Monday, March 12, 2012

Sharizat akur demi kepentingan pandangan umum . Elizebeth Wong bila lagi??

Kenyataan Media..DS Shahrizat telah mendahulukan kepentingan pandangan umum daripada kepentingan jawatan rasmi beliau sebagai Menteri.

Walau kes NFC masih disiasat, namun tentu dia mahu persepsi rakyat diperbetulkan dlm isu berkaitan..Ini adalah suatu pengorbanan yg wajar dihargai oleh semua pihak.

Beliau masih tetap diperlukan khidmatnya sbg Ketua Wanita UMNO & BN kerana ramai akui kegigihan & usaha beliau memimpin wanita sejak memegang jawatan itu.
.
Ulasan saya selepas selesai Prgm Penerangan Jalinan Rakyat Wanita BN di Alor Gajah tentang perletakan jawatan Menteri oleh DS Shahrizat petang ini..Jawatan Menteri juga adalah hak lantikan Perdana Menteri termasuk utk sambungan penggal sebagai Senator..Oleh itu terserah kepada kebijaksanaan pucuk pimpinan ttg jawatan Kabinet itu.

Pembangkang juga tidak wajar membuat kesimpulan yg mengelirukan dgn perletakan jawatan itu spt menuduh ianya sbg tanda Shahrizat bersalah.

Kes suami beliau belum dibawa ke mana-mana mahkamah lagi.Kita ada prosedur perundangan dan seseorang itu adalah tidak bersalah sehinggalah dibuktikan bersalah.innocent until proven guilty.

Namun, Shahrizat tentunya telah mengkaji kesan tindakan beliau meletakkan jawatan bagi memudahkan penyiasatan seterusnya dilakukan.

SPRM yg telah membuat penyiasatan wajar segera umumkan samada wujud atau tidak penglibatan yg melanggari mana2 peraturan..Jika Shahrizat didapati tidak bersalah, pengumuman mengenainya wajar dibuat segera bagi jernihkan suasana.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts