Wednesday, April 10, 2013

Chegu Bard dihalau macam kerbau pendek Ke Pulau Pinang: Perbalahan PKR Makin Parah

chegubard
Hasrat TB nak bertikam lidah dengan Chegu Bard tidak kesampaian kerana Chegu Bard tidak bermain di tempat TB. Jauh lari Chegu Bard ini macam kerbau pendek  dihalau dari kandang. Ke mana lah dia mahu mencari tempat berteduh..

Hari Itu Anuar kata mahu bagui Chegu Bard bertanding di Permatang Pauh apabila nama Chegu Bard tidak ada dalam senarai PKR. Hari ini tuan punya kandang kembali ke Permatang Pauh . Habis kemana  halanya nak di halau Chegu Bard ini .??

Inilah balasan kalau suka sangat buat fitnah sampai tak boleh balik kampung dan bertanding di gelangang sendiri.  Kena halau .

 apa kata Mykmu ::

KEWUJUDAN kem-kem tertentu dalam PKR bukan cerita baru, tapi cerita lama.  Semua orang tahu Wan Azizah dan Azmin sedang bersilang lengan untuk memastikan orang pilihan masing-masing sahaja yang dicalonkan dalam pilihanraya.

 Tapi hebat macam mana, setia macam mana pun Wan Azizah kepada Anwar, masih lagi tak boleh lawan Shamsidar Taharin, bininya Azmin yang jauh lebih muda, jambu dan bergetah.

Sebab itulah sekarang Wan Azizah sedang mengalami ‘kekalahan’, dengan orang pilihannya satu-satu gugur sebelum ke medan perjuangan dicantas Azmin. Dia sendiri pun dinafikan Azmin, hak untuk bertanding kerusi DUN di Selangor.

 Termasuk dalam senarai orang-orang Wan Azizah yang sedang gugur dan diketepikan ini ialah Badrul Hisham Shahrin atau lebih terkenal dengan nama Chegu Bard.

Asal dia ni di Negeri Sembilan, Rembau tapi setelah diketepikan Azmin di negeri tersebut, dia dicampakkan ke kerusi DUN Sungai Acheh di Pulau Pinang. Jauh tu, 5 ke 6 jam naik kereta dari Seremban. Dia bukan orang kawasan itu pun, cakap pekat Negeri Sembilan pulak tu, harap nama PKR sajalah.

 Bagaimanapun, penulis tak rasa CheguBard dihantar ke situ untuk berkhidmat pun kalau menang, pasal polisi PKR bertanding pilihanraya  hanya untuk kekalkan kuasa saja, dalam kes ini DAP. Sudahlah Pulau Pinang, kawasan itu (Sg Acheh) adalah kerusi UMNO sekarang.

Betullah 2008 dulu calon kawasan tersebut Datuk Mahmud Zakaria hanya menang dengan majoriti kecil (250 undi), tapi itu sebelum DAP memerintah dan menunjukkan kuku rasis mereka dan menindas orang Melayu. Sekarang ni bertanding disitu, macam menyerah nyawalah.

 Nampak sangat Azmin nak tanam dia hidup-hidup. Anyway, semua orang tau bukan taraf CheguBard nak bertanding di kerusi DUN.  Mamat ni mana tau cakap hal-hal politik kawasan yang kecil-kecil ni.  ’Padang’ permainan dia jauh lebih besar, di peringkat nasional.

 Buktinya, tengok sajalah isu apa yang CheguBard ni jadi jaguh?  Altantunya, PTPTN, anak muda, mendiang Bala dan sebagainya, mana ada isu kecil? Tapi bila Azmin letak dia untuk bertanding di DUN, itu faham-faham sudahlah.

Tambah pulak lagi dengan hakikat yang dia masuk dalam group Wan Azizah, menunjukkan betapa lebarnya perpecahan dalam PKR dek perbalahan antara Azmin dan Wan Azizah ini.

Natijah dari perkara ini ialah, satu perkara orang perlu faham tentang PKR – bila Azmin dah nak, not even Anwar pun boleh kata tidak.  Alangkah kehendak bini dan anak dia pun boleh buat tak tau saja demi Azmin, apa sangat CheguBard.

Sumber

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts