Thursday, December 1, 2011

Bob Lokman Kafirkan Rakyat Johor! - dia juga boleh murtad


Salam 2 all.

Duduk di Ulu Tiram, Johor + kerja di Jurong, Singapura = MURTAD!

Alasan = keluar kerja sebelum subuh, sampai tempat kerja lepas suboh!

Itulah dia "patwa" ayam tambatan terbaru kaum hamPAS yang diberi gelaran Ustad Bob Lokman! Dari seorang pelakon kini ditabal sebagai Ustad setelah menyertai kaum hamPAS!

Begitu mudah Bob Lokman menghukum orang murtad! Apakah Bob Lokman punya bukti kukuh sebelum nak menghukum orang murtad? Hanya dengan analogi yang begitu rapuh! Tanpa bukti, tanpa keterangan! Semuanya berdasarkan andaian tanpa fakta!

Mana pegi segala keperluan untuk saksi? Alangkan videoklip yang dah jelas 99.99% tulin pun masih dikatakan tak cukup sebagai bukti, malah diperlekeh setaraf besi sejuk! Inikan pulak tuduhan yang hanya berasaskan airliur sahaja!

Tetapi inilah brand politik yang dibawa oleh kaum hamPAS! Politik maki hamun, sumpah seranah, tuduh menuduh, siap dengan mudah memurtadkan orang!

Bob Lokman perlu sedar, menuduh orang murtad tanpa bukti, jika tidak sabit murtadnya, tuduhan itu kembali kepada diri sendiri! Janganlah terlalu ghairah sangat nak berpolitik. Adakah hanya dengan meletak serban dibahu, kepiah di kepala, rasa dah layak nak menghukum orang! Cerminlah diri sendiri dulu, sebelum nak menghukum orang lain dengan hukuman murtad!

Nasihat teman pada Bob Lokman, eloklah bermuhasabah banyak-banyak. Tidak rugi mencerminkan diri sendiri! Sebenarnya kalau Bob Lokman benar-benar tengok muka dia kat cermin dengan pandangan tauhid dan keimanan, dia sendiri akan jadi takut melihat wajah dia sendiri!

Kerana seorang muqmin sejati, dan saya Bob Lokman mahu menjadi seorang muqmin sejati, akan dapati terlalu banyak kelemahan diri sendiri yang perlu diperbetulkan, dan Bob Lokman tidak akan punya masa nak menghukum orang lain dengan bermodalkan airliur sahaja!

Tidak terfikirkah Bob Lokman betapa susahnya kehidupan sahabat dan saudara kita yang terpaksa bersengkang mata meninggalkan anak isteri di rumah untuk mencari rezeki halal diperantauan.

Sepatutnya Bob Lokman mengambil sikap membantu dan mendoakan sahabat saudara seagama kita, moga dipermudahkan rezeki untuk mereka, dan diberi kelapangan untuk beribadat dan menjalani kehidupan sebagai muqmin sejati insyallah.

Bukankah itu lebih sinonim dan bersesuaian dengan akhlak Rasulullah wahai Bob Lokman? Tepuk kepala tanyalah otak wahai Bob Lokman!

Kepada para ulama', ilmuan dan ustad-ustad yang masih ada sedikit keimanan dalam PAS, perbetulkanlah sikap ahli saperti Bob Lokman ini, sebelum ianya menjadi virus dan menjadi parasit yang akan merosakkan Islam dan umat Islam!

ALLAH HU AKBAR! ALLAH HU AKBAR! ALLAH HU AKBAR! WALILLAH HILHAMD!

Adios amigos, grasias senor.

Zulkifli Bin Noordin
Ahad
24 Zulhijjah 1432
20 Nov 2011

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts