Tuesday, March 27, 2012

PR DAH TAHU BN MENANG 43 PR 13 SAJA DI SELANGOR - MEREKA YAKIN KALAH : SILA BACA KALAU TAK CAYA

kan empat kaedah Umno/BN untuk menawan Selangor


Laman web FMT mendedahkan  ada bloggers  PAS yang mendedahkan kononnya ada tektik UMNO / BN nak tawan  Selangor. Blogger Abdul Rahman Talib (terkenal ke)yang lebih terkenal sebagai Tulang Besi telah membongkar kaedah Umno untuk menawan Selangor yang ditadbir Pakatan Rakyat.
Beliau mendakwa, empat kaedah digunakan oleh Umno dengan bantuan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Kenapa sudah terasa akan kelah ke? ingta mudah ke nak buat operandi sebegini, rakyat bukan bodoh  dan dunia kini tanpa sempadan. Kalau nak tipu korang tak dapat pun satu negeri. Selangor tak lah jadi milik PKR. Bersedia lah untuk kemaskan barang barang dari SUK. Rakyat dah benci dan dah meluat dengan janji janji kosong korang. Cakap tak serupa bikin.Sebab korang lah aku duduk dalam sampah sekarang ini.

katanya lagi melalut “Dengan bantuan SPR dan JPN, Umno telah berjaya menukar puluhan ribu pengundi-pengundi Pakatan Rakyat dari Dewan Undangan Negeri (DUN) masing-masing dan mendaftar pendatang asing sebagai pengundi yang sah.

“Selain itu mereka turut menukar alamat pengundi-pengundi Umno dari Johor, Melaka dan Pahang untuk mengundi di DUN PKR dan PAS dan mendaftar banyak pengundi-pengundi  hantu yang tidak dikenali dan tidak wujud di Selangor,” kata Abdul Rahman dalam satu kenyataan.

Pada ketika ini BN mempunyai 20 kerusi DUN  – 18 dari Umno dan dua  MCA (dua). Pakatan Rakyat pula mempunyai 36 kerusi DUN dari jumlah keseluruhan 56 kerusi.

PAS tidak mampu
Menurut Abdul Rahman pada ketika ini Umno/BN yakin boleh memenangi 35 kerusi DUN berbanding 21 kerusi Pakatan dan menjelang pilihanraya yang dijangka diadakan dalam bulan Jun bilangan kerusi yang bakal dimenangi BN adalah 43 berbanding Pakatan, 13.

Beliau menambah bahawa usaha Pakatan untuk menentang penipuan ini adalah minima.
Ini kerana SPR menetapkan kos membantah nama dalam daftar pemilih yang diragui pada RM10 untuk satu nama.

“PAS Selangor tidak mampu membantah dengan banyak walaupun mereka kuat bekerja dan terpaksa berjimat menggunakan wang sendiri untuk menjalankan proses bantahan kerana tiada bantuan kewangan dari mana-mana sumber rasmi,” katanya.

Oleh itu, beliau menggesa para pengundi Selangor menyemak nama mereka di dalam senarai daftar pemilih di laman web SPR.

“Pastikan nama-nama saudara saudari tidak dipindah ke negeri atau kawasan lain kerana berpuluh ribu pengundi telah dibuang dan baling keluar dari kawasan asal mereka,” kata Abdul Rahman

3 comments:

  1. Pas sememangnya memang tak mampu nak buat perubahan. Depa setakat berpikia pon x pandai nak menghancurkan ada la.
    Buka pejabat PAS bazir api air jer...
    tutup pejabat dan blajo cmendalami agama ISLAM.

    ReplyDelete
  2. aku kat kelantan dah 4 kali undi tk pernah tukar pun..tk ada ssesiapa kacau aku..bodoh juburr la pas ni

    ReplyDelete
  3. gila ke apa? ko pergi tanya khalid ibrahim tu macam mana dia boleh undi dekat um, padahal dia tu duduk dekat pj/kj.

    apa ingat senang2 je nak tukar alamat undi orang ke? agak2 hati kata jom tukarlah maka bertukarlah semua...

    APA KO INGAT NI LGBT!!!!

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts