Monday, March 5, 2012

Rafidah , Azalina ganti Sharizat?

Sebaiknya  Sharizat  letakkan jawata sebagai Menteri dan teruskan perjuangan dengan menjadi Ketua Wanita UMNO sahaja < Tak Rugi untuk bersihkan kembali nama beliau dan memeggang jawatan atas kekuatan sendiri.

Beginilah keadaan nya sekarang ramai yang masih tertanya tanya dan ianya bagaikan teka teki kepada rakyat apakah Sharizat tidak akan meletakkan jawatan atas desakan suara suara yang merasakan bahawa beliau adalah libiliti kepada UMNO ketika ini.DESAKAN JUGA DATANG DARI MANTAN TUN DR MAHATHIR SEBELUM INI.

Shahrizat terpalit dalam isu National Feedlot Corporation (NFC), yang diterajui suaminya Datuk Dr Mohamed Salleh Ismail, yang terlibat dalam projek lembah daging Pusat Fidlot Nasional di Gemas, Negeri Sembilan.

 Pernah kah kita terfikir sekiranya  Shahrizat meletakkan jawatan siapakah  yang bakal  mengisi kekosongan kerusi beliau menjelang PRU13 yang kini yang kian hampir.

Sekiranya  Shahrizat meletakan jawatan selaku  Ketua Wanita UMNO, Siapakah yang mengambil alih tugasan beliau kerana sampai hari ini kita jarang  sekali melihat Timbalannya  muncul di dada akhbar baik pun kaca TB dan ada yang sudah lupa , siapakah Timbalan Ketua Wanita UMNO. ?Terus terang penulis  juga katakan bahawa penulis  juga sudah lupa siapakah nama Timbalan beliau.

Jika  Sharizat meletakkan Jawatan siapakah yang akan mengambil alih tempat nya kembali. Mungkin kah  Rafidah akan kembali ? Sukar untuk melihat jalan manakah yang akan dilalui oleh  Rafidah untuk kembali.

Tak mungkin nak panggil Azalina Othman Said  keran politik nya  juga kini dipenghujung senja. Jika tanya penulis  mengenai Sharizat, terus terang penulis nyatakan adalah baik belia  meletakkan jawatan. Meletakkan jawatan selaku menteri dan sebaiknya  Najib tidak perlu memperbaharui taraf  Sanator nya yang berakhir hujung bulan ini. baca sini.

RAMAI PULA YANG BERPENDAPAT : SHARIZAT PATUT MELETAKKAN JAWATAN SEBAGAI MENTERI DAN TERUS KEKAL MENERAJUI WANITA UMNO , ITULAH SEBAIK BAIKNYA SEBELUM NAJIB  TIDAK MEMPERBAHARUI JAWATAN SANATORNYA. JANGAN SUSAHKAN DAN SEMAKKAN FIKIRAN NAJIB.

2 comments:

  1. ZACK, ramai yg mahu sharizt letak jawatn. Termsuk sharizat. Tapi tak ada pengganti. PM dan ramai pemimpin cuba cari pengganti slot wanita . Nak ganti dgn timbalan menteri dari MCA? Haru nanti.

    Siapa nak ganti? Rafidah dan azalina ? tidak tidak tidka sebab dah lama terkelaur gelanggang, dan no la usah rafidah. Penyakit nanti. Siapa nak ganti - jgn ingat PM dan sharizat tak cari jawapan ni. Kalo tak lama dah Shairzat letak jawatan menteri tu. Napa tidak, dIa akan nampak lebih wira dari wira penyamar yg meraung minta dia letak jawatan. Laung paling kuat datang dari mereka YB yg tak efisyen buat kerja, yg tak ada result, nak cover mereka tak pandai buat kerja - tu yg paling kuat dan rajin minta sharizat undur. Mereka ni yg tunggu dan bergantung pada PM pergi kawsan masing masing. Semua tunggu PM buat kerja depa.

    Paling meleset ketua wanita bawah sharizat dan puteri, tak boleh harap. Sebab tak sokong sharizat dan sokong mantan bos pun ya juga. Ada dia orang buat kerja sendiri naikkan imej wanita? Puteir langsung tka berbaloi, patut masuk semua dalam wanita la senang, sebab muda muda lagi dah berebut kontrak nak cepat kaya. memang haramjadah , sanggup rampas hak rakyat.

    Ada dengar nama lain dari sharizat? Tak der sebab semua mentaliti sama, tunggu bos buat semua , pikir untuk depa.

    Kalau hari ni sharizat letak jawatan, tempat dia kena beri pada wanita bahagian swasta yg cekap . Tapi amukan wanita umno mesti tak berkesudahan. Jgn harap timbalan sharizat boleh buat kerja selama ni pun tak da, acah acah je, tak buat pun, merajuk boleh la. NAk beri jawatan sharizat pada YB lelaki? mengamuk lagi la wanita .Jadi , siapa ?

    Hakikatnya ketua puteri Umno , timbalan ketua wanita, macam presiden MCA - artis porno tu. Lumpuh minda , tak boleh nak bergerak dengan idea baru dan tenaga segar. Sebab itu tak boleh menjadi inspirasi kepada ramai yg memerlukan nya.Terlalu banyak prejudis.

    SO cuba fikir siapa nak ganti sharizat? ada la yg berharap , sebab dia tau tak ada pengganti lain, sebab tu berebut minta sharizat letak jawatan. Permainan raja nong cik lawan sharizat penyakit lama UMNO , ni masih berlarutan. Apa yg nong cik takut sangat, dah memang dia akan jadi calon yb , tak perlu lah cantas cantas dan tikam belakang. Yakin la sikit tak payah bergasak sesama sendiri..

    Sharizat akan habis temppuh senator hujung mac, apa yg semua nak paksa PM? Dia ada sebab tak tekan sharizat letak jawatan. cuba la pikir dalam dalam sikit. Sepatutnya mintak PM bersihkan ketua UMNO di bahagian bahagian, terutama yg masih bergayut dengan pangkat mereka walaupun dah lama gagal. SUdah masanya UMNO bersihkan ketua ketua ni. Di Selangor contohnya , saki baki yg diletak khir toyo masih ada. Mereka konon nya pilhan PM juga. Tapi ahli semua dah jelek dan muak dgn permainan duit dan kuasa mereka. Mereka masih pegang kuasa sedangkan mereka ni la yg jadi sebab UMNO kalah teruk di Sleangor terutama dikawasan kawasan PJ. DUit belanja untuk pilihanraya semau mereka simpan , tak turun pada ahli sebab itu ramai berpaling tadah , tak a da duit nak turun padang . Buat banner pun tak ada duit.

    INGAT TU! LA NI PILIHAN RAYA DAH DEKAT DAN PEROMPAK ERA GENG KHR TOYO NI MASIH ADA! Ya...allah maha kaya, mereka yg tamak dan perompak , kalah!Tapi orang orang mereka masih berpaut pada kuasa jadi ketua ketua UMNO bahagian. Dah tu ada antara ketua mereka di lantik pula hari ni jadi ketua badan cegah rasuah! Semoga allah selamatkan negara ini dari penipu penghisap darah ni!

    Jadi toksah lah korang sibuk dgn tugas PM pasal sharizat ni, korang minta ketua UMNO bahagian dibersihkan. Kalo tak memang tak boleh menang selangor.Penghisap darah masih ada, semua makan duit pilihanraya dulu, masih ada lagi!

    SETIA PADA NEGARA

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts