Thursday, April 4, 2013

HARAKAH SIAR GAMBAR NIK AZIZ MAKAN NASI BUNGKUS ? RIAK DAN MAHU MENUNJUK !!

NASI BUNGKUS... Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menikmati nasi bungkus untuk sarapan pagi bersama anggota-anggota exco kerajaan negeri yang lain.

Sejak beberapa tahun lalu, Tuan Guru mengarahkan supaya mesyuarat mingguan exco kerajaan negeri hanya berbekalkan 'nasi bungkus' sebagai langkah berjimat cermat menggunakan wang kerajaan negeri.

Gambar ini dirakamkan pagi semalam, sewaktu beliau bersarapan pagi kira-kira jam 10.35 pagi sebelum mempengerusikan mesyuarat exco.

Semalam adalah mesyuarat exco terakhir untuk penggal ke-12 selepas Parlimen dibubarkan oleh Perdana Menteri jam 10.36 pagi semalam.

Gambar ini aku cut and paste dari Harakah. Persoalannya Nik Aziz mahu berjimat mengarahklan Exco makan nasi bungkus pada mesyuarat EXCO. Kalau Nasi bungkus lauk ayam , telor masin , sayur dan ulam ulam. Apa bezanya jiak di catering. Kalau Nasi bungkus ,sebungkus RM7.00 apa bezanya dengan Catering.

Makan dalam bungkus jimat ke??? tak ada pinggan ke ?? apa bezanya beli nasi bungkus  dialihkan ke dalam pinggan dan makan dengan sempurna dari makan dalam kertas. Dah lah  riak makan dalam kertas kerana nak menunjuk . makan pula depan juru gambar untuk dirakamkan. bukan kah ini riak wahai tok guru. Awaka itu Menteri  Besar. Mana PA ??? kenapa tak minum air bungkus dalam plastik sekali.

8 comments:

  1. Nape tak tunjuk makan sampah jer? Lagi kesian

    ReplyDelete
  2. Cheap publisity. Simpati murahan.
    Tiada modal. Mungkin dia pakai selipar jepun untuk mesyuarat exco. Patutlah Kelantan mundur dibawah telunjuk PAS.

    ReplyDelete
  3. Nak ikut sunnah pun x jgk, still makan pakai sudu tu hehehahahuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena join kumpulan tabligh dulu tu

      Delete
  4. Ado bezo eaa tu bang, nasik bungkus tu cumo RM1.80 campur air tu Baghu RM2.30.

    Kalau katering mau poie RM9.90 seorang tu..

    ReplyDelete
  5. Alahhhhh....tulah modal PAS-piss-puss dari dulu. Nak tunjuk sangat Pork Nick dia tu zuhudlah konon2 nya. Boleh jalan. DS Nagib makan nasi bungkus, tak ada pun puak BN hebak satu dunia.

    Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun penyokong kaum sesat LGBT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete
  6. Nak jimat bajet bila dekat dgn pilihanraya ni. Dulu mengkedarah duit kerajaan bayar catering tiap hari tak hengat haribulan. Habis tu sampah sarap yang terhasil dari bungkusan & minuman nak kira macamana pulak? Kertas yang digunakan untuk bungkus nasi tu pun asal dari pokok yang ditebang jugak, jangan buat lupa. Nak jimat tapi jahanamkan ekosistem. Bijak2.

    ReplyDelete
  7. MB MAKAN NASI BUNGKUS APA HAIRAN ,SEBAGAIMANA RAKYAT MISKIN MAKAN DIHOTEL LIMA BINTANG,SEKALI SEKALA SAJA.

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts