Friday, May 18, 2012

PAS SUDAH ADA CALON KAPIR :WAHAI JUMUD PAS TAK HARAM KE ADA CALON DAN UNDI CALON KAPIR

PAS bersetuju meletakkan calon dari kalangan bukan Islam mewakili parti itu bertanding di Sarawak dan Johor pada pilihan raya umum ke-13.

pas dialogue with media 261107 hu pang chawPengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Hu Pang Chaw berkata dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Tiram, Johor, dan satu kerusi Parlimen di Sarawak.

"Perkara ini sudah dipersetujui PAS pusat. DHPP memang meminta PAS pusat meletakkan calon dari sayap DHPP di satu kerusi setiap negeri, tidak kira sama ada kerusi Parlimen ataupun DUN.

"Tetapi perkara ini masih dalam peringkat perbincangan. Keputusan akhir bergantung kepada PAS pusat," katanya kepada Bernama di ibu negara, hari ini.

----- NOTA ----
INILAH YANG DI KATAKAN PAS KINI KIAN SESAT LARAU ENTAH KE LAUT MANA. KELUAR  DARI LONGKANG BESAR MASUK SUNGAI SEKRANG SUDAH SAMPAI KE LAUT. 

DULU KATA UMNO KAPIR KONGSI KUASA DENGAN MCA SEKARANG PAS DAH HILANG HALUAN. MANA KEPIMPINAN ULAMAK. NI DAH JADI PARTI APA ? ROJAK KE SAMBAL BELACAN. MAMPOSSS IKUT PERANGI NIK AZIZ. IKUT SUKA DIA AJA, TAK LAMA LAGI RAMAI LAH PENYAMUN DAN PELACUR JADI CALON.

1 comment:

  1. Didalam PRU12 yg lepas di kawasan yg saya mengundi terdapat 62% adalah Islam dan 38% bukan Islam. Calunnya PAS menang dg majority agak tipis dg meraih 51% dp jumlah undi. Dianggarkan sebanyak 34 dp 38 org bukan Islam telah mengundi PAS dan ditambah lagi dg 17 dp 62 org Islam mengundi PAS menjadikan PAS mendapat 51 dp 100 yang keluar mengundi. Org2 bukan Islam terutamanya Cina melihat bahawa calon PAS boleh membantu mereka lebih dp calon UMNO ,atas sebab inilah mereka memilih PAS sebagai wakil mereka. Sementara Rahim Nor pula melihat dg cara yg berbeza sedikit iaitu dg menuduh PAS yang hanya di sokong oleh sebahagian kecil org Melayu (17 dp 62) telah bersekonkol dg bukan Melayu untuk mengalahkan org Melayu dan seterusnya menepikan agenda2 malayu. Jadi tak hairanlah Rahim dan sebahagian besar org lain juga melihat PAS sebagai pengkhianat kpd org Islam/Melayu.

    Katakanlah PR menang dlm PRU13 ini dan kedudukan org Melayu/Islam terjamin dan dlm keadaan baik kita perlu banyak bersyukurlah. Tapi kalau apa yang akan berlaku adalah di sebaliknya iaitu org Melayu/Islam bertambah mundur dan tercicir maka kita perlu juga redho. kerana "SIAPAKAH YANG DAPAT MENGHALANG JIKA ALLAH HENDAK MENGHANCURKAN SESUATU BANGSA". Dan jadilah kita seperti kelompok2 org Islam selatan Thailand, di selatan Philippine dan banyak lagi negara yang minorinya org Islam yang di kotak katekkan oleh bukan Islam.

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts