejak lahir  sehuingga terperanjat dan mengatakan Johor lagi daif dari Kelantan, 

Nak tanya sikit Dayang Ku Intan , Dia pergi Johor ke dia pegi mana, Masa dia pergi Johor naik kereta ke naik Air Asia. Aku tajut dia pergi Brastagi Medan dia kata Johor sebab dia tak pernah pergi Johor. Selain Johior mana lagi dia  belum sampai. Katak bawah tempurung kesannya minah ini.

ITU LAH LAGI NAK TANYA DAYANG KU INTAN: JOHOR DI MANA DAN KELANTAN YANG MANA MAHU DI BANDINGKAN. YANG PALING ULU SEKALAI IALAH PENGERANG NAMUN PENGERANG BAGI AKU MEMANG MAJU CUMA  BEZANYA ADALAH SUASANA KAMPUNG DI PESISIRAN PANTAI. TAK KAN LAH KAMPUNG DI PERSISIRAN PANTAI  MACAM KEPUNG ATAU PUN BANGSAR PULA . AGAK AGAK LAH DAYANG KU INTAN. 

Nak juga aku tahu  siapa yang menerima  zakat RM150 sebulan dan hidup daif dan PKR menyumbangkang bantuan. Tolong senaraikan tempat dan di mana  . dayang Ku Intan , Bangla yang kerja di  ladang kelapa sawit pun di upah RM 30 sehari , malas nak kira  , kira lah berapa jumlah nya sebulan Dayang.

Sedap mulut dayang menuduh Johor  negeri terbesar mengamalkan rasuah. Harap Dayang dapat buktikan. Selepas ini jika jumpa Dayang Ku Intan di Johor , apa lagi baling dengan kasut atau selipar lah..

7 comments:

  1. ooiii rakyat merempat carik duit kt negeri lain la der, cuba keje kt kelantan, kaya ker? byk peluang keje ker??

    ReplyDelete
  2. Jom ramai baikot artis2 yang sokong pembangkang.. x sedar diri... aku la ni kalau tengok artis yang sokong pembangkang x kira penyanyi atau pelakon dalam tv aku tukaq siaran lain.. x sedar di untung ..

    ReplyDelete
  3. ... Kalau nak belajar mencerca, menghina, membenci, memfitnah, mengherdik, memaki, meghamun dan seumpamanya, masuk PKR, PAS...dua hari je dah pandai....

    ReplyDelete
  4. kalau kelantan lebih baik dari johor,adakah rakyat johor lebih ramai yg berkerja dikelantan atau sebaliknya????????atau bantuan yg diberikan tu merupakan rakyat kelantan yg menetap dijohor?

    ReplyDelete
  5. seorang pemimpin ke macam ni? chait baru pegi menderma dah cakap negeri berasuah baik2la. kalu nk buat kerja amal lebih baik buat dan jgn komen byk2

    ReplyDelete
  6. macamana intan boleh mengagihkan wang zakat?adakah ada amil yang telah menyalurkan asnaf fakir miskin kepada intan untuk diagihkan,ataupun intan telah menerian tauliah sebagai amil?

    ReplyDelete
  7. setahu aku orang kelantan le yang banyak berselerak merata cari kerja ke negeri lain..nak harapkan kelantan?? jangan harap ler...

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts