Friday, March 30, 2012

Susah kata TUN !!

TIADA PILIHAN LAIN MELAINKAN MENANG !!!

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata agar sukar untuk meramal keputusan pilihan raya umum akan datang kerana keadaan "agak mengelirukan".

Beliau berkata pelbagai andaian dibuat mengenai sokongan kepada Barisan Nasional, dengan ada yang mengatakan ia meningkat dan ada yang berpendapat sebaliknya.

"Apa yang pasti bukan mudah untuk BN mendapat dua pertiga majoriti kali ini. Pembangkang sekarang bukan seperti dulu, keadaan sekarang agak mengelirukan," katanya kepada pemberita di sini, Khamis.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai kenyataan bekas menteri kewangan Tun Daim Zainuddin bahawa BN hanya akan menang mudah di tiga negeri iaitu Johor, Melaka dan Pahang.

Mengenai kemungkinan sukar bagi BN mendapat majoriti dua pertiga di Dewan Rakyat sebagai antara penyebab mengapa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak belum mahu mengadakan pilihan raya umum ke-13, Dr Mahathir berkata beliau tidak boleh hendak membaca apa yang ada dalam fikiran Najib.

"Kemungkinan perkara itu ada benarnya dan tidak," katanya.
-----------------------------------------------------------------
Benar apa kata Tun Mahathir , bagi penulis di sebalik merasakan ini adalah masa yang terbaik, june bukan lah sebenarnya waktu yang terbaiuk untuk PRU 13 penulis  merasakan  keadaan sekarang ini tidak lah begitu stabi lagi bagi BN. apa apa boleh berlaku walaupun Anwar dan pembangkang dalam keadaan tertekan ketika ini dan  sokongan terhadap BN kian menampakkan pertambahan yang baik tetapi tidak lah begitu baik kerana  rakyat perlu diyakini  dengan lebih lagi.
Sebaik baiknya kita terus saja  berusaha  dan jangan menyentuh pasal PRU kerana BN masih ada masa lagi untuk mengadakan PRU yang baru.  Pemimpin  kita perlu terus bangun dan bekerja dengan lebih keras untuk memastikan BN akan menambahkan sokongan hari demi hari tanpa jemu untuk teru tutrun ke padang bertemu dengan rakyat.Kita jangan lah rasa terlalu selesa sekarang ini walaupun sudah merasakan sedikit selesa. Semua pemimpin dan ahli perlu memainkan peranan mereka  bagi mencapai matlamat untuk menang dalam PRU13 nanti. :::TB

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts