Wednesday, July 25, 2012

Abby Cuba Bertikam Lidah & Buat Kecoh Dengan Zunar.

Oleh: HHalem.
Artist PAS perlu berpijak dibumi nyata, bukan nya drama filem khayalan PAS.
Jikalau hendakan padang hiburan berdasarkan mesra Syariah, ujudkan lah KelateWood di Kelantan. Pok Nick sedia membantu.
  
Pelakon Arbaiyah Abdul Manan (Abby) memjawap kenyataan Zulkiflee Anwar Ulhaque (Zunar) mengenai “artis sertai Pakatan Rakyat PR hanya berceramah tetapi tidak berkarya” dengan membidas bahawa beliau hanya akan kembali berkarya selepas BN ditumbangkan dalam PRU13 akan datang.
Abby Abadi juga berkata dunia seni yang Islamik hanya akan wujud selepas PAS mengambil alih tampuk pemerintahan negara.
“Dalam situasi artis yang berhijrah (ke PAS) seperti saya sekarang ini, En Zunar kena faham keadaan artis-artis yang menyertai PAS khususnya wanita”
“Jadi bila berhijrah ruang untuk berkarya agak terbatas, yang berlakon dan menyanyi, memerlukan filem drama dan rancangan yang bercorak Islamik “
“Artis-artis seperti kami hanya akan berkarya semula dalam bidang seni apabila sudah disediakan ‘padang’ yang bersesuaian dengan Syariah Islam.”
“Dan kerana itulah Abby dan artis-artis lain yang berhijrah perlu bersama PAS untuk mendapatkan kuasa pemerintahan dalam PRU kali ini supaya tertubuhnya kerajaan baru yang pastinya akan memerintah berdasarkan Al-Quran dan Sunnah dan memastikan juga wujudnya industri hiburan yang mesra Syariah
Abby Abadi kepada The Malaysian Insider dalam temuramah melalui kiriman pesanan ringkas WhatsApp sebentar tadi.

Masalah & kecewa rumahtangga diterjemah melalui politik PAS.
Penulis rasakan Abby ini belum merasai lagi langit tinggi rendah tentang temberang PAS. Mungkin beliau tidak pernah mendengar yang Pok Nick pernah mengharamkan wanita bernyayi dan membaca Quran dikhalayak ramai. Tentang dasar Pok Nick sebelum ini yang wanita tidak boleh menjadi pemimpin dan diketengahkan. Dasar PAS yang sekejap boleh dan sekejap tidak boleh yang menghampakan dan mengelirukan rakyat.
Abby memang main sebut-sebut sesuka hati tentang dasar PAS yang mahu industri hiburan yang “bercorak Islamik”. PAS mahu mengujudkan “industri hiburan yang mesra Syariah Islam”.
Pernah kah beliau bertanyakan dan membaca garis panduan bertulis tersebut dari PAS, apa itu maksud “industri hiburan yang mesra Syariah Islam dan bercorak Islamik” ?
Adakah perjuangan Abby hanya mahu menjadi Menteri Hiburan PAS yang mesra Syariah Islam? Jika ini motif Abby, sudah tentu beliau akan kecewa tidak berkesudahan lagi selepas ini.
Mungkin ramai artist-artist PAS ini masih blur, main hentam dan bercakap seperti ahli politik. Mereka keliru, setelah mempunyai masalah rumah tangga, bagaimana untuk mencari cahaya dihujung terowong.
Mereka keliru diantara perbezaan mencari cahaya melalui politik PAS dengan perbezaan mencari cahaya melalui berguru dengan ustaz-ustaz guru agama dan Quran yang bertauliah di surau-surau dan masjid-masjid.
Jika artis-artis PAS hanya akan berkarya semula dalam bidang seni apabila sudah disediakan ‘padang’ yang bersesuaian dengan Syariah Islam oleh PAS di Kuala Lumpur, alamatnya sampai matilah tidak kecapaian.
Cuba pergi ke Kelantan dan ujudkan KelateWood bercorakan dan mesra Syariah kerana di sana telah ada padang yang disediakan oleh PAS. Ia lebih mudah dan ujudkan lah KelateWood di Kelantan.
Artis-artis PAS perlu berpijak dibumi nyata, bukan nya drama filem khayalan PAS.  

artikel asal klik sini

7 comments:

  1. jenuh dosa blogger ni. tuan badan x dedah aurat hang dok p dedahkan aurat dia. cuba amik mak hang dedahkan aurat dia. apa mcm? x takut dosa ka bro?

    ReplyDelete
  2. Well said bro... memang pun dengkel ini lah dinamakan ilmu politik setahun jagung nak cakap politik konon... Hello Abby ini dulu penyanyi kan..memnyanyi lah lagu Nasyid..kalau dulu dah jahil tak payah lah nak tunjuk baik sekarang..Tengok Hijjaz, Rabanni dan Raihan boleh jer tetap teguh memperjuangkan hiburan Mesra Syariah tanpa bersama PAS dan tanpa kerajaan di bawah PAS...Dalam keadaan masyarakat lebih gemar kepada hiburan ala barat. Boleh jer survive dan penaterate market dan industri muzik tanahair. Itu baru berdakwah Abby ooiii..kalau semua dah senang baru nak kaut kesenangan itu nama dia oppurtunist... Kerajaan di bawah PAS ker bawah DAP nanti? PAS jadi pak turut jer.... Berjuang dan berdakwah dengan ikhlas lah Abby kalau benar nak berdakwah sekali pun nescaya Allah akan bantu tak perlu cari populariti murahan masuk PAS tu.

    ReplyDelete
  3. Mimpi berwarna lah Abby.

    Sampai 7 keturunan pun PAS tidak akan memerintah di Malaysia.

    Cipta lah mimpi ini terjemahkan pada satu filem bodoh arahahn Abby sendiri.

    ReplyDelete
  4. gelak gelak gelak khassss.... gelak gelak gelak khas.....

    ReplyDelete
  5. laki dia pn lari sebuk duk ceramah agama.ilmu islam di dalam kn dl lah abby dol.br lah nak berceramah......asal usul ntah belantara mana dtg ntah.pakai tudung br 2,3 hr dah nak label ustazah.mcm haram punye manuusia.

    ReplyDelete
  6. Abby jangan lah calar kan nama mu dgn populariti dengan macam ni nanti peminat meluat......

    ReplyDelete
  7. Abby jangan lah calar kan namamu
    dengan mencari populariti macam ni
    nanti peminat meluat......

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts