Monday, April 8, 2013

Siri VII : LOKE SIEW FOOK : TELE NOVELA ANAK CINA INI WIRA MENYELAMATKAN TOK GURU DIBEDAL KERANA ISU ROGOL

Hero Tele Novela ini. Anthony Loke
 Anthony Loke Pertahankan Islam ? babak 1
Sandiwara  dua orang pelakon, seorang muda seorang tua. yang tua itu memang kita tahu tersangat lah benci dengan UMNO. (orang Melayu Islam) yang muda itu tak payah lah kita sebut tentang niatnya dengan orang Melayu.

Yang muda berderama lah mempertahankan Islam dalam isu pemimpin MCA yang menempelak Nik Aziz mengatakan bahawa beliau membenarkan merogol wanita bukan Islam. Yang tua kata Anthony Loke bangun berkobar-kobar sehingga menepuk meja dalam parlimen itu menggambarkan keberanian anggota parlimen Rasah itu. kik kik kik....Yang tua melatah dan berkata  kata nak harapkan UMNO pertahankan Islam susahlah. Selama ini  yang pertahankan Islam siapa, kalau bukan UMNO. DAP ke?? PAS ke?? Macam mana nak kata PAS pertahankan Islam.rang Islam dijadikan musuh , orang Islam dibenci. NIK AZIZ TERHUTANG BUDI KEPADA LOKE KERANA MENYELAMATKAN BELIAU DIHENTAM  TERUK OLEH MCA KERANA MEMBENARKAN  WANITA DI ROGOL KALAU TAK TUTUP AURAT. (PATUT LAH TERHUTANG BUDI)

DAP pertahan kan Islam. senang lah kalau macam itu. Semua parti kat Malaysia ini termasuk parti Chuvanis ini , parti yang mencetuskan perpecahan kaum 13 Mei ini mempertahankan Islam. Loke  Siew Fook ikhlas  mempertahankan Islam.Senang lah Nik Aziz nak sunatkan  Loke  Siew Fook, Karpal Singh, Lim Guan Eng,  Lim Kit Siang, Elezebeth Wong, Teresa Kok , nak disunatkan dan semuanya masuk Islam sebab mereka ini semua pertahankan Islam.

pelakon handalan dan anchor tele novela  ini
Nik Aziz beri surat penghargaan , Anthony Loke terharu. Babak 2

Perkara itu dinyatakan dalam surat daripada setiausaha politiknya Wan Nik Wan Yussof kepada Loke hari ini yang turut memberitahu Nik Aziz amat terharu dengan tindakan Loke itu.

 Loke pada 22 Oktober lalu bangkit mempertahankan Nik Aziz yang dirujuknya sebagai "Tok Guru", dengan menyifatkan kenyataan Naib Pengerusi Wanita MCA Heng Seah Kie yang disokong Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek itu sebagai "paling biadap".

Tindakan itu menyebabkan speaker Dewan Rakyat Pandikar Amin Mulia kemudian mematikan mikrofon Loke dan memintanya tidak membawa hujah politik luaran ke dalam dewan. kik kik kik....

Loke  Siew Fook pula  terharu , nasib baik tak nangis kuar hingus babak 3


 Sementara itu, dalam reaksinya di Facebook, Loke berkata, beliau dengan rendah diri menerima surat itu dan mendoakan kesihatan Nik Aziz untuk terus memimpin PAS dan Pakatan Rakyat.

"Surat dari Tok Guru ini sekali lagi membuktikan kemurahan hati dan kesederhanaan beliau walaupun sudah bergelar YAB MB selama 22 tahun!

"Saya berasa amat kerdil di depan seorang tokoh agama dan politik yang mempunyai jiwa dan hati yang begitu besar seperti Tok Guru Niz Aziz!

Heng pada 20 Oktober lalu menuduh Nik Aziz membenarkan merogol wanita bukan Islam sekiranya mereka tidak mematuhi kod etika pakaian Islam.

Heng membuat kesimpulan itu berdasarkan video lama Nik Aziz yang didakwa menyebut wanita patut dirogol jika tidak menutup aurat.

Tirai ditutup pelakon pelakon keluar tunduk kepada penonton.


No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts