Saturday, March 31, 2012

INILAH AKIBATNYA JIKA ANWAR BERSUMPAH ?

Lelaki Belon (Bubble Man) dibawah ialah Chandra Wisnu, 57, seorang rakyat Indonesia yang mempunyai sebuah penyakit yang aneh.  Seluruh tubuhnya ditumbuni bonjolan tomor yang membuatkan beliau kelihatan seperti dilitupi belon. Chandra mula mengidap penyakit aneh ini ketika berusia 19 tahun. Pada ketika itu bonjolan bermula pada permukaan kulit muka. Apabila mencecah usi 24 tahun bonjolan merebak ke bahagian belakang sebelum akhirnya menutupi seluruh tubuhnya ketika berusia 32 tahun. Sungguhpun kelihatan agak jijik, Chandra ialah bapa beranak 4 dan sudah berkahwin selama 33 tahun. Penyakiyt ini bukan disebab  kerana beliau  bersumpah kerana mahu membuktikan  bahawa  beliau bersih dari tuduhan liwat kerana beliau sememangnya tidak pernah dituduh meliwat dan  beliau tidak pernah meliwat. Hanya malang  buat dirinya kerana mengidap penyakit sebegini. Apakah jika Anwar bersumpah dan jika  sememangnya dia yang melakukan maka beliau akan mendapat penyakit  seperti ini di dunia ini??? Iniklah sebab  dia takut untuk melakukan sumpah berkenaan. Hanya Allah yang mengetahui.




Selepas tubuhnya dipenuhi bonjolan Chandra menyuruh isterinya Nanik Tri Haryani, meninggalkannya. Tetapi Nanik enggan dan berkata
Link
"Melihat Chandra meneruskan hidup walaupun berpenyakit begini menunjukkan beliau seorang manusia yang tabah dan cekal. Saya tak boleh meninggalkan orang yang cekal sebegini"

True love and manly tears! Chandra sudah penat berubat tetapi doktor tidak mampu mengubatnya. Setiap hari dia memakai topeng dan sarung tangan bagi memastikan orang ramai tidak jijik melihatnya. Kini timbul pula masalah baru buat Chandra. Dua orang anaknya yang paling tua juga kini sudah mengidap penyakit yang sama. Beliau tidak mampu mendapatkan rawatan buat mereka kerana tidak mampu. SAD! Diharap di Indonesia ada rangcangan BERSAMA BAPAK atau BERSAMA LOE yang seakan Bersamamu. At least ada cara nak dapatkan bantuan untuk anak-anak beliau.

2 comments:

  1. ini penyakit genetik Neurofibromatosis...prognosis for cure negative. wallahhuaklam

    ReplyDelete
  2. Penyakit ni dikenali sebagai ' neurofibromatosis' ... Its genetik problem..kalau nak lebih lanjut carila kat wikipedia ! Cheers

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts