Thursday, May 24, 2012

A SAMAD SAID KEPALA SAMSENG CERITA PASAL DEMOKRASI TAIK BABI




'Negeri Hang Tuah ada Hang Samseng'
WAWANCARA Sasterawan Negara Datuk A Samad Said mengecam tindakan sekumpulan pengacau yang membuat serangan di majlis minum petang di Melaka yang sepatutnya melibatkan Pengerusi Bersama BERSIH Datuk S Ambiga Sabtu lalu.

Sambil menyifatkan kumpulan itu sebagai "samsengan", A Samad mengaku malu dengan tindakan mereka kerana ia "bukan cara untuk mewaraskan demokrasi".

Pak Samad ni bercakap tak berfikir, Pak Samad sebenarnya ketua  Samseng bercakap pasal Samseng. Pak Samad lupa ke akan pengikut Ambiga dan Pak Samad di dataran Merdeka itu bukan ke Samseng.

Yang mahu bunuh polis pada BERSIH 1.0   2.0  dan 3.0 itu semua bukan Gengster ke? Bila tiba orang lain buat dia kata orang lain Gengster. Kalau dah datang kampung orang rumah orang nak buat jahat dan nak merancang keganasan , memey lah kena Pak Samad wei.....

Pak Samad ingat Pak Samad besar sangat ke  yang orang tak boleh usik, berani buat berani lah tanggung. Ambiga tuh lah raja keganasan dan kekacauan , salah ke  bila dia kena yang sama. Waras ke demokrasi  Pak Samad apabila membuat keganasan di jalanan dan menafikan demokrasi sebenar.

Pak Samad mahu demokrasi apa lagi. PR sudah menang 5 Negeri. Apakah dengan memenangi kerajaan baru dia nak kata demokrasi. Ini bukan demokrasi ini memaksa orang yang mengundi secara demokrasi untuk terima mereka. Demokrasi taik babi.

katanya  "Ketika Ambiga hendak ke Merlimau, lagi dahsyat. Saya dengar lebih kurang 200 samseng di Merlimau sudah menunggu. Ambiga dijemput oleh PAS untuk menghuraikan perjuangan BERSIH. Itu landas demokrasi.

"Belum pun beliau tiba, teman-teman di sana minta supaya (beliau) jangan datang, sebab samseng sudah ada di negeri Hang Tuah.

"Sudah ada 'Hang Samseng'. Cuba fikirkan, di negari Hang Tuah, ada Hang Samseng," katanya.

Pak Samad bercerita pasal perkara yang belum berlaku. 



4 comments:

  1. Abis tu Nizar masuk majlis org tu bukan samseng kew..

    ReplyDelete
  2. Dalam suasana hirok pikok,dalam gerombolan daun2kuning yang telah tiba didataran,berasak2tiada haluan,apakah daun2 kuning yang memenuhi jalan2bisa membawa kekotoran,kerana daun2kuning tiada mempunui otak.Tapi daun2tersebut bisa membinasakan kerita,dawai berduri serta insan yang tiada berdosa, telah menitiskan darah di sana,seperti babi menyundol disetiap laluannya.begitu aman bagi merika.Sekarang tiba giliran yang lain pula membuat lakunan semula,sekadar memberi tahu semangat Hang Tuah maseh tertanam didalam dada.SAJAK UTK PAK SAID:

    ReplyDelete
  3. Pak samad belakun dalam adigan bodohhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts