Thursday, May 24, 2012

AMERIKA TAK PAYAH MASUK CAMPUR URUSAN NEGARA KAMI - INI YANG ANWAR MAHUKAN :: FU AMERICA::

Amerika desak 'proses wajar' kes Anwar
Amerika Syarikat mendesak Malaysia memastikan "proses sewajarnya" selepas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim didakwa atas kesalahan jenayah ekoran penyertaannya dalam perhimpunan proreformasi sistem pilihan raya.

NONE"Kami menggalakkan pihak berkuasa Malaysia memastikan proses yang sewajarnya dilindungi dan sebarang perbicaraan hendaklah dijalankan dalam keadaan adil dan telus," kata Jurucakap Jabatan Negara Victoria Nuland pada Selasa.

"Dan kami akan terus memantau kes itu," tambahnya.

Anwar dan dua lagi didakwa di mahkamah semalam atas dakwaan melanggar undang-undang kontroversi baru berhubung perhimpunan awam dan arahan mahkamah yang melarang perhimpunan 28 April daripada mengambil tempat di pusat bandar Kuala Lumpur.

Dakwaan itu dibuat empat bulan selepas beliau dibebaskan daripada tuduhan liwat dalam perbicaraan yang mengambil tempoh lama dan didakwa melibatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk menghapuskan ancaman politik terhadapnya.

MR AMERICA : INI NEGARA KAMI , TAK PERLU MASUK CAMPUR URUSAN UNDANG UNDANG KAMI KERANA KAMI NEGARA  MERDEKA. BUKAN BAWAH JAJAHAN POLIS AMERIKA. 

INI YANG ANWAR SEBENAR MAHUKAN. TERUSKAN PROSES UNDANG UNDANG DAN JIKA TERSABIT KESALAHAN PENJARAKAN SAJA ANWAR DAN KONCONYA. TUN PUN PERNAH PENJARAKAN ANWAR KERANA SALAH KUASA. TAKUT APA DENGAN AMERIKA. F U AMERICA.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts