Sunday, December 11, 2011

Hasan Ali dikuburkan bersama isu Arak DUMC oleh PAS Selangor ?

Exco Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali digugurkan daripada menjadi calon pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang.

Pengguguran Hasan Ali sememang dijangka kerana beliau adalah seorang pemimpin PAS yang agak kecewa dengan pergabungan PAS dan PKR dan DAP. Hasan Ali gagal melaksana kan janji janji PAS pada pilihanraya lalu untuk membasmikan arak di Selangor apabila selaku Exco Hal ehwal Agama Islam beliau tercabar setelah keputusan beliau menarik bekalan  Arak  di  semua 7 Eleven telah di gagalkan oleh Ronnie Liew dari DAP dan di sokong oleh PAS dan PKR.

Beliau seolah olah terpinggir dengan keputusan itu dan Hasan Ali juga dikatakan adalah Pemimpin PAS yang mahukan PR bergabung dengan UMNO dan difahamkan beliau telah berkali kali bertemu dengan pemimpin UMNO Untuk mencari jalan pergabungan  PAS Selangor dengan UMNO.

Beliau tidak disenangi oleh pemimpin PAS  yang dari kumpulan Edorgan dan difahamkan kumpulan ini mahukan Hasan Ali disingkirkan terus dan digugurkan dari PRU13. Hasan Ali  juga merupakan Individu yang lantang bersuara ketika  kemelut DUMC antara Kerajaan Selangor dan seorang  pemimpin PAS yang selalu mempertahankan  gereja . Hasan Ali dikatakan telah memalukan PAS dan bersubahat dengan UMNO kerana mempertahankan JAIS dalam isu DUMC di mana  beberapa orang Melayu  berada dalam satu majlis di gereja untuk memurtadkan mereka.

Apakah nasib Hasan Ali sekiranya beliau dipecat dan jika tidak di selamatakan oleh pemimpin tertinggi PAS. Apakah Hasan Ali masih akan bertanding atas kerusi Bebas seperti rakan rakan yang lain yang kini berada dalam bebas setelah keluar dari Pakatan Rakyat atau nama Hasan Ali akan terus dikuburkan oleh PAS bersama janji janji untuk menghapuskan arak dan mempertahankan lebih banyak orang Melayu dimurtadkan di Selangor.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts