Monday, May 28, 2012

APABILA SOLAT JADI BAHAN PAMERAN - TENGUK AH AMBO SEMBAHYANG NI ...

Tak ada surau atau masjid ke di Kelantan, Adalah baik sembahyang berjemaah  di surau atau masjid. Jika sembahyang  sunat pun buat lah di surau atau masjid.-m apa komen anda apabila sembahyang di jadikan bahan pameran ?


13 comments:

  1. niat dia solat tu x payahlah kita pertikaikan..itu urusan dia dgn Allah..

    tapi org yang ambil dan sebarkan gambar dia tu apa maksudnya? nak menunjuk nunjuk yang pemimpin mereka itu seolah olah warak ataupun zuhud? nak berlagak kononnya pemimpin mereka tu baik, bagus solatnya?

    puak pas ni sebenarnya riak..terlalu suka membanggakan diri..menunjuk nunjuk amal ibadat pada orang lain..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,

    " Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan" –(Al-Maidah: 8)

    ReplyDelete
  3. byk nyer penonton.....
    yg lain tengok ajer....
    knp x berjemaah????
    nmpk sgt solat tu utk pertunjukkan...

    ReplyDelete
  4. manusia ni kalau dh perut busuk org buat apa pon nampak salah..hram jadah btol

    ReplyDelete
  5. bila kita ikhlas dan tawaduk terhadap ALLAH cukuplah sekadar ALLAH dan diri sendiri je yg tahu amalan dan keikhlasan kita...wallahualam

    ReplyDelete
  6. Kita harus bersangka baik, gambar yg last saja nampak seperti 'pameran' tapi rasanya bukan kehendak dia. Gambar yg lain tak nampak plak salahnya. Mungkin sudah masuk waktu...kan cepat mengerjakan solat tu lebih afdal.

    ReplyDelete
  7. makin pelik aku tengok...solat pun berkerumun tgk ..aduhhh

    ReplyDelete
  8. sembahyang pun nak jadi isu ke bro...

    ReplyDelete
  9. biarla dia nk smyang cmne or at ne pon...smyang 2 antra dia ngan Allah...lau buat fatwa merapu 2 yg xley nk dbiarkan....ni laa contoh ulama bongkak....psal dye dglar ulama maka dia rse ade hak tuk mnentukan dosa dan yg mne phala..dia juga ade hak tuk gelar spe sje dgan glaran setan,iblis,firaun dll...kerna dia seorang ulama..sedey aku tngok ulama yg jnis mcm nie..

    ReplyDelete
  10. apa2 pun bila sesorang itu riak dan suka menunjuk2 itu dah jatuh hukum dosa, x kirala sapa pun. Memang dah jdi sikap org2 PAS suka menunjuk2 mereka la konon yg islam org lain tidak. Ini la org kata nak kejar pahal dah dpt dosa kerana riak....

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah...dia solat tu..yang kite nie, penulis? dh solat ke? jagan nak cari cacat cela org, kite sendiri xtahu hala tuju...tiada 1 makhluk p0n yang boleh mempertikai ibadah seorang itu melainkan Allah S.W.T...Jangan kite gadaikan agama hanya untuk cari wang 1-2 ringgit bahkan ribuan ringgit, kerana padah yang menunggu amatlah tidak berbaloi untuk semua itu..Wallahualam..

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts