Tuesday, March 27, 2012

dia ini "DAH HABIS DAH"

Dia ni memang tak layak jadi ahli Parlimen pun, masuk Parlimen pun tak layak sebab tahap pemikiran sekolah rendah saja, Hari Hari tunggu apa isu orang main kerana dia mahu sambung untuk jadi hero. Yang best dia sendiri tak faham apa kah isu  yang sebenar. Chegu Bard Perlu Sergah Anwar Tentang Israel dan “Apology Tour”!YANG PALING BEST CHEGU BARD NI TAK FAHAM BEZANYA FELDA DAN FELCRA : dia ini "DAH HABIS DAH"  Nuar pun tak nak tenguk muka dia. Tengah gelabah nak cari jalan nak hidup kan wee..yang tinggal nyawa ikan saja.Boleh dah kalau kita nak baca Al Fatehah pada kerjayanya,
chegubard

Meskipun dia bukanlah seorang Ahli Parlimen, tapi Chegu Bard tetap juga nak memekak dan menyalak di Parlimen. Kalau tak dapat menyalak di dalam Dewan, memadailah dia menyalak di lobi Parlimen sambil ditemani beberapa Ahli Parlimen pembangkang.

 Kemaruknya Chegu Bard adalah disebabkan dia begitu obses dengan pembohongan yang dibuat berkenaan kononnnya Malaysia mempunyi hubungan dagang dengan Israel melalui produk sawit Felda-Iffco Sdn Bhd (FISB), yang merupakan anak syarikat Felda Global Ventures Holdings (FGVH).

Chegu Bard mengusulkan agar Dewan Rakyat membuat usul tergempar berhubung isu hubungan dagang antara Malaysia dengan Israel, dan menggesa agar Ahli Parlimen BN menyokong usul tersebut. Pada saya, usul itu adalah usul ‘sampah’ dan perlu ‘dibakul sampah’kan saja. Buang masa Parlimen saja.

 Dari awal lagi kita tahu Malaysia tak punya sebarang hubungan diplomatik dengan Rejim Zionis, jadi, bagaimana mahu wujudkan hubungan dagang? Dah tentu lah tak relevan untuk dibincangkan..! Malah,Chegu Bard kononnya berani, memberitahu bahawa usulnya akan di bawa masuk ke Dewan Rakyat oleh Ahli Parlimen Bakri, Er Teck Hwa, yang tak kenal dan tak tahu membezakan antara Felda dengan Felcra.

Ahli Parlimen ‘bengap’ itu sanggup jadi balaci Chegu Bard dan diperbodohkan lagi dalam Parlimen… Padahal,dakwaan Chegu Bard itu sudah terang-terang dijawab lebih awal oleh Kerajaan bahawa urusniaga tersebut adalah di antara negara ini dengan Palestin dan bukan Israel. Saya ulang, Malaysia berdagang dengan Palestin dan BUKAN Israel.

 Cuma,memandangkan Palestin tidak mempunyai sebarang pelabuhan, maka kapal tersebut terpaksa masuk ke pelabuhan milik Israel, Ashdod. Takkanlah Chegu Bard tak tahu Palestin tak ada pelabuhan kapal? Palestin tak ada lapangan terbang, Chegu Bard tahu tak?

Sebenarnya,saya difahamkan bahawa pihak FGVH mempunyai bukti sahih mengenai urusan perkapalan tersebut dan produk tersebut diterima dengan selamat di Palestin. Dan mungkin FISB sengaja tidak mendedahkannya kerana mereka seronok melihat kebodohan Chegu Bard memperbodohkan Ahli Parlimen pembangkang yang bodoh…

 Dakwaan Chegu Bard memang tak masuk akal langsung. Malaysia sejak zaman berzaman memang tidak mengiktiraf Israel. Tak pernah ada hubungan diplomatik. Tun M pun banyak kali “menyerang”Israel dan sekutunya, US. Ingat Israel suka sangat ke pada Malaysia?

Mereka pun tak hingin la dengan kita… Menurut seorang rakan saya yang merupakan seorang warga asal West Bank dan belajar di UIA, dia terpaksa bersabung nyawa untuk keluar dari West Bank untuk ke Jordan sebelum ke sini untuk belajar. Tapi memandangkan dia belajar di Malaysia, dia tidak pernah lepas lagi masuk ke West Bank untuk bertemu keluarga seperti sebelum ini.

 Katanya, Israel memang anti-Malaysia dan Kerajaan sedia ada. Sebab Malaysia warga Palestin susah pulang ke negara mereka… 

Rasanya Chegu Bard perlu jumpa Anwar dalam hal ini. Anwar memang handal dan terkenal dengan hubungan baiknya dengan pemimpin Yahudi Zionis Israel. Dalam “apology tour”,Anwar khaskan pertemuannya dengan individu berpengaruh dalam kerajaan Israel.

 Malah,dilaporkan bahawa tokoh-tokoh Yahudi yang ditemui Anwar itu merupakan penyumbang dana terbesar kepada kerajaan Zionis yang paling dibenci Malaysia itu. Sudah tentu Anwar ada ‘urusniaga’ dengan Yahudi berfahaman Zionis tersebut! Lagipun,Anwar secara jelas mengiktiraf kewujudan negara dan kerajaan Zionis Israel. 

Dan dipercayai Malaysia akan menukar polisi dengan bersahabat dengan Israel sekiranya Anwar berjaya menjadi Perdana Menteri. Maklumlah, Anwar memang anak emas Jurusalem Post dan Zionis serta sering mendapat pujian mereka. 

Justeru,saya lebih setuju sekiranya Chegu Bard menyalak di depan rumah Anwar di Segambut dan mendesak “Imam Mahdi” itu untuk menjelaskan apa tujuannya mengadakan “apology tour” dengan “funder-funder” Zionis sebelum ini. Kerana Anwar memang ada “urusniaga”dengan mereka pun… 

3 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. amekaw chegubard kah kah kah

    ReplyDelete
  3. org mcm ni xtau bersyukur, tak layak jd cikgu, xtau erti perjuangan

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts