Wednesday, May 2, 2012

Qadiak Sheikh Fadhil cerita kononya dialah nabi dalam UMNO dahulu. acu baca ku nak muntah jap...

Aku pun tak tahu bagaimana hendak aku perkatakan atau macam mana hendak aku  sebut  tentang orang tua ini, apakah aku perlu memangilnya \sebagai orang tua terkutuk kerana hampir tiga suku dari kehidupan dia aku rasa adalah  dalam UMNO dan kini  tinggal suku saja saki baki kehidupannya lagi sementara menunggu kembali ke alam abaqa tetapi masih tidak sedarkan diri.

Aku berkesempatan  melihat ceramah  dari Qader Sheikh Fadhil orang tua terkutuk ini yang mengutuk UMNO bagaikan nak rak setelah tiga suku hidup dan tiga suku darahnya adalah mengkedarah duit UMNO. Bagi Qader Sheikh Fadhil ini UMNO lah sebuah parti yang paling buruk dan seburuk buruknya yang pernah beliau lihat sedangkan inilah parti yang selama ini memberikan beliau kekayaaan yang beliau miliki selama ini. Bagaikan menepuk air di dulang dan bagaikan menceritakan apa yang beliau lakukan selama ini dan apa yang  terkeluar dan tersemboq dari mulutnya adalah yang beliau lakukan dahulu. 

Beliau adalah bekas menteri Penerangan UMNO dan beliau juga adalah wakil rakyat UMNO sebelum ini. Beranikah si mamak tongkang ini bersumpah bahawa  apa yang beliau katakan adalah apa yang beliau lakukan selama ini kerana jika tidak tentu beliau tidak akan ketahui apakah yang benar bvenar berlaku jika  ianya bukan dari pengalaman beliau sendiri. Qader  Sheikh Fadhil seolah olah mahu mengatakan bahawa ini akulah menteri UMNO yang terbaik dan yang terjujur sekali. Akulah menteri yang paling alim dan paling lurus dalam UMNO. 

Kononya aku tak menipu duit kerajaan atau tak makan duit lain selain dari duit gaji aku sebagai menteri. Rumah aku yang satu satunya  istana di Kulim itu tumbuh sendiri kerana aku lah menteri yang  jujur dan Allah SWT tumbuhkan rumah itu untuk aku. Bini muda aku hadir dalam hidup aku kerana dia tahu akau lah menteri yang paling jujur . Sheikh wei,,,kami tahu apa projek yang hang minta tak dapat dan sebab itulah hang keluar UMNO sekarang, Kami tahu  Sheikh wei,,,,, kenapa kamu keluar UMNO, Masa jadi wakil rakyat dan menteri dahulu dah banyak hang sapu dan kasi perabih , tak kan sekarang dah pencen pun hang juga nak sapu, Tahu lah ahng ada bini muda yang  peelukan maintanance yang banyak , Hang kena dye rambut bagi perang gtiap tiap minggu .Agak agak lah bagi lah orang lain pula .

Hari ini  hang jadi baik dan sebaik manusia. Kami tak hairan jika orang PAS puji hang  sebab kalau Najib masuk PAS pun dia akan mendapat pujian yang tidak ada galang gantinya.Bawalah bertaubat Mamak wei , Orang yang kenai hang naik geli geleman dengaq apa yang hang duk cakap. QADIEK WEI ..AKU RASA APA YANG HANG DUK HINA  UMNO HARI INI SEBENARNYA HANG INI 3 KALI HINA DARI UMNO SEBENAR KERANA HANG HINA KERANA MELUDAH TEMPAT HANG  MAKAN MINUM SELAMA INI. HANG BERAK KEMBALI TEMPAT HANG TIDOQ BARING HANYA KERANA HANG TAK DAPAT APA YANG HANG NAK, HANG INILAH MUSUH DALAM SELIMUT GUNTING DALAM LIPATAN DIMANA SIFAT INI ADALAH SIFAT YANG PALING TERKUTUK DALAM ISLAM. Hari ini aku  jadi saksi kerana aku mendengar sendiri SESUATU YANG AKU PALING GELI DAN PALING HINA  PERNAH AKU DENGAR SELAMA INI DAN BAGI AKU HANG NI  QADOWK LAGI HINA DARI LIM KIT SIANG DAN LIM GUA ENG MAHUPUN KARPAL SINGH.

++++++ JIBOI 1 MAY

3 comments:

  1. masa naik bot di sekitar mines shopping complex 3 4 tahun lalu, ada sebuah rumah besar berkilat macam istana di pinggir tasik mines, pemandu bot tu kate itu rumah abd kader sheikh fadil... minta siasat.

    ReplyDelete
  2. Bekas Menteri yang mempunyai tanah disetiap pulau di Malaysia mengunakan nama proksi... Komen bekas pekerja.

    ReplyDelete
  3. Baik UMNO,DAP,PAS,PKR dll...semuanya ada HIPOKRIT..taib mahmud pun tidak mahu orang rakyat miskin..apakah dia yang jadi KM Sarawak dah berpuluh-puluh tahun tak jadi penyebab rakyat sarawak miskin?luculah.

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts