Tuesday, March 6, 2012

BAKAL Ulamak PAS Tak Pernah Semayang Raya - Bob Kuman

Ini budak kampung akau anak Che Gu Rawi , Dalam kampung aku  memang Arwah bapak dia saja orang PAS dan depan rumah dia ada Sign Board PAS. Bob ini sememangnya tiap tiap kali aku balik kampung dulu di musim raya akau akan jumpa dia setiap pagi raya. Dia akan ada di masjid ketika  orang kampung menunaikan solat sunat Aidilfitri. Tapi Bob hanhya duduk di bawah masjid tepi jalan berkumpul dengan kawan kawan sebayanya. Bila selesai solat dia akan bersalam salam lah dengan kawan kawan. Di sini Bob hanya akan bercerita pasal kehebatan dunia artis nya. Tapi tak lagi hari ini, BOB  kini akan jadi Ulamak setelah berjumpa Nik Aziz akan di bawa ke pentas pentas bagaikan lem bu di arak ke hulu ke hilir untuk dijadikan ICON . Tak lama lagi ramailah orang yang akn dikafirkan.

12 comments:

  1. mana ncik tahu?.encik join ke?.klu encik kusyuk dan hbh mesti dia sma2 hbh kan?.so x perlu lah kita membuka aib org, jika dia nak insaf, kita ptt bersyukur dgn hidayah yg dia terima, moga Allah buka hidayah untuk kita juga.dia tau dgn pelbagai penyakit yg menimpa dai mgkin kifarah dari Allah supaya dia sedar. moga dosa lama di ampunkan Allah

    ReplyDelete
  2. he kalau tak tahu buat apa aku nak tulis....

    ReplyDelete
  3. elok la klau encik tau.. tp x pyh la kot nk sebarkan aib orng..
    x kira la umno, pas, pkr melayu, cina, india yg pnting Allah dan agamanya.. Allah x cipta dunia ni untuk bangsa Melayu SAHAJA. so apa ada pada parti anda semua...

    ReplyDelete
  4. Orang kebanyakan mcm kita ni mana boleh aibkan org.... Hanya org2 PAS je boleh krn mereka adalah golongan terpilih... Ulamak , Cuba la pg dgr ceramah diorang...

    ReplyDelete
  5. semua masuk je pas, sure dapat title ustaz atau ulamak.. nabi dan imam mahdi tu makan masa skit baru dpt, mcm nik aziz dn DSAI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajaran APCO ker kata dapat title ustaz atau ulamak? ke KEJAHILAN sendiri buat kesimpulan sendiri. belajar mana ciri2 ulama or ustaz mcm tuh?

      Delete
  6. Akibat taksub dan cetek ilmu, masuk PAS dikatakan beriman sedangkan PAS pergunakan Islam, permainkan hukum Allah SWT dan menggalakkan perpecahan umat.

    Teringat kisah zaman Khalifah Ali RA dan golongan Khawarij dan munafik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tabsub dan cetek ilmu? cetek ilmu mengenai apa? ni dah terlebih pandai ke terlebih cerdik? bagi lah ulasan berfakta bukan mengomel semata2 tanpa ilmu. Cikdet Najib yg menolak hukum Allah swt tu dikira cerdik dan terlebih ilmu ker? owh mesti ikot ajaran kitab APCO ni

      Delete
  7. Solat raya tu kan sunat..kalau setakat solat sunat raya tiap2 tahun tapi solat wajib 5 waktu tak ditunaikan dgn sempurna, tak perlulah kits nak aibkan orang lain. Setiap orang ada hak untuk memilih pemimpin atau parti yg dia rasa baik untuk disokong. Kita tak boleh nak paksa orang lain ikut citarasa kita. Itulah namanya demokrasi. Berhujahlah atas perkara2 yg mendatangkan kebaikan kepada negara, bangsa dan agama.

    ReplyDelete
  8. Tak solat raya solat sunat yg bukannya wajib kenapa nak pertikai kan? dia tak solat sunat tak berdosa.. berdosa ke tak solat raya? ni ajaran sapa? kenapa nak pertikai tak solat sunat raya? ni ajaran APCO ke nak mengaibkan manusia yg tak solat sunat raya?
    Tak solat sunat tak berdosa tapi memfitnah dan mengaibkan manusia bukan sahaja makan daging sesama saudara itu pon klu ISLAM lah berdosa semsa manusia tapi juga berdosa disisi Allah swt. Berdosa ngan Allah swt boleh mintak ampun sesungguhnya Allah itu maha pemurah lagi maha penyayang tapi berdosa sesama manusia selagi tak mintak maaf dosa tu tetap berdosa dan tidak akan diampunkan.

    Ajaran APCO ker masok PAS jadi ulama? kriteria APCO ker ikotan puak2 jahiliyah mengatakan masok PAS bleh jadi ulama? Jgn menunjukkan KEJAHILAN diri pada satu dunia. tak malu ke diri tu nampak JAHIL? belajar ngan NAJIB ke mengenai ulama?

    ReplyDelete
  9. apa yg dok apco jer...masuk jer parti mana2 pun bukan berdosa...

    ReplyDelete
  10. Pjg lebar org pas bahas..sndri fikir la tahap adab pemimpin kamu bila bekata2..penuh keislaman ke..

    ReplyDelete

Blog Archive

There was an error in this gadget

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts