Monday, January 28, 2013

ZAM KATA : HARAKAH DI KUASAI ANWAR : HADI INGIN JADI NELAYAN

PENYOKONG-PENYOKONG PAS TIDAK AKAN UNDI CALON PKR

UNTUK PASTIKAN ANWAR TIDAK JADI PERDANA MENTERI

Harakah menyiarkan berita dan gambar
menyatakan Haji Hadi lebih berminat jadi
nelayan
Suatu perkara yang sudah pasti akan berlaku dalam pilihan raya ke 13; ahli-ahli PAS dan penyokong-penyokong tidak akan memberikan undi kepada calon PKR kerana mereka mahu mempastikan Anwar Ibrahim tidak akan jadi Perdana Menteri.
Muktamar Pas yang baru lalu telah menyerlahkan bahawa Presiden Pas, Haji Hadi Awang pastinya bukan calon perdana menteri. Dia tidak dikehendaki oleh DAP atau PKR.
Ada orang mengatakan bahawa ini adalah sebagai strategi untuk tidak menakutkan orang Cina mengundi Pakatan Rakyat. Jika Hadi dipromokan sebagai PM, maka pastinya pengundi Cina akan lari.
Suara rasmi Pas Harakah dan Harakahdaily telah menutup mulut pemimpin-pemimpin Pas terutamanya; kalangan pemuda dan ulama supaya tidak memanjangkan isu ini walaupun telah dibangkitkan oleh seorang dua yang cuba mencetuskan perbahasan hangat.
Bagaimanapun Harakah segera mengingatkan ahli-ahli Pas tentang hasrat Hadi untuk kembali menjadi nelayan malah gambar Hadi sebagai nelayan diterbitkan di muka satu Harakahdaily. Hairannya pemimpin-pemimpin Pas menerima penghinaan ini.
Kenapa Harakah kepunyaan Pas sendiri begitu mudah menidakkan hasrat akar umbi Pas dan berjaya menyepikan hasrat mereka. Selepas muktamar itu penyokong-penyokong Pas yang tidak berpuas hati dan berpotensi untuk menjadi masaalah di bawa melawat pejabat Harakah untuk dicuci otak mereka.
Semuanya telah berjalan dengan licin. Isu Hadi sebagai Perdana Menteri tidak timbul lagi. Hadi akan kembali jadi nelayan. Kenapakah Harakah sendiri yang beria-ia untuk memainkan peranan bagi menutup hasrat sebenar ahli-ahli Pas diakar umbi?
Kamaruddin Jaafar
Ini oleh kerana Harakah suara Pas bukan lagi dikuasai oleh Pas, sebaliknya; oleh Anwarinas. Pengarah Urusan Harakah ialah Kamaruddin Jaafar proksi Anwar yang pernah menjadi Setiasuaha Agung Pas. Strategi Anwar dalam UMNO juga berjalan dalam Pas.
Sekalipun isu ini berjaya disepikan dalam Pas, tetapi ia  tidak sepi di hati orang-orang Pas diseluruh  Malaysia. Akar umbi tidak faham politik atasan. Mesej yang telah sampai di kalangan bawah ialah: Pastikan parti Anwar dan Anwar kalah untuk pastikan Hadi jadi Perdana Menteri.
Pas tahu akan kekuatannya, Pas jauh lebih tua dari PKR dan mempunyai cawangannya di seluruh negara dan Pas tahu PKR sekarang ini tidak lebih dari Anwar sahaja. Tulang belakang asalnya yang berintergriti dan mempunyai nama-nama besar, semuanya telah hilang. PKR sekarang bergantung kepada Pas dari segi pengaruh dan Pas bergantung kepada Anwar dari segi kewangan.Yang tinggal dalam PKR  hanya "ulak ayak" dan sekerat dua. ulama cari makan.
Tetapi kepada penyokong-penyokong Pas prinsip dan maruah mengatasi wang.
Maka itu, tidaklah sesiapapun harus terkejut mendengar Anwar akan tinggalkan kawasan Parlimennnya  Permatang Pauh kerana Pas akan meletakkan calonnya yang paling berpengaruh di kalangan rakyat setempat. Anwar akan mencari kawasan baru yang lebih meyakinkannya.
SUMBER 

 IF YOU SUPPORT ME be my honarable  guest Klik Here and klik the button like.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts