Monday, May 14, 2012

SEKURANG KURANGNYA AKU SUMBAT MULUT MEREKA SELAMA 90 MINIT

Semalam ramai yang BBM , Twitt dan sms serta respons kepada FB aku , sampailah  aku terlelap dan tidak membalas pesanan mereka. 

Pada mula aku di hentam kerana  terlalu optimis kerana yakin bahawa   MU akan memenangi Juara Liga Inggeris . Macam macam aku di herdik kononnya angan angan kosong lah . Yang penting aku hanya  mahu bagi tahu diorang bahawa apa apa pun MU masih boleh bersaing dan berpeluang.  Aku hanya tersenyum sekurang kurangnya aku masih boleh memahat kenangan sehingga semalam. Team mereka semuanya  sudah tidak boleh meralisasikan apa apa lagi kerana tidak lagi dalam persaingan. 

Apa juga boleh berlaku dalam bola sepak dan nyata aku menutup  hampir kesemua mulut mereka seketika apabila QPR mendahulu MC 2-1 dan bermian  10 orang , Ha ha ha padan muka korang walaupun MC menang di minit akhir tapi korang tergamam dan dalam hati korang tentu tersentap dan berkata , wei...apa terjadi ini. Betul lah jangan pandang ringan apa yang TB angankan.

Aku sikit tak  sakit hati atau kecil hati apabila MC menang. Kerana mereka layak menang dan mereka telah lakukan sebaiknya dan belerja begitu kuta untuk menang. Apa salah mereka menang dan aku juga tidak mahu melukakan hati penyokong MC yang mahu meraikan kemenanagan ini setelah 44 tahun tidak pernah memenangi liga ini. 

Tak sampai hati aku tenguk gelagat penyokong PC yang hampa  sewaktu 90 minit permaianan. Cukuplah 90 minit aku seksa mereka..ha ha ha ha... Aku nampak Tony Farnandez . Hebat  Mamat ini boleh beli QPR , macam mana orang boleh jadi kaya macam ini. Inilah dia Malaysia yang tidka menghalang siapa juga  berjaya dan kaya.baca sini

Squad Remaja Juara Hoki Remaja Asia

Aku sempat melihat kejohanan Hoki Remaja Akhir antara Malaysia dan Pakistan, Hebat pasukan muda ini. Hensem hensem mamat ini , aku terbayang anak aku si Danial apakah satu hari nanti dia juga akan menjadi pemain kebangsaan tapi mintanya  menebal kepada bolasepak di posisi penjaga gol. Danial selalu tidak sokong Team yang aku sokong, kalau aku sokong MU dia akan sokong Chelsea dan jika akau sokong Negeri Sembilan dia akan sokong  Kelantan. 

Sekurang kurang nya hari ini persatuan hoki sudah menunjukkan ada kemajuan yang dilakukan dna ada  program dan plan yang membangunkan sukan itu. Telah lama kita dahagakan kemenanagan antarabangsa danb semalam anak  anak muda ini membuktikan kepada kita. 

Bila lagi bola mahu membuktikan kepada kita plan dan program yang mereka lakukan. Kalau setakat tahap piala AFC sahaja tak payah lah. Kita seharusnya berfikir lebih besar. Pegawai FAM patut mensasarkan sesuatu yag lebih besar setanding dengan pasukan Asia yang pernah satu ketika menjadi pesaing kita yang kini bukan lagi setanding dengan kita lagi kerana mereka kini berada di kelas dunia.

 FAM MAKIN TERUK , SETIAUSAHA YANG BANYAK CAKAP DAN SEMUA ORANG YANG BERTANGGUNGJAWAB ELOKLAH BERFIKIR UNTUK MENGOSONGKAN KERUSI SETELAH LIGA PERDANA PASUKAN SINGAPURA YNG BUKAN PASUKAN UTAMA   MEMALUKAN PASUKAN NEGERI DAN JIKA SIME DARBY SEBUAH PASUKAN  BERTARAF KELAB MEMENANGI PIALA FA TENTU ADA SILAP BESAR DALAM FAM. baca sini         

Ini pendapat peribadi aku  : TB

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts