Thursday, May 17, 2012

BERSIH 3.0 SEBENARNYA RAMPASAN KUASA YANG GAGAL

BERSIH 3.0 adalah merupakann satu kegagalan sebenarnya bagi  pihak pembangkang yang tidak menjangka akan menjadi satu isu yang  "Backfire" mereka daripada parti Pakatan Rakyat yang mungkin sukar Anwar lupakan . kita lupakan pasal Nik Aziz kerana orang tua ini sudah nyayok,

Rakyat pasti akan melakarkan dalam lipatan sejarah mereka bagaiman  penyokong Pakatan Rakyat yang cuba membunuh pihak polis dan bertindak kasar kepada pihak berkuasa. 

Bersih 3.0 sebenarnya adalah  rampasan kuasa yang cuba dilakukan oleh Anwar ibrahim tetapi gagal.
______ Petikan datri akhbar _____

KUALA LUMPUR: Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) tidak merancang meneruskan siri bantahan jalanan menuntut reformasi pilihan raya menerusi perhimpunan Bersih 4.0.

Ahli Jawatankuasa Pemandu Bersih, Hishamuddin Rais berkata, jawatankuasa berkenaan mengambil pendirian tersebut selepas mengadakan perbincangan dengan 84 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang menyokong gabungan berkenaan.

"Pada tahap ini kami tidak merancang untuk adakan Bersih 4.0. "Jawatankuasa ini bersama 84 lagi NGO mengambil keputusan tidak menganjurkan Bersih 4.0," katanya pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH) di sini, Rabu.Sehingga kini Bersih telah mengadakan tiga siri bantahan jalanan di ibu negara termasuk yang terbaru pada 28 April lalu.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts