Sunday, July 29, 2012

Aduyaii Apa jadi Pak Rais Yatim kona macam kek bukit tangga ni.

Aku tak sebenarnya nak cuit Menteri lagenda dari negeri aku kerana ini lah seorang menteri yang  fofular yang telah berkhidmat dengan beberapa orang Perdana Menteri. Hebat  lah tuh, lepas baka jabatan sambung balik. mana ada orang berani buat macam itu.

Tapi aku tak boleh tahan dengan jawapan yang diberikan oleh Pak Menteri aku ini. Kerana kau rasa macam muka aku terus menjadi menebal membaca artikel mengenai kata kata yang tidak berteras oleh Pak Menteri aku mengenai logo Merdeka. Aduyai....... kami rakyat Malaysia bukan lah anak kecil yang boleh diberikan alasan dan di duakan dengan gula gula. Pak Menteri cakap apa  ini. Lebih  baik Lah Pak Menteri berdiam diri tentu aku tak rasa Pak Menteri macam bodo bodo aja. Kalau orang Negeri Sembilan kata Bodo bodo ala....

Apa salahnya slogan janji di tepati, ok apa , Peduli apa pembangkang nak jolok nak cakap apa apa pung...Pak Menteri tak  lah boleh nak sentiasa jadi macho dengan gaya baju fesyen sendiri. Pedulikan , biar lah kalau bini nak bising pun sebab kerja politik ini kerja Pak Menteri.Bila baca tulisan di Bernama ini , macam macam aku rasa. Kawan aku kata   ALLAH DAH BAGI PETUNJUK PADA RAIS YATIM UNTUK BERSARA??  , 

Entah lah ia lah kot....... Azmi apa dia pulak kata Rais kornar 360 darjah

Sila baca damage yang amat menyedihkan dan memalukan dari Rais Yatim.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim menjelaskan tiada logo rasmi digunakan bagi sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 tahun ini, melainkan logo 1Malaysia, sepertimana sambutan pada tahun lepas.
Beliau berkata sambutan Hari Kemerdekaan kali ini menggunakan tema "55 Tahun Merdeka Janji Ditepati".
"Bahan hiasan (artwork) yang dipaparkan oleh sesetengah pihak setakat ini hanyalah paparan selingan bukan logo rasmi," katanya dalam satu kenyataan di sini, Ahad.
Rais berkata akan ada beberapa bahan promosi lain dipaparkan menjelang Hari Merdeka 31 Ogos dan Hari Malaysia 16 September.
Ada beberapa pihak mempersoalkan mengapa logo sambutan Hari Kemerdekaan ke-55, yang memaparkan gabungan logo 1Malaysia, bendera Malaysia dan tulisan "55 Merdeka Janji Ditepati", hanya ala kadar dan tidak mempunyai nilai-nilai seni yang tinggi. -BERNAMA

1 comment:

  1. Tumpang sedih untuk orang Nogori..den memang jahil dan syok sendiri...ampunkan esei omak! :DD

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts