Tuesday, December 6, 2011

ANWAR LAKONKAN KEMBALI LAKONAN 16 SEPT SETELAH MEROYAN BEBERAPA MALAM

Anwar tanya Nik Aziz , nak berak senang tak pagi esok....!!!
Petikan dari Sinar harian : apa komen penulis : 
SHAH ALAM – Barisan Nasional (BN) jangan bermimpi untuk menawan negeri di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat (PR), terutama Selangor, pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) kerana PR kini semakin kuat, bahkan yakin dapat menawan Putrajaya. 

Ketua Umum PR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, BN sudah tidak mendapat tempat di hati rakyat, apatah lagi dengan terbongkarnya pelbagai kes berikutan Laporan Audit Negara 2010.
 
“Mana jawapan rasional bagi isu Perbadanan Fidlot Nasional (NFC)? Mereka jawab, tetapi hanya untuk menutup kelemahan mereka. Mungkin peruntukan RM250 juta bagi mereka adalah jumlah yang kecil.
 
“Selain itu dalam Perhimpunan Agung Umno lalu, mereka kata mereka pejuang bangsa Melayu, mana ada?. Jika pejuang bangsa Melayu, tidak timbul isu Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) dan lain-lain,” kata Anwar, yang juga Ketua Umum PKR, ketika berucap pada majlis Rapat Umum PR di pekarangan Stadium Malawati, semalam.
 
Beribu-ribu penduduk setempat dan luar kawasan membanjiri majlis berkenaan, walaupun pada awalnya hujan lebat dan khemah tidak mencukupi untuk menampung mereka. Siri kedua dan ketiga Rapat Umum PR dijadualkan berlangsung di Perak dan Pulau Pinang pada 10 dan 18 Disember depan.
 
Rapat Umum PR diadakan bagi menjawab segala tuduhan yang didakwa dilemparkan Umno ketika persidangan agung parti itu yang berlangsung selama lima hari bermula 29 hingga 3 Disember lalu di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).
 
Turut berucap pada program itu termasuk Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat; Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali; Penasihat DAP, Lim Kit Siang; Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dan Exco Kerajaan Negeri serta Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said.
 
Nik Abdul Aziz berkata, strategi pemerintahan yang menjadikan Islam sebagai landasan, berjaya menyekat anasir buruk daripada melanda rakyat.
 
“Pas masih kekal dengan perjuangan Islam dan akan berjuang de-ngan tidak mengetepikan syariat Islam. Apa dilakukan Umno adalah di luar corak pemerintahan Islam.
 
“Mereka tidak menegah perkara mungkar. Tidak menutup aurat, terutama dalam kalangan pemimpin wanita Islam, adalah perkara biasa. Cara Pas berbeza, kita dahulukan tuntutan Islam. Pemimpin yang diwajibkan dahulu ikut syariat Islam supaya dijadikan contoh oleh rakyat,” katanya.
 
Penasihat DAP, Lim Kit Siang pula berkata, DAP kekal menyokong Pas yang memperjuangkan Islam dalam pemerintahan negara.
 
“Kami memang sokong seratus peratus agama Islam kerana ia adalah agama rasmi negara,” katanya.
 
NOTA PENULIS:
Bagi aku Presiden dan Timbalan Presiden UMNO begitu hebat pada PAU 2011 baru baru ini sehingga  PR terpaksa membuat satu perhimpunan untuk menyakinkan kembali  ramai penyokong mereka yang sudah hilang keyakinan kepada PR. Nik Aziz , Anwar Ibrahim , Lim Kit siang terpaksa turun padang memohon nyawa dari penyokong mereka dan seperti biasa Anwar dengan pembohongan jijik nya melakonakn kembali lakonan Pembohongan 16 Sept nya.
 
Walhal mereka  baru saja mengadakan perhimpunan nasional mereka , UMNO relek aja tak payah nak tangkis tangkis i apa yang mereka perdebatkan. Huru hara betul pemimpin PKR ini.

1 comment:

  1. Salam tuan,
    Selagi si Anwar tidak di penjarakan, dia akan menghuru-harakan negara. Dia masih lagi bermimpi nak jadi PM. Chitttt...org tak bermaruah mcm dia ni nak jadi PM kita...hentikan....buatlah 16 September tu sebagai kenangan bagi Anwar, kenangan manisnya....hehehe..

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts