Friday, January 18, 2013

PELURU AKHIR SEBELUM PRU ( SIRI 1 ) :: KOH TSU KHOON PLEASE SAY GOOD BYE

Diam tak diam, masa berlalu begitu pantas dan kita terpaksa menerima hakikat kita akan menempuh pilihanraya sekali lagi dan kali ini adalah Pilihanraya yang ke 13. UMNO tidak tewas pada PRU12 tetapi BN yang banyak kehilangan kerusi dari parti komponen MCA. MIC dan juga GERAKAN. 

GERAKAN tewas teruk di Pulau Pinang dan dua Presiden Parti tewas mempertahankan kerusi masing masing . Samy Vellu dan juga Tan Sri Dr Koh Tsu Koon tersungkur di kerusi masing masing. Akhirnya Samy Vellu melepaskan jawatan setelah didesak.

Tan Sri Dr Koh Tsu Koon saja yang masih belum mahu melepaskan jawatan nya sebagai Presiden Parti Gerakan,  Bagi aku Tan Sri Dr Koh Tsu Koon sudah expired  dan bagaikan mentimun lebam yang sudah tidak boleh DIGUNAKAN  jika bertanding di mana mana sekali pun DIA TAK AKAN MENANG. 

Dia tewas ditempat dia sendiri. Bak kata budak budak nakal dia ni  sudah boleh dihukum tembak saja. Bukan "Winner able candidates." Sorry lah Tan Sri this is A fact that you have to accept.

Tak faham kenapa PM tak nampak atau tak boleh buat apa apa.  untuk memaksa Koh Tsu Koon melepaskan jawatan nya sebagai Presiden GERAKAN dengan cara rundingan atau apa juga caranya jika BN masih mahukan GERAKAN terus dihormati di dalam BN. 

Koh Tsu Khoon SEOLAH OLAH TIDAK BERMAYA DAN KITA TIDAK NAMPAK SEBARANG USAHA BELIAU UNTUK MENAWAN KEMBALI HATI KAUM CINA DI PULAU PINANG,   Dia seolah olah tersekat dan tidak mampu untuk bergerak lagi... (Stuck).

UMNO SANGGUP MENGORBANKAN PRESIDEN PARTI , MIC SANGGUP MENGORBANKAN PRESIDEN PARTI UNTUK MEMBETULKAN KEMBALI BARISAN NASONAL KENAPA TIDAK KOH TSU KHOON. 

MUNGKIN SUDAH TERLAMBAT UNTUK MEMINTA KOH TSU KHOON MELETAKANNJAWATAN SELAKU PRESIDEN GERAKAN,. KERANA PRU AKAN DIADAKAN PADA BILA BILA MASA SAJA LAGI.

KAMI MERAYU KEPADA KOH TSU KHOON JIKA SAYANGKAN BN DAN ADA SEMANGAT SETIA KAWAN JANGAN LAH BERTANDING DAN BERI LAH LALUAN KEPADA MUKA BARU.

INSYAALLAH TB AKAN TERUS MEMBERIKAN KOMEN IKHLAS TB : NEXT

MENTERI BESAR SARAWAK

AZALINA OTHMAN SAID

CHUA SOI LEK
SAIFUDDIN ABDULLAH.

BUNG MOKHTAR


BARANG DI INGAT INI ADALAH KOMEN PERIBADI TB DAN TIDAK SEMESTINYA IANYA BETUL DAN PERLU DIIKUTI. PUCUK KEPIMPINAN  LEBIH BIJAK UNTUK MENILAIKAN NYA.

TB

1 comment:

  1. Khu Su Kung bukan saja tak mahu letak jawatan tetapi mahu tambah kerusi lagi.... apa kejadahlah dia ni dan kerusi yang kalah pun tak mampu menang dan inikan pula mahu kerusi Umno. Aku harap kerusi Umno tak diberi pd dia krn akibat kita bagi pd dia akhirnya tempat itu jd majoriti cina dan akhirnya kalah. Selain itu kerusi yang majoriti Melayu mesti Umno yang bertanding disitu...... gerakan juga tidak menghentam dap seolah2 mereka kawan sembunyi2

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts