Tuesday, July 31, 2012

MP yang sentiasa menyebut haramjadah kini dah jadi haramjadah sebenar : Balasan tuhan di dunia tak perlu tunggu

MP PKR Halau Isteri : Kisah Benar Yang Memilukan dan Menyayat Hati

Halimah Mohd Sahat 48, telah mendirikan rumahtangga dengan Abdullah Sani Abdul Hamid , dimana suaminya kini merupakan Ahli Parlimen PKR Kuala Langat Selangor. Mereka dikurniakan enam orang anak. Seorang menantu dan seorang cucu. Sebelum ini Halimah hidup aman bahagia bersama suami dan anak-anaknya.

Bagaimanapun suasana telah berubah selepas suami bergelar YB apabila memenangi pertandingan dalam pilihanraya umum ke 12 untuk kerusi Kuala Langat (Banting) atas tiket PKR.

Pada peringkat awal bergelar YB tidak ada masalah yang timbul. Suasana berubah tidak berapa lama kemudian apabila YB PKR itu berkenalan dengan seorang Wanita PKR Hulu Selangor yang dikenali sebagai Faizah Ariffin, yang juga merupakan seorang mak andam.

Sikap suaminya mula berubah dan berlaku penderaan secara mental terhadap Halimah. Faizah juga sering mengganggu hidup Halimah termasuk mencabar Halimah menerima dirinya sebagai madu.

Halimah hidup dalam keadaan tertekan kerana tidak dipedulikan suami, ditengking dan dimarahi dalam tempoh yang agak lama. Halimah mengadu kepada kepimpinan PKR peringkat pusat. Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin diberi tanggungjawab oleh PKR Pusat untuk menyelesaikan kes rumah tangga  Ahli Parlimen mereka. Zuraida pernah berkunjung ke rumah Halimah di Banting pada 2011. Namun sekadar hanya meminta supaya Halimah bersabar.

Faizah Ariffin juga mempunyai hubungan yang baik dengan Zuraidah. Dalam kes ini Zuraidah telah menjadi kapak dua mata. Dengan Halimah dia minta supaya bersabar dan berjanji akan menolong. Dengan Faizah pula dia galakkan supaya bernikah dengan Abdullah Sani atau yang dia panggil Dollah.

Akhirnya Abdullah Sani telah bernikah dengan Faizah Ariffin pada 18.03.2011 di Songhkla Thailand. 
 Pernikahan mereka disahkan oleh Konsulat Malaysia di Songhkla melalui satu surat yang dikeluarkan oleh Konsul berkenaan.

Selepas bernikah Faizah dengan penuh lagak dan sombong pergi ke rumah Halimah bersama-sama surat nikah untuk memaklumkan dia telah bernikah dengan suami Halimah.

Halimah hidup dengan penuh sabar kerana mengenangkan anak-anak walaupun suaminya telah melakukan beliau seperti anjing kurap.

Kemuncak kepada krisis Halimah bersama suaminya adalah pada seminggu sebelum Ramadhan 1433H yang kita sedang lalui sekarang. Seminggu sebelum Ramadhan Halimah mendapat perkhabaran dari adik beradiknya tentang kesihatan bapanya di kampung yang agak tidak berapa baik.

Halimah megambil keputusan untuk melawat bapanya memandangkan ibunya telah meninggal dunia. Suami Halimah yang juga ahli parlimen PKR enggan turut sama pulang melawat bapa Halimah. Lalu Halimah mengambil keputusan untuk pulang berseorangan ke kampung dengan menaiki bas ekspress.

Selama seminggu berada di kampung dan pada hari pertama Ramadhan Halimah mengambil keputusan untuk pulang ke rumahnya di Banting. Maklumlah tanggungjawab sebagai isteri dan ibu akan meningkat di bulan puasa dan Halimah memikirkan tanggungjawabnya terhadap suami dan anak-anak, sebab itu beliau tinggalkan bapanya yang sedang uzur untuk pulang menunaikan tanggungjawabnya.

Dari kampungnya di Changkat Jering Perak, Halimah pulang dengan menaiki bas ekspress menuju ke Klang. Sebaik tiba di Klang Sentral lebih kurang jam 2 petang, Halimah telah menghubungi suaminya untuk meminta mengambilnya di Klang Sentral dan pulang ke rumah mereka di Banting.
Namun jawapan suaminya sungguh mengejutkan dan perkara tersebut tidak patut berlaku di bulan Ramadhan, apatah lagi di hari pertama Ramadhan dan dilakukan oleh seseorang yang bertaraf pemimpin.
Dalam perbualan telefon tersebut, ahli parlimen PKR berkenaan telah menengking Halimah dengan berkata AKU DAH HALAU HANG, PASAI APA HANG NAK BALIK SINI LAGI, EHHH AKU DAH TAK SUKA KAU LA.

Apa yang diungkapkan oleh ahli parlimen PKR itu dinyatakan oleh Halimah dalam laporan polis yang dilakukannya. Halimah melakukan laporan itu bagi melindungi keselamatan dirinya.

Selepas suaminya enggan mengambilnya di Klang Sentral , Halimah menghubungi pula beberapa orang anaknya. Mereka juga enggan mengambil Halimah di Setesen Bas. Akhirnya anak sulung Halimah datang mengambilnya di stesen bas.Namun apa yang memelikkan Halimah apabila anak-anaknya menghubunginya dan mengahalang dia dari pulang ke rumahnya di Banting.

Halimah tetap berkeras untuk pulang juga ke rumahnya di Banting.

Dalam keseluruhan cerita Halimah, disinilah saat yang amat-amat menyedihkan. Satu perkara yang tak terfikir dek akal dilakukan oleh seorang suami yang juga seorang wakil rakyat. Sesiapa sahaja yang mendengarnya pasti akan meremang bulu roma. Inilah kecelakaan dan haram jadah seorang pemimpin PKR.
Setibanya di rumahnya Halimah terkejut apabila melihat beberapa barang-barangannya berada di luar rumah. Beliau masih mampu bersabar. Beliau melangkah masuk ke dalam rumah dan melihat ada beberapa perubahan dalam rumahnya. Beliau masih mampu bersabar. Namun apabila beliau naik ke tingkat atas dan melangkah masuk ke dalam kamar tidurnya , disinilah bermula peristiwa yang tidak terfikir dek akal.

Halimah terasa bagaikana dipanah halilintar apabila melihat cadar tempat tidurnya telah ditukar dengan cadar milik orang lain. Kemudian apabila dibuka almari pakaiannya lagi mengejutnya Halimah apabila pakaiannya yang disimpan dalam almari berkenaan telah dikeluarkan dan digantikan dengan pakaian betina lain. Apa yang lebih memilukan Halimah apabila melihat pakaiannya yang dikeluarkan dari almari dan diisi dalam plastik sampah.

Kegembiraan yang dirancang untuk berbuka puasa bersama keluarga pada 1 Ramadhan hancur luluh buat Halimah. Beliau turun ke bawah dan kebahagian dapur. Sekali lagi beliau terkejut kerana melihat terdapat seorang orang gaji didapurnya. Sedangkan sepanjang hidupnya berumah tangga bersama Abdullah Sani 27 tahun tidak pernah sesekali pun mereka ada orang gaji.

Di dapur juga Halimah melihat pinggan mangkuknya telah ditukar dan pinggan mangkuk miliknya telah diletakkan di luar rumah.

Dengan hati yang hancur remuk Halimah melangkah keluar dari rumah tersebut untuk menumpang di rumah saudaranya.

Tidak terfikir dek akal yang waras bagaimana mungkin seorang suami boleh bawa masuk isteri muda ke dalam rumah dan ke dalam bilik tidur isteri tuanya disaat isteri tuanya masih hidup dan mereka belum bercerai.

Mengikut maklumat yang kami dapat, sikap anak-anak Halimah juga turut dikesali. Kebanyakan mereka telah dewasa dan dapat berfikir dengan waras. Tetapi oleh kerana sikap pentingkan diri dan bernafsukan wang, mereka tinggalkan ibu mereka berjuang terkontang-kanting seorangan. 

Mereka selalu berpesan kepada ibu mereka jangan lakukan itu atau ini kerana nanti abah tak bagi duit. Kepada anak-anak Halimah, kalian semua tolong ingat, syurga di bawah tapak kaki ibu. Duit bapa kamu tidak akan membawa kamu ke syurga.

Puan Halimah sekarang sedang berjuang di Mahkamah Syariah bagi menuntut haknya. Namun beliau tidak ada wang untuk mendapatkan khidmat peguam. Beliau kini hidup dalam keadaan tertekan. Sudilah sekiranya ada pihak-pihak pertubuhan wanita atau mana-mana NGO boleh membantunya.

sumber: SEl13

Hudud Punca PR Gagal Ke Putrajaya – Karpal Singh

Bertalu-talu pemimpin-pemimpin DAP membuat kenyataan menyanggah PAS berkaitan hudud. Pening betul mereka dengan sikap putar-belit dan dolak dalih PAS berkenaan isu itu. 

 Sedangkan kerjasama PAS-DAP-PKR adalah termeterai atas persetujuan PAS untuk beralah dalam isu Negara Islam termasuk hudud. Namun, semakin PRU menghampiri, seorang demi seorang pemimpin PAS kembali bangkit menjadi ‘pejuang hudud’ dan Negara Islam.

 Mungkin setelah menyedari yang sokongan Melayu semakin merosot terutamanya selepas episod yang memeritkan dengan Datuk Dr. Hasan Ali. Akhir-akhir ini, PAS dikecam teruk kerana membelakangkan Islam iaitu selepas bekerjasama dengan DAP. Parti ini digelar sebagai barua, balaci, kuda tunggangan dan anjing kepada parti chauvinis dan rasis Cina itu. 

 Dan PAS telah gagal seratus peratus menangkis gelaran ini apabila terus menerus mengikut telunjuk DAP, hatta dalam isu kritikal bagi Umat Islam, seperti isu murtad sekali pun. Dengan PRU semakin hampir, PAS nampaknya benar-benar buntu untuk mengembalikan imej Islam yang kini hanya tinggal di serban dan jubah sahaja. 

  Di tambah dengan berduyun-duyun artis tak laku dan ‘tak berapa cerdik’ yang mula memenuhi parti itu, masyarakat semakin memandang sinis akan ‘keIslaman’ PAS. Justeru, tidak dapat tidak, PAS terpaksa kembali memainkan ‘hudud’ sebagai bahan promosi dan kempen bagi meraih undi dari umat Melayu. 

Tindakan ini telah membuatkan DAP benar-benar hilang sabar dengan PAS. Karpal Singh pantas membuat kenyataan tegas bahawa sebarang cubaan PAS untuk memperkenalkan hudud di negara ini mencerminkan dengan buruk niat ikhlas dari apa yang diputuskan di Muktamar PAS tahun lepas iaitu untuk melupakan Negara Islam dan membina Negara Kebajikan. Karpal juga mengingatkan PAS bahawa tiada Hudud dalam Buku Jingga. 

Kenyataan sama juga diulangi oleh Lim Guan Eng yang jelas kelam kabut apabila ditanya mengenai isu ini lalu menuduh UMNO pula yang ingin melaksanakan hudud. Ternyata, PAS telah berjaya menjadikan Pakatan Rakyat haru-biru dengan sikap tidak amanah, tidak berpegang kepada janji dan tidak punya pendirian tetap termasuk dalam isu-isu yang melibatkan agama. 

 Sebenarnya, PAS tidak akan mampu meningkatkan sokongan dengan hanya membangkitkan semula isu hudud. ‘Hudud’ bukan isu yang akan membawa PAS mahupun PR ke Putrajaya atau mana-mana kerana semua orang tahu bahawa ia hanyalah retorik PAS semata-mata. PAS tidak akan dan tidak ingin pun untuk melaksanakannya. 

Jika ada yang masih menyokong PAS, ia bukan kerana hudud, tetapi kerana terpedaya bahawa PAS memperjuangkan Islam. Mereka ini akan tetap menyokong PAS tak kira jika PAS menggadaikan hudud dan Negara Islam seperti yang dipersetujui dalam Muktamar lepas atau pun tidak. 

 Namun, sikap tidak konsisten PAS, penentangan DAP serta sikap acuh tak acuh PKR terhadap hudud menjadi bukti betapa keliru dan haru-birunya Pakatan Rakyat itu. Semakin kuat PAS melaungkan hudud, semakin keras DAP menempelaknya, semakin jauhlah PR dari Putrajaya. 

 Jelas, ia bukan kerana hudud, tetapi kerana kelemahan pakatan mereka begitu ketara dan rakyat tidak mungkin akan memberikan mandat kepada parti yang sebegitu lemah untuk memerintah negara.

Jumpa Dayang Ku Intan di Johor Baling ngan Selipar atau kasut lah....


Johor: Bunyi kaya tetapi hanya indah kabar


Bulat bulat aku petik dari Harakah : baca komen aku di bawah sekali.
JOHOR BAHRU: “Saya tak sangka negeri yang terkenal sebagai sebuah negeri yang kaya-raya, pesat membangun rupa-rupanya indah khabar dari rupa,” ujar artis Dayangku Intan (gambar) ketika dihubungi.

Dayangku Intan kini berada di Johor sejak tiga minggu lalu bersama PKR negeri itu untuk turun ke bawah termasuk menyampaikan sumbangan kepada golongan miskin di negeri itu.

Katanya, rakyat negeri itu walaupun kawasan bandar hidup mereka begitu dhaif, lebih miskin dari masyarakat Kelantan.

“Saya heran media dan pemimpin BN dok kutuk Kelantan kononnya negeri itu dikatakan miskin, rakyat susah, tetapi sepanjang tiga minggu Intan di beberapa kawasan di negeri ini, sebenarnya indah khabar dari rupa.

“Negeri kaya, kaya dengan rasuah nak buat apa, tentu tak berkat,”ujarnya.

Menurutnya, dengan pendapatan RM150 sebulan sumbangan kerajaan negeri, mana mencukupi untuk mereka menyara hidup sebulan, apa lagi dengan harga barangan keperluan semakin tinggi.

Sambungnya, berlainan Kelantan negeri miskin tetapi rakyatnya kaya raya kerana keberkatan pemimpinnya yang berlandaskan Islam disamping menjaga harta rakyat.

katanya, beberapa tempat telah beliau turun bersama pimpinan PKR negeri termasuk  PAS  untuk menyumbang pada mereka yang memerlukan.

Beliau memberitahu, hasil sumbangan dari rakan-rakan termasuk sumbangan zakat, beliau kumpul untuk diagihkan pada masyarakat di negeri itu.

Pada masa yang sama beliau turun untuk berkempen bagi menghadapi Pilihanraya Umum (PRU 13) akan datang di negeri itu.

Selain menyampaikan ceramah, beliau turut menyampaikan risalah-risalah berkenaan Pakatan Rakyat dan mendedahkan korupsi yang telah dilakukan oleh kerajaan BN.

Jelasnya, dalam soal ini ada yang memberi respon yang baik ada yang sebaliknya.

“Tetapi tak apalah, kita doakan saja semoga yang tidak boleh menerima akhirnya dapat bersama kita, insyaallah perbanyakkan doa di bulan Ramadan,”ujarnya.

Sehubungan itu, Intan turut mengingatkan penceramah Pakatan Rakyat khususnya PAS dan PKR supaya menjaga perilaku serta menggunakan bahasa yang lunak sepanjang Ramadan sewaktu berceramah.

Semoga kebaikan bulan Ramadan yang diamalkan dapat diteruskan sebaiknya selepas itu, katanya.


Komen TB : Hairan Binti Ajaib, dah lunyai dan kematu  Dayang Ku intan baru tahu macam mana rupa Johor, Tak pernah pergi Johor ke sejak lahir  sehuingga terperanjat dan mengatakan Johor lagi daif dari Kelantan, 

Nak tanya sikit Dayang Ku Intan , Dia pergi Johor ke dia pegi mana, Masa dia pergi Johor naik kereta ke naik Air Asia. Aku tajut dia pergi Brastagi Medan dia kata Johor sebab dia tak pernah pergi Johor. Selain Johior mana lagi dia  belum sampai. Katak bawah tempurung kesannya minah ini.

ITU LAH LAGI NAK TANYA DAYANG KU INTAN: JOHOR DI MANA DAN KELANTAN YANG MANA MAHU DI BANDINGKAN. YANG PALING ULU SEKALAI IALAH PENGERANG NAMUN PENGERANG BAGI AKU MEMANG MAJU CUMA  BEZANYA ADALAH SUASANA KAMPUNG DI PESISIRAN PANTAI. TAK KAN LAH KAMPUNG DI PERSISIRAN PANTAI  MACAM KEPUNG ATAU PUN BANGSAR PULA . AGAK AGAK LAH DAYANG KU INTAN. 

Nak juga aku tahu  siapa yang menerima  zakat RM150 sebulan dan hidup daif dan PKR menyumbangkang bantuan. Tolong senaraikan tempat dan di mana  . dayang Ku Intan , Bangla yang kerja di  ladang kelapa sawit pun di upah RM 30 sehari , malas nak kira  , kira lah berapa jumlah nya sebulan Dayang.

Sedap mulut dayang menuduh Johor  negeri terbesar mengamalkan rasuah. Harap Dayang dapat buktikan. Selepas ini jika jumpa Dayang Ku Intan di Johor , apa lagi baling dengan kasut atau selipar lah..

ABBY BUKAN PAKAI TUDUNG SAJA TAPI KEPERIBADIAN OUT :MULUT KENA JAGA !!!

Abby apalah nak dihebohkan sangat sehingga kecoh akhbar lidah haram PAS menyiarkan kontark Abby ditamatkan kerana menyertai PAS. Betullah tuh , kalau saya jadi empunya jenama , saya juga akan tamatkan kontrak Abby. Betulah , pakai tudung ini perlu punya keperibadian dan jaga tutur kata. Bukan kepala saja bertudung tetapi yang lain lain  tidak dijaga.

Syarikat itu buat business , apa guna terlibat dalam kancah politik Abby yang baru saja  beberapa hari masuk Islam dalam satu penghijrahan yang tiba tiba dan terus dianugerahkan sebagai ustazah dan terus mengharmkan rakan rakan lain yang  cari makan dengan kerajaan dan yang tidak bertudung.

Apalah sangat duit kontrak dengan syarikat jenama tudung itu dan Abby patut bertawakal saja kerana rezeki ditangan tuhan lagi pun janagn jadi orang yang tamak haloba kerana  duit Tin milo tiap tiap malamkan banyak. Bukan susah sangat , hina aja kawan kawan artis lain yang kononya belum Islam dan hina saja kerajaan.

Apa apa pun Tahniah lah kepada Norman Hakim yang baru menimang cahaya mata semoga berbahagia sehingga anak cucu. "igat lagi bila Norman cool aja  ketika diserang oleh Abby dulu, memang lah.....".Tentu Norman rasa lega sekarang dan bahagia ngan keluarga baru.

: :tb

Janji ditepati di takuti oleh orang yang tidak menunaikan janji terutama sekali pembohong rakyat

Monday, July 30, 2012

Hasan Ali kata Azmin Ali berkongsi isteri -Ok lah tub Presiden .Op bukan Presiden ke? Oooo,,,,,

Abdullah Sani ko ingat bagi makan isteri makan kaki ke???

GRO mana yang ko gila ni, Kiambang , Mutiara , Karnival hah ..sampai  dah benci tenguk bini ni, Kawan aku kata klik sini ko terajang bini ko deoan anak , apa ni ...ko ni wakil rakyat , tak malu ke ? Kalau dah tak suka kat bini hantar balik rumah mak dia  biaralah orang lain pula yang bela bini ko , baru padan dengan muka ko....

Bagilah isteri makan yang elok elok , bukan bagi makan kaki. tenguk ni dia bagi makan kaki.klik sini

Lihat lah sungguh menyayat hati :: Spesis Beruk pun ada perasaan sayang :

ABDULLAH SANI MAKAN CACIAN DAN MAKIAN SENDIRI : BALASAN ALLAH SWT DI DUNIA BUAT NYA - HARAAAMJADAH

Memang haram jadah betul YB Abdullah Sani ini , itu lah asyik nak panggil orang Haramjadah riupa rupanya diri sendiri Haram jadah yang paling besar , Pokemon betul. Tak malu ke  sampai isteri  terpaksa buat laporan polis dan isteri terpaksa balik diirigi polis untuk ambil barang. Cakap tak serupa bikin. Bikin tak serupa cakap. Taik berselaput kat bontot tak sedar.

Kalau istrei pun tak boleh nak jaga takpayah lah nak cerita macam baik kat atas pentas , maki orang sana sini macam haram jadah.Sekejap saja tuhan tuh nak balas, Bini sendiri pun tak boleh nak jaga macam mana nak jaga rakyat.

Wahai si Haram jadah , cerita pun tak guna banyak menipu dan maki hamun saja. Cakap cakap kososng saja , sepatah haram pun tak boleh pakai.

Lelaki jangan tenguk : senaman untuk cantikkan payu dara : hanya untuk wanita

Sunday, July 29, 2012

Teruknya barua ni.....


Baca kat sini

ADUYAI.....Ohbulan Disaman RM1 Juta : TB NAK BERENTI MENULIS LAH


Noorfarashikin Othman, 32, seorang peniaga, menfailkan saman itu di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi, pada 3 Julai lalu melalui Tetuan Ranjit Singh & Yeoh dengan menamakan Driven Communications Sdn Bhd sebagai defendan.
Noorfarashikin bercerai dengan Hattan atau nama sebenarnya Datuk Mohd Shukri Sahabuddin selepas dua bulan berkahwin.
Hari ini kes saman itu ditetapkan untuk pengurusan kes di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Nor Bee Ariffin.
Peguam Nizam Bashir yang mewakili Noorfarashikin memberitahu media bahawa mahkamah menetapkan 10 Ogos ini bagi defendan menfailkan pembelaan dan juga pengurusan kes.
Dalam pernyataan tuntutannya, wanita itu antara lain memohon ganti rugi am berjumlah RM1 juta, ganti rugi khas, teruk, teladan dan lain-lain relif yang difikirkan wajar oleh mahkamah.
Noorfarashikin mendakwa pada Januari lepas defendan melalui laman web www.ohbulan.com telah menerbitkan satu artikel.
Beliau berkata artikel itu antara lain bermaksud beliau merupakan seorang yang curang, tidak boleh dipercayai dan isteri yang tidak setia.
Wanita itu berkata reputasi peribadi dan profesionalnya telah rosak dan beliau mengalami kesedihan, rasa malu dan tersinggung perasaan akibat penyiaran artikel itu.
Terdahulu, Hattan dan Farah Asyikin, 34, bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Pilah pada 12 januari lalu selepas disatukan pada 11 November 2011 di kediaman penyanyi tersebut di Seri Menanti. – BERNAMA

TB: MANA NAK CARI 1 JUTA KALAU SABIT KESALAHAN. NAK  CUKUR  KAT MANA ? SAH SAH  MATI IDUP BALIK 12 KALI PUN TAK BOLEH BAYAR.BANKRAPT AJA LAH..KALAU MERAYU TAK BOLEH. 
RASANYA ADA KE  ORANG NAK BAYAR 1 JUTA KALAU DIORANG ADA 1 JUTA, LEBIH BAIK DUIT ITU MEREKA SIMPAN DAN DECLARE DIRI BANKRAPT.

Korang tenguk lah anak siapa ni ::: betina melayu celaka!!.

Aduyaii Apa jadi Pak Rais Yatim kona macam kek bukit tangga ni.

Aku tak sebenarnya nak cuit Menteri lagenda dari negeri aku kerana ini lah seorang menteri yang  fofular yang telah berkhidmat dengan beberapa orang Perdana Menteri. Hebat  lah tuh, lepas baka jabatan sambung balik. mana ada orang berani buat macam itu.

Tapi aku tak boleh tahan dengan jawapan yang diberikan oleh Pak Menteri aku ini. Kerana kau rasa macam muka aku terus menjadi menebal membaca artikel mengenai kata kata yang tidak berteras oleh Pak Menteri aku mengenai logo Merdeka. Aduyai....... kami rakyat Malaysia bukan lah anak kecil yang boleh diberikan alasan dan di duakan dengan gula gula. Pak Menteri cakap apa  ini. Lebih  baik Lah Pak Menteri berdiam diri tentu aku tak rasa Pak Menteri macam bodo bodo aja. Kalau orang Negeri Sembilan kata Bodo bodo ala....

Apa salahnya slogan janji di tepati, ok apa , Peduli apa pembangkang nak jolok nak cakap apa apa pung...Pak Menteri tak  lah boleh nak sentiasa jadi macho dengan gaya baju fesyen sendiri. Pedulikan , biar lah kalau bini nak bising pun sebab kerja politik ini kerja Pak Menteri.Bila baca tulisan di Bernama ini , macam macam aku rasa. Kawan aku kata   ALLAH DAH BAGI PETUNJUK PADA RAIS YATIM UNTUK BERSARA??  , 

Entah lah ia lah kot....... Azmi apa dia pulak kata Rais kornar 360 darjah

Sila baca damage yang amat menyedihkan dan memalukan dari Rais Yatim.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim menjelaskan tiada logo rasmi digunakan bagi sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 tahun ini, melainkan logo 1Malaysia, sepertimana sambutan pada tahun lepas.
Beliau berkata sambutan Hari Kemerdekaan kali ini menggunakan tema "55 Tahun Merdeka Janji Ditepati".
"Bahan hiasan (artwork) yang dipaparkan oleh sesetengah pihak setakat ini hanyalah paparan selingan bukan logo rasmi," katanya dalam satu kenyataan di sini, Ahad.
Rais berkata akan ada beberapa bahan promosi lain dipaparkan menjelang Hari Merdeka 31 Ogos dan Hari Malaysia 16 September.
Ada beberapa pihak mempersoalkan mengapa logo sambutan Hari Kemerdekaan ke-55, yang memaparkan gabungan logo 1Malaysia, bendera Malaysia dan tulisan "55 Merdeka Janji Ditepati", hanya ala kadar dan tidak mempunyai nilai-nilai seni yang tinggi. -BERNAMA

“Sangat Cetek Pemikiran Dia” – Umie Aida Respon Kenyataan Abby Abadi

Jika semalam dan berlanjutan hingga ke hari ini, isu Mamat Sepah kelihatan semakin besar, kini timbul pula isu baru di Twitter apabila Umie Aida tidak bersetuju dengan kenyataan Abby Abadi kepada sebuah akhbar online tempatan, The Malaysian Insider.
Dalam kenyataan Abby Abadi kepada akhbar itu, Abby menyatakan bahawa selebriti seperti mereka yang menyertai pembangkang hanya akan mempunyai kerja selepas kerajaan tumbang.
“Apabila seseorang artis itu berhijrah, ruang untuk kita menjadi kreatif menjadi sempit. Untuk yang menari dan berlakon, mereka perlukan karya yang lebih Islamik,” ujar Abby Abadi.
Tambah Abby lagi, “Artis seperti kami hanya akan bekerja dalam industri hiburan kreatif apabila ianya selari dengan syariat Islam & semua mesti setia dengan PAS untuk jadikan ianya kenyataan.”
Kenyataannya ini telah menarik perhatian Umie Aida yang tidak bersetuju terhadapnya. Umie Aida di laman Twitter-nya berkata, “Kesian dengan komen dia (Abby Abadi) macam tu, sangat cetek pemikiran dia.”
Umie Aida turut menyuarakan rasa tidak puas hatinya kepada kenyataan yang Abby keluarkan.
Dan Umie Aida turut menggesa bahawa jika mahu Abby Abadi mahu memperjuangkan agama, bukanlah melalui politik.
Jadi, apa komen anda terhadap isu ini? Adakah sesuai untuk seorang selebriti terlibat dalam politik?
SUMBER: OHBULAN.COM

Serious :: Pendedahan perancangan jahat DAPig mahu tubuhkan kerajaan Cina di Perak Melaka dan Selangor setelah miliki P Pinang

Saturday, July 28, 2012

18 orang sahabat Nik Aziz akan sertai UMNO selepas Aidul Fitri ini.

Pas sekarang sibuk mengumumkan bahawa orang ini orang itu masuk PAS , Artis sini atis sana masuk PAS tapi hanya beberapa kerat aja artis yang hilang arah yang tiada pasaran saja yang masuk PAS. Mengapa PAS terpaksa membuat  pengumuman demi pengumuman tentang ada orang yang mahu masuk PAS . Sebenarnya  tak ada orang yang nak masuk PAS melainkan yang PAS tawarkan.

Terbaru sekumplun 18 orang Ulama kawan Nik Aziz dikatakan akan masuk UMNO tidak lama lagi dan akan menghantar borang ke ibu pejabat UMNO. Tak pula UMNO  besar besarkandan meng war warkan berita ini. Kemasukan mereka sama juga seperti kemasukkan yang lain, tak perlu kita  istmewakan berita kemasukan ini.

18 rakan baik Nik Aziz ini yang sudah mula bosan dengan tindak tanduk Nik Aziz akan menyerahkan borang kemasukan dalam UMNO selepas  hari raya puasa ini.Ini adalah kerana kesibukan PM dan jadual beliu yang ketat. PAS kini semakin pupus.

Super Mokh Yang Sukar Dicari Ganti


Nama: Mokhtar Dahari
Tarikh Lahir: 13 November 1953
Posisi: Penyerang


PATAH tumbuh hilang berganti, tetapi perumpamaan itu tidak dapat disamakan dengan Mokhtar Dahari. Ketangkasan, kejujuran, dan kesungguhannya di arena bolasepak dengan sendiri menempatkan Allahyarham di puncak kejayaan yang sukar dicari ganti.

Tidak hairanlah negara diselubungi rasa pilu atas pemergiannya
secara tiba-tiba pada 11 Julai 1991. Selama 17 tahun dia bergelumang dengan bolasepak tanpa mengira keringat yang mengalir semata-mata mengharumkan nama negara di peringkat
antarabangsa.

Semasa hayatnya Stadium Merdeka bagaikan rumah kedua baginya, dan jolokan "Supermokh" sentiasa meniti di bibir semua peringkat usia termasuk anak-anak kecil yang dapat mengenali Mokhtar dan mahu meniru cara permainannya.

Siapa yang tidak kenal Mokhtar, terutama sentuhan ajaibnya yang sentiasa menggegarkan pintu gol lawan melalui rembatan kencang. Kelincahannya bagaikan lipas kudung masih terbayang di mata peminat yang pernah menyaksikannya baik di padang mahupun penonton televisyen di rumah.

Pintu gol dikawal ketat oleh R Arumugam, benteng pertahanan
dikukuhkan oleh Soh Chin Aun dan Santokh Singh, bahagian tengah dikemudikan oleh Reduan Abadullah dan Shukor Salleh membuatkan Mokhtar Dahari dan gandingnya Isa Bakar menyengat di barisan depan.

Jika pada 1978 lalu semuanya terpukau dengan jaringan emas mengikat keputusan seri 1-1 dengan England B, selama 17 tahun pula kita terhibur dengan aksinya.

Tetapi semuanya kini tinggal kenangan. Hanya nama Mokhtar tetap segar, kepada mereka yang melihat ketangkasan dia beraksi.

Secara tiba-tiba, tanpa diketahui punca sebenar, Mokhtar hilang
tenaga, tidak bermaya, terlantar hampir 3 tahun diserang penyakit ganjil dan Tuhan mengkehendakinya, Mokhtar meninggalkan kita.
Lebih dua tahun Allahyarham tabah menanggung kesakitan bersama keluarga, tetapi itu sudah suratan takdir.

Allahyarham tetap menanggung segala derita dengan penuh keikhlasan meniti sisa-sisa hidupnya lebih 10 bulan diatas kerusi roda.

Sebenarnya kegemilangan bolasepak tanah air sudah diwarnai oleh Raja Bolasepak Asia, Ghani Minhat, Arthur Koh, Rahim Omar, Jalil Che Din, Chan Tuck Choy tetapi tidak cukup sekadar itu negara cukup bertuah, muncul pula Mokhtar pada awal 70-an menyambung sinar selama lebih 10 tahun.

Sehingga detik Mokhtar menghembuskan nafasnya, jelas tiada pemain yang dapat meneruskan kegemilangan bolasepak tanah air.

Rembatannya menggabungkan kepakaran Rahim Omar dan kecekapan membaca permainan seperti Ghani Minhat menjadikan dia pemain paling kental dan sentiasa digeruni di Benua Asia terutama musuh ketat negara, Korea Selatan.

Tubuh sasa yang menyarung jersi nombor 10 itu sering disebut dan digeruni oleh pemain bolasepak rantau Asia setiap kali Malaysia bertanding di dalam dan luar negara.

Sehingga detik-detik terakhir mewakili Selangor dan negara, dia
mengekalkan disiplin dalam dan luar padang serta gigih tanpa tunduk kepada penat lelah.

Kombinasi gumpalan otot yang membawa kederasan, kecergasan dan kekuatan terpancar di wajahnya yang sentiasa manis berbaur serius hingga menjadikan Mokhtar pemain istimewa yang tidak boleh dipisahkan daripada dunia bolasepak.

Sebagat insan kerdil, dia tidak terkecuali dikriktik hingga tidak
disenaraikan dalam skuad Olimpik negara yang menempah tempat ke Moscow pada 1980 tetapi sanggup melupakan segala pergeseran demi cintanya pada negara apabila kembali menyarung jersi kebangsaan.

Terlalu banyak untuk menghuraikan pahit maung Mokhtar jika dikutip sepanjang 167 kali dia menyarung jersi kebangsaan sejak 1972 hingga kali terakhir ketika menentang Korea Selatan pada pusingan kelayakan Piala Dunia di Seoul 1985.

Pada usia 23 tahun dia dipilih oleh majalah bolasepak antarabangsa World Star Soccer sebagai pemain utama tahun itu dan menerima Anugerah Olahragawan Kebangsaan 1976.

Mokhtar membawa Selangor menjulang Piala Malaysia sebanyak 10 kali dan pada usia 33 tahun dia mampu menjadi penjaring terbanyak dengan menyumbangkan 12 gol dan hampir 300 jaringan dalam Piala Malaysia serta antarabangsa.

Dilahirkan di Setapak pada 13 November 1953, Mokhtar pernah berjanji tidak mahu bermain dengan pasukan Selangor selepas tersingkir daripada suku akhir Piala Malaysia 1985.

Tetapi dia muncul semula musim berikutnya, untuk kali terakhir
meletakkan Selangor di mercu kejayaan dan Mokhtar sendiri mengakhiri sumbangannya bersama anugerah pemain terbaik perlawanan akhir.

Selepas itu, dia yang rela hati membenarkan semua pihak berkongsi kegemilangannya, memilih untuk menanggung penderitaan seorang diri. Tetapi negara tidak mahu membiarkan dia bergelut bersendirian. Tabung dan bantuan dihulurkan seberapa yang daya dengan harapan permata anugerah bolasepak tanah air itu terus bersinar.

Lebih 60 doktor dan pakar perubatan tradisional menawarkan diri untuk merawatinya termasuk Prof John Walton di Hospital Universiti Redcliff Oxford, pada Mei 1989.

Mokhtar tampak semakin layu di atas kerusi roda tetapi hati wajanya tetap membolehkan dia membaca majalah, menonton televisyen dan video bolasepak yang menjadi inti hidupnya sehingga dia menghembuskan nafasnya tepat 8.25 pagi 11 Julai 1991.

Al-fatihah...

ERA KEGEMILANGAN... Allahyarham, Isa Bakar (kiri) tersenyum gembira apabila rakan sepasukannya, Mokhtar Dahari berjaya menjaringkan gol ketika menentang Thailand, pada perlawanan peringkat kumpulan, kejohanan Piala Dunia. Malaysia menang 6-4. 


 

Rakyat semakin utuh bersama Kerajaan


Rakyat Terus Utuh Bersama PM, Sokongan Cina Menunjukkan Peningkatan Sewaktu Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak baru mengambil alih jawatan Perdana Menteri pada April 2009, tika itu suasana politik negara masih lagi hangat manakala sokongan masyarakat kepada parti memerintah masih berada ditahap rendah.

Dengan kekuatan sokongan masyarakat Melayu masih terbahagi tiga manakala sokongan dari kaum Cina dan India semakin jatuh merudum, kedudukan Barisan Nasional (BN) seolah-olah berada di persimpangan dilema yang agak sukar untuk dirungkai permasalahannya.

Dilihat seimbas lalu, situasi tersebut hampir sama dengan sejarah awal tampuk pemerintahan negara waktu diambil alih oleh ayahanda beliau pada awal 1970-an dulu. Saat itu juga, kerajaan yang memerintah baru sahaja mengalami kejutan dalam pilihanraya 1969 manakala beberapa hari selepas itu ketenteraman dalam negara pula tergugat dengan peristiwa rusuhan kaum 13 Mei. 

Dengan hubungan kaum yang agak tegang dan kekuatan kerajaan yang memerintah agak rapuh waktu itu, sekiranya sedikit tersilap langkah dan salah percaturannya ada kebarangkalian masa depan negara juga boleh tergugat sama sekali. 

Namun, syukurlah berkat kesungguhan Tun Abdul Razak yang cukup sabar, tabah dan gigih berusaha menyelesaikan satu persatu masalah yang timbul akhirnya bahtera negara kembali ke landasan yang betul dan terus memacu ke hadapan dengan jayanya. Seperti mengulangi sejarah lampau, 

Najib juga tidak kekok dalam menghadapi bebanan masalah dan tidak sesekali cuba menghindarinya. Beliau seperti meneladani kesungguhan dan kegigihan usaha seperti ayahandanya dalam mendepani cabaran semasa. 

 Hasil kesabaran dan usaha berterusan tanpa mengira penat lelah akhirnya membawa kepada peningkatan sokongan rakyat kepada dirinya dan juga BN selaku parti pemerintah. 

 Sesungguhnya Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak sudah berada di landasan yang betul dalam memacu negara terus maju ke hadapan. Dengan sokongan rakyat yang semakin utuh kepadanya sebagai mana di dibuktikan oleh beberapa kajian akademik oleh pihak UUM dan MPN. 

Malah kajian terbaru dari Merdeka Center yang menunjukkan peningkatan sokongan masyarakat Cina kepada PM mencapai angka 42% juga merupakan satu petanda baik yang kesemuanya ini adalah hasil usaha transformasi berterusan yang dilaksanakan oleh kerajaan BN. 

Walaupun mungkin ada sedikit sebanyak khilaf dari segi ketepatannya, setiap kajian ini menggunakan sampel dan kaedah kajian yang berbeza namun kesemuanya berkongsi satu keputusan yang sama - rakyat semakin selesa dengan corak pentadbiran PM dan semakin yakin dengan BN. 

Justeru itu, sekiranya mood dan trend ini dapat dikekalkan atau terus dipertingkatkan lagi, tidak mustahil tsunami politik yang melanda negara semasa PRU 2008 akan dapat di tukar halanya untuk menumbangkan pula beberapa negeri yang kini dikuasai pakatan pembangkang.

Lebuhraya Kelantan - Macam Anak Dara kena lanyak lunyai baru nak jumpa Mak Ayah

Telah dua bulan berlalu sejak majlis pecah tanah pelancaran Lebuhraya Rakyat dirasmikan oleh Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat pada 28 Mei 2012 lepas. Projek Lebuhraya Rakyat idea Exco kerajaan negeri, Husam Musa itu sekiranya menjadi realiti, barangkali bakal melonjakkan aktiviti ekonomi di negeri Cik Siti Wan Kembang ini.

 Ramai yang mengharapkannya menjadi kenyataan walau sebenarnya lebih ramai yang tersenyum sinis tiap kali melihat Husam Musa dan Nik Aziz bersemangat membicarakan perihal lebuhraya tersebut. 

 Sehingga kini sebahagian besar rakyat Kelantan kerap tertanya-tanya sesama sendiri, benarkah lebuhraya tersebut akan dapat direalisasikan atau sekadar mengulangi sejarah batu asas Jambatan Palekbang? 

 Tambahan pula semasa projek Lebuhraya Rakyat yang dikatakan bernilai RM 1.8 bilion ini dilancarkan pada 28 Mei 2012, ianya belumpun mendapat kelulusan Mesyuarat Exco Negeri. Hampir setahun kisah projek tersebut diwar-warkan kepada umum dan selepas dilancarkan serta majlis pecah tanah telah diadakan, barulah Husam Musa mahu dibawa ke mesyuarat Exco untuk meminta kelulusan. 

Bukankah pelik prosedurnya itu. Saling tak ubah seperti seorang pemuda bernafsu kuda ‘mentekedarah’ dulu anak dara orang sampai lunyai selepas itu barulah berfikir-fikir untuk membawa rombongan keluarga untuk menemui keluarga wanita malang itu. Tak begitu? 

Jika diimbas 22 tahun pemerintahan PAS di Kelantan, yang banyak kelihatan ialah lebih banyak janji kosong yang dihamburkan oleh pemimpin negeri berbanding jasa bakti yang memberi manfaat kepada rakyat. 

Banyak projek segera menjelang pilihanraya yang dilancarkan oleh kerajaan negeri pimpinan Nik Aziz hanya gah sewaktu pelancaran kemudian senyap begitu sahaja selepas habis musim pilihanraya. Sekadar beberapa contoh, Pelabuhan Darat Kuala Krai, Jambatan Palekbang, Projek Tanaman Depu, 

Pelabuhan Pantai Sri Tujuh dan berpuluh-puluh lagi hingga kini sama ada hanya tinggal batu asas atau hanya tinggal nama sahaja. Saban tahun rakyat ternanti-nanti sambil membilang jari entah bila tahunnya projek-projek tersebut akan siap untuk dinikmati. 

Tak mustahil, Lebuhraya Rakyat ini sama saja seperti yang lain. Penantian demi penantian. Saban hari kian ramai yang senyum sinis sementara menunggu hari pembuangan undi untuk melunaskan 22 tahun amarah dalam hati. 



sumber : Mykmu.net

Friday, July 27, 2012

Di Bulan Ramadhan Ini Bertaubatlah Wahai Melayu Ahli DAP.

keldai dap
Democratic Action Party (DAP) nampaknya sudah terlalu terdesak dalam usaha mereka untuk dilihat sebagai sebuah parti yang tidak rasis. Namun begitu bak kata pepatah melayu lama “bangkai gajah walau kalau ditutup dengan daun pisang akan tetap berbau busuk”. Pelbagai cara dilakukan oleh DAP untuk meneruskan usaha mereka supaya Malaysia akan menjadi sebuah negara rasis seperti Singapura.
Pada 14 Julai 2012 lalu telah diadakan satu program yang bertajuk “Pesta Lagu Jalanan” untuk menarik perhatian golongan remaja dan belia yang mempunyai bakat dalam seni muzik. Program ini dianjurkan oleh DAP Bukit Gasing dengan kerjasama DAP pusat. Program yang diadakan di Taman Rusa (Laman Majlis Perbandaran Petaling Jaya) ditujukan kepada anak-anak muda berbangsa Melayu.

Nampaknya ketua-ketua DAP telah sedar bahawa tanpa sokongan orang Melayu, cita-cita jahat mereka untuk menumbangkan Islam dan kedaulatan Raja-raja Melayu tidak akan kesampaian. Untuk menjayakan cita-cita mereka, anak-anak Melayu perlu mereka “tarbiah”kan untuk menyertai dan menyokong perjuangan haram DAP.

Namun begitu, apa yang menyedihkan ialah keterlibatan sejumlah kecil orang Melayu dalam DAP seolah-olah melukut ditepi gantang. Tetapi kejayaan kerana dapat menarik Melayu yang sedikit ini dicanangkan oleh semua pembesar DAP untuk membuktikan bahawa mereka tidak rasis dan perjuangan mereka bersifat nasionalis.


Sungguhpun kehadiran pengunjung dari kalangan anak-anak Melayu pada majlis tersebut amatlah sedikit, realitinya tetap menghiris hati kerana ini membuktikan bahawa tetap wujudnya anak-anak Melayu yang lupa akan asal usul mereka sendiri.

Lebih menyedihkan lagi apabila penulis mendapat tahu bahawa ketua penganjur untuk majlis DAP tersebut adalah seorang wanita Melayu yang beragama Islam. Untuk pengetahuan pembaca wanita muda berusia 25 tahun itu adalah seorang peguam yang pernah menuntut di Universiti Teknologi Mara.

Apakah anak-anak Melayu yang menyertai DAP ini sudah hilang harga diri sehingga sanggup menjual maruah agama, bangsa dan keturunan mereka, hanya untuk menyertai sebuah parti yang ingin menghancurkan apa yang saudara seagama dan sebangsa mereka telah bina selama ini.

Tanpa memikirkan implikasi yang akan berlaku kepada masyarakat, anak-anak Melayu yang lupa diri ini terus menerus memberikan sokongan padu kepada sebuah organisasi yang membenci agama dan bangsa ibu bapa mereka.


Penulis dengan ikhlas berharap, sekiranya tulisan ini dibaca oleh orang-orang Melayu yang menyokong perjuangan jijik DAP agar dapatlah bertaubat dengan segera. Di bulan Ramadhan yang mulia ini diharap para penyokong DAP yang berbangsa Melayu dan beragama Islam dapat ber”muhasabah” dan mengenal erti dan realiti tentang kebaikan dan keburukan setiap perkara yang telah mereka lakukan. Tinggalkanlah perjuangan yang sia-sia itu kerana ia tidak mendatangkan faedah malah akan menghancurkan apa yang telah dibina selama ini.


DAP adalah satu puak yang membenci Islam dan Melayu sejak dari awal perpecahannya daripada People’s Action Party (PAP) Singapura. DAP tidak akan berhenti selagi Islam itu dipinggirkan dan kedaulatan Raja-raja Melayu dihapuskan.

Jangan kita lupa apa yang telah terjadi pada tarikh berdara 13 May 1969 dimana slogan “SAPU MELAYU” dan “MATI MELAYU” dilaungkan oleh Lim Kit Siang. Jangan kita lupa bagaimana orang Melayu disembelih dan dibiarkan mati bergelimpangan dek kerana ketamakkan kuasa DAP.

Dan yang paling penting, jangan kita lupa bahawa selagi Melayu masih berada di tampuk pemerintahan, Parti Rasis DAP tidak akan berehat sehinggalah orang-orang Melayu hanya menjadi hamba abdi mereka.

mykmu.net

Rumah idaman - Mampukah kita memiliki jika tidak tenguk aja lah kat sini

Semua orang mempunyai idaman dan angan angan untuk memiliki rumah yang serba cantik selesa dan nyaman untuk di diami. Mampukah kita untuk memiliki rumah yang bernilai berjuta juta ringgit ini. Alangkah bahagia jika  memounyai rumah yang menarik seperti ini dan tentu juga  yang menghuni rumah ini yang cantik juga...ha tu lah tuhan tak nak bagi. belum dapat rumah macam ni dah berangan nak cari bini cantik...duduk aja umah ko tuh ngan bini ko sekarang , elok pun aman dan bahagia , tak payah lah nak berangan angan nak bini cantik ...amboiii....kata kawan aku bila aku kata kalau rumah ni tentu bini  nya cantik juga. :::: aku jawab balik..hoi...ko ingat apa ..bini aku tak cantik tak layak duduk rumah macam ini...Ha terdiam dia , bini aku macam Aida Rahim muda muda dulu tau, buka macam Aida Rahim yang tua macam sekarang, huh....... Abih  mak nyah tuh jawab kat aku balik ::abis bini ko tak tua..Aida Rahim aja tua.... Huh malas aku layan mak yah ni.







Rumah ini idaman freinds aku EzLynda EA
aku petik dari FB https://www.facebook.com/TepakBersulam#!/suedy.suwendy

ASPAN Alias si Barua DAPig kian tertekan

Apa yang  boleh aku katakan dari membaca blog Aspan Alias  " Barua  DAPig" ini bahawa Aspan sekarang kian tertekan dan Aspan tidak punya punca melainkan nampak rumah yang  pernah di diami nya lebih dari 40 tahun yang lalu kini sebagai sebuah rumah hantu yang sungguh gulita , busuk hina dan kotor.

Mungkin kini telah lupa bahawa Aspan pernah membesarkan anak anak nya di rumah itu  , rumah itu juga yang  memberikan dia rezeki apabila dia menghulurkan tangan meminta minta suatu ketika dahulu. Rumah itu juga lah yang menjadi penyambung hidupnya sehingga beliau hidup tidak merempat.

Aspan tentu ingat bagaimana dia pernah meminta minta dari beberapa orang pemimpin sebelum ini , atau Aspan sengaja mahu melupakan hanya kerana Anthony tabur kepada nya umpan yang lebih  besar. Inilah Melayu mudah lupa dan hanya kerana wang dan ringgit dan mengharapkan sedikit kuasa sanggup menghina bangsanya tanpa batasan kata kata.

Bukan semua yang percaya apa yang Aspan cuba katakan. apa yang Aspan cuba bayangkan adalah kerajaan ini adalah kerajaan yang paling buruk dan korupt di seantero dunia. Kita hanya mampu tersenyum apabila Aspan mereka cerita untuk menyedapkan jalan pembacaan tanpa isi sebenar. Aspan mungkin juga lupa bahawa dia masih boleh menulis lagi di pejabat berhawa dingin menaiki kereta mewah, makan jamuan mewah dan adakala memilih pula untuk makan.

Anak anak Aspan membesar sebagai seorang Islam dan bukannya komunis atau pun GRO yang sedang melayan pelanggan di Puchong yang diperintah oleh DAP. Isteri Aspan tidak pula menunggu dilorong lorong gelap mencari pelanggan untuk mencari secupak beras. Isteri Aspan bertarawikh di masjid masjid pada bukan Ramadhan ini malahan Aspan juga turut bertarawikh pada awal awal Ramadhan. Alhamdulillah syukur nikmat , kerajaan yang ada hari ini kerajaan yang  membela rakyat , rakyat di dahulukan .

Dalam cerita Aspan , Najib tidak baik , Rosmah tidak baik , Muhyiddin tidak baik , Mohamad Haji Hasan tidak baik , negara ini sudah nak bankrapt, UMNO sudah tua dan lain lain semuanya adalah mengenai keburukkan orang lain. Yang baik  Aspan, yang tidak tua adalah Aspan. kalau Aspan lebih hebat dari Najib Muhyiddin, Haji Mohamad Haji Hasan kenapa Aspan hanya jadi seorang "barua" saja kepada DAP. Rasanya dalam usia yang sudah dalam waktu Isyak eloklah  muhasabah diri dan saya harap Aspan dapat memberikan jawapan dalam versi dia tentang isu ini.klik sini.

Blog blog rakan maya Negeri Sembilan kini sedang hebat dan panas menyerang DAPig dan Aspan sukar untuk menangkis  semua serangan mereka dan ada yang  bertanya berapakah nilai Aspan ini sebenarnya yang di bayar oleh Anthony kerana  setiausaha Agung DAP ,Tunku  Aziz hanya bernilai Rm50 ribu sahaja  ketika mahu dirasuah oleh Lim Kit Siang tentu Aspan lebih rendah dari itu dan mungkin hanya RM5 ribu saja harga diri Aspan ini.

HUH INI THE BEST OF HISHAMUDDIN KAU PERNAH TENGUK - INI BEZA BN DAN PR


Ini adalah gambar terbaek Hishamuddin aku pernah tenguk dan aku tidak boleh menipu kerana aku sememangnya menyukai gambar gambar ini yang bagi ku semacam ada aura. Aku merasakan ini adalah pendekatan yang hebat yang tidak ada dalam kamus  PR selaku pemimpin. Hisham tak perlu naik ke pentas berdebat dan merendahkan serta menipu untuk menyelamatkan diri macan lebai ketua dewan pemuda PAS, yang sangat memalukan yang terpaksa menipu untuk menutup malu.

Aku juga tidak pernah menyangkakan dan mungkin bukan aku saja , ramai di antara kita tdiak tahu atau tidak peduli ada kehidupan seperti ini. Syabas Hisham dan beliau kelihatan Macho bersama anak anak ini.


Terharu aku apabila melihat anak anak ini berjalan dengan seorang menteri. Oh rupanya ada anak anak sebegini ya...Kita selama ini  mengabaikan mereka , kita menumpukan kepada anak anak yatim dan anak kurang upaya, kita lupa mereka ini juga serba kekurangan dan  hidup mereka juga mencabar.Syabas , jika  mereka ini tidak didampingi mereka ini juga akan hancur dan mengikut jejak jejak kehidupan jalanan ini.



Cute kan yang pakai baju Malaysia dan yang Hishanmuddin pegang tangan itu, Korang boleh tak rasakan apakah perasaan anak anak ini sekarang. Hebat ... tentu mereka begitu bangga kerana ada seorang menteri yang turun melihat dan ambil tahu tentang diri mereka bukan hanya turun pada pentas pentas ceramah janji nak bagi ini nak bagi itu , nak bagi syurga nak bagi dunia , bulan dan bintang. Ibu pejabat PAS selangkah saja di belakang Lorong Haji Taib. Ada mereka peduli, apa nak peduli hal hal sebegini. Pak lebai PAS lebih pentingkan Abby Abadi lagi dari anak anak sebegini.


Korang ingat apa , Mat Sabu Mahpus Omar nak buat macam ini ke , aku rasa kalau diorang datang kat sini , korang puas  pulak nak cari diorang kat bilik bilik di lorong Raja Taib ini.

Ini bukannya lakonan, aku suka gambar ini.

harap dapat cari jalan keluar untuk mereka ini . kalau nak tahu siapa ini tanya lah lebai PAS yg beribu pejabat kat sini. Diorang tahu lah selalu kan......


Harap Hisham  memahami dan akan membantu. Inilah pemimpin yang kita mahukan .Kalau Azmin Ali datang puas pula kita nak cari dia gi makan Ice  Cream . abis tandas tandas kita kena gedah.



Tahniah.....

Kesian anak yang tidak berdosa ini, Syabas puan ..







Angkat topi kepada mak cik ini yang baju pink belang ini. Macam SAmbiga  bentuk badan dan rambut nya tapi hatinya jauh beza dari Ambiga. Ambiga  hatinya berulat busuk macam taik di jamban , hati mak cik ini wangi dan harum bukan macam harum sundal malam. tapi sememang harum. Semoga tuhan berikan beliau ganjaran yang setimpalnya. Orang yang macam ini patut kita anugerahkan  Dato'.


INSYALLAH JIKA ADA KESEMPATAN TB AKAN TURUN SATU MALAM MENJELANG RAYA INI UNTUK MENINJAU TEMPAT INI DAN MERAKAM KAN PULA APA YANG TB LIHAT NANTI UNTUK UPDATE KAT U ALL.

DAPig yang mencetuskan 13 Mei







PERISTIWA 13 Mei 1969 merupakan satu titik hitam yang telah mencacat keamanan dan keharmonian rakyat yang berbilang kaum di negara ini. Tiada siapa yang dapat menyangka api kebencian tersebut bertukar menjadi tragedi yang sukar dilupakan. Walau bagaimanapun, bibit-bibit perpecahan kaum ini wujud sejak negara mencapai kemerdekaan lagi disebabkan ketidakpuasan hati kaum lain terhadap hak-hak keistiemwan orang Melayu seperti yang termaktub dalam perlembagaan terutamanya yang menyentuh mengenai bahasa dan pelajaran.

Rentetan daripada ketidakpuasan hati itu, maka setiap perkara yang menjurus kepada hak-hak keistimewaan orang Melayu dipertikaikanm khususnya oleh kaum Cina. Perkara ini semakin ketara apabila di dalam kempen Pilihanraya 1969, tanpa menghiraukan sensitiviti serta isu-isu yang boleh mencetuskan kontroversi di kalangan kaum, orang-orang Cina telah mencabar hak-hak keistimewaan orang Melayu seperti yang termaktub di dalam Artikel 153 Perlembagaan Malaysia. Keadaan kempen yang tidak dikawal ini merupakan punca tercetusnya peristiwa 13 Mei 1969. baca selanjutnya

Blog Archive

Share It

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts