Friday, January 18, 2013

korang kalau nak kurus ikut petua ini !!!



Wanita mana yang tidak ingin memiliki tubuh badan yang cantik, kurus dan ramping. Sudah tentu wanita di luar sana sangup berhabis ratusan mahupun puluhan ribu ringgit semata-mata untuk kelihatan cantik dan menawan.

Oleh sebab itu ramai wanita di luar sana gagal mengawal perbelanjaan mereka dan akhirnya kecewa apabila tidak mendapat keputusan seperti yang di idamkan.

Ini telah menyebabkan ramai wanita di luar sana gagal mengawal perbelanjaan mereka dan akhirnya kecewa apabila hasilnya tidak sperti yang di idamkan.

Di sini ada beberapa tip atau petua yang mudah untuk kuruskan badan yang boleh diikuti oleh para wanita diluar sana.

Elakkan makanan ringan
Cuba elakkan memakan sebarang makanan ringan kerana makanan ini tidak mengandungi sebarang khasiat untuk tubuh badan anda.

Hadkan makanan tinggi karbohidrat
Ambil makanan yang berkabohidrat seperti nasi dalam jumlah kuantiti yang sikit.

Kurangkan sumber protein
Cuba kurangkan makanan tinggi protein seperti ikan, tauhu, tempe atau daging. Elok juga dipelbagaikan sumber protein untuk badan kita.

Menu makanan yang betul 
Pastikan setiap makanan atau menu yang di ambil mengandungi gizi yang seimbang.


Makan banyak buah 
Seperti yang kita ketahui buah-buahan mempunyai pelbagai khasiat dan vitamin untuk tubuh badan anda. Jadi amalkan makan buah-buahan sebelum makan terutamanya buah-buahan seperti epal, betik, belimbing dan sebagainya.

Kurangkan buah manis
Cuba kurangkan makan buah-buahan yang tinggi kadar fruktosanya seperti pisang, tembikai, anggur dan mangga. Fruktosa yang tinggi akan bertukar menjadi glukosa dalam darah.

Banyakkan minum air kosong
Sentiasa minum dan amalkan 8 gelas air kosong sehari. Elakkan minuman manis dan berkabonat.


Bersenam
Akhir sekali pastikan anda bersenam sekurang-kurangnya 30 minit sehari. Aktiviti di luar rumah seperti berjalan atau berjogging di tempat-tempat riadah amat sesuai dilakukan setiap petang atau setiap kali masa terluang.

Mudah-mudahan dengan tip-tip yang diberikan di atas sedikit sebanyak dapat membantu anda wanita di luar sana untuk memiliki badan yang di idamkan.Teruskan usaha dengan konsisten agar misi anda berjaya untuk kelihatan kurus, lansing dan menawan. Semoga berjaya.







TB : Aku tak payah ikut sebab aku dah kurus dulu....

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts