Saturday, December 31, 2011

Siapa sebar gambar sexy anak Timbalan Menteri Pulau Pinang ini En Karpal ??? wei steam tenguk wo...

Lu orang nak tenguk lu orang punya pasal, dosa lu orang tanggung sendiri. Ini macam kah perangai anaka Timbalan Menteri. Masalahnya siapa yang sebar ini gambar wahai En Karpal Singh????? Lu tak tau ka.... ia ka...??

nak tenguk lagi tenguk kat blog ini, aku ambil dari sini

Shamsulbaharin bukan jawapan kepada kondo NFC dan apakah ini kes tipu dalam tipu???

hebat anak melayu menipu berjuta juta , apabila ditangkap masih mampu ketawa dan melambai tangan.
Aku cuma tak faham dan aku rasa macam diperbodohkan atau semamangnya aku yang merasakan aku ini bodoh apabila membaca akhbar yang melaporkan akan penangkapan Dato' Shamsulbahrin Ismail  yang menipu pengerusi NFC di kala NFC sedang menghadapi masalah penyalahan pentadbiran.klik sini

Entahlah aku rasa semacam jijiknya apabila membaca isu ini kerana yang disasat lain dan yang jumpa pula kes lain dan apakah dengan tertangkapnya  Shamsul Baharin ini semua isu NFC ini akan terpadam dan selesai. Isu kondo juga boleh kita lupakan kerana tertangkapnya orang yang menipu pengerusi NFC Pengerusi Pusat Fidlot Nasional (NFC), Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail.  Shamsulbaharin Ismail juga bertanggunjawab atas pembelian kondo dan lain lain  isu termasuk isu  sebuah lagi kondo mewah di Orchid Road Singapore yang masih belum terjawab,

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (MACC) menjalankan siasatan ke atas syarikat tersebut dan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang juga isteri kepada Mohamad Salleh untuk mengetahui sama ada beliau terlibat memberikan pinjaman itu kepada NFC.

Aku tidak ada apa apa masalah dengan Ketua Wanita Datuk  Seri Shahrizat Jalil dan aku juga tidak merasakan satu kesalahan  pihak polis menangkap orang yang menipu. Memang seharusnya Shamsulkbaharin ini ditangkap. Kenapa baru sekarang pihak polis berjaya menjejak penipuan ini dan jika isu NFC tidka dibongkar ,jika tidak  bebaslah si penipu ini menipu duit rakyat. 

Bagi aku Shamsulbaharin ini hanya salah seorang dari penipu dikalangan mereka yang menipu.Kes ini juga membayangkan satu perjalanan undang undang yang kelakar. Shamsulbaharin sudah ditangkap  kerana disyaki menipu tapi ada orang lain yang disyaki menipu masih bebas seolah olah tidak ada apa apa yang terjadi. Entah apa rasa korang , aku geli dan aku takut nak jawab isu ini apabila  pembangkang spin pada PRU 13 nanti. Shamsulbaharin bukan jawapan kepada NFC.ini hanya  apa yang aku rasa secara ikhlas dan ini hanya pendangan aku saja,

Friday, December 30, 2011

Al Fatihah : Nik Aziz Meninggal Dunia - paling ramai dilawati.

motor idaman TB.
Selamat Tinggal 2011, sebenarnya 2011 adalah tahun yang banyak  sekali cabaran bagi TB dalam kerjaya dan juga  kesihatan peribadi. tahun 2011 kesihata TB tidak lah seberapa baik dan ini lah merupakan tahun yang banyak sekalu TB  menenmui doktor dan tidur di hospital Ampangan Puteri dan juga Tawakal.

Tahun ini juga  banyak mencabar  kesabaran TB dalam kerjaya dan tahun ini juga  TB menghadapi cabaran jiwa dan minda apabila Ibu juga di bedah di bahagian kepala dan mujur alhamdulillah semuanya diizin allah TB dapat hadapi dengan tabah dan baik, Tb juga kehilangan anak angkat yang telah pulang ke rahmatullah .
Tahun ini juga mengembirakan  TB apabila mendapat anak buah baru , menantu walaupun bukan anak TB yg kawin , (anak kaka dan adik) Anak  sulung berjaya menamatkan pelajaran menmperoloihi Degree in Science Cummnuications  dan Damia  dapat 4 A dan 4 B dalam PMR.

Artikel yang mendapat banyak bacaa  dalam TB Group kyahun ini adalah :  Al Fatihah : Nik Abdul Aziz Nik Mat Meninggal Dunia .


Tangga keduia : TV 3 lu orang tidur ka?

Hanya pinta dan pohon TB pada tahun 2012 yang akan menjelma ini agar Allah SWT  berikan lah  TB kesihatan dan  juga kesihatan kepada ibu serta keluarga TB dan juga kepada sahabat sahabat  semua. Kurniakan TB rezeki untuk menampung dan membantu keluarga  kerana TB adalah kepala keluarag yang banyak tanggungan kepada kelurag sendiri dan ibu serta adik adik.

Yang penting adalah kebahagian keluarga dan semoga Allah SWT membimbing dan bawa TB lebih dekat mendampinginya dan kalau boleh perbanyakkan lagi kunjungan TB ke rumah Allah untuk beribadah dan bertakwa kepadanya.lagu yang paling TB minat : Lagu puisi sila dengar

Selamat Tinggal 2011 dan Selamat datang 2011.

Skandal Nurul Izzah dengan ahli Politik

Mengenai  skandal Nurul izzah jika sabit yang kita dengar sebenarnya bukan satu oerkara yang  ganjil atau baru, Kita juga pernah dengar Nurul Izzah dikaitan dengan  Ezam  ketika Ezam menjadi ketua AMK dan bil telifon mereka  berjumlah ribuan ringgit kerana hubungan mesra yang mereka jalinkan.

Ada blog sudah mula menulis  tentang skandal Nurul Izzah, sila lihat ini.

Thursday, December 29, 2011

Jelas apa yang dikagtakan oleh Syed Ali Al Habshee - No 2 ways about it.

Apa yang mahu disampaikan oleh Syed Ali sememangnya telah jelas dan terang dan there's no 2 ways about it. Fikirkan lah sejenak demi parti. http://bernama.com/bernama/v5/bm/newspolitic.php?id=636683 sila baca ini.

Anwar Ibrahim Imam Mahadi - Badrul Amin

 Aku tertarik dan mahu berkongsu dengan kawan kawan di blog pula mengenai posting dari Pewaris Wasiat
Ustaz Badrul Amin mengatakan Anuar Ibrahim Imam Mahdi..????? Al Mahdi menyatukan Umat...bukan memecah belah kan Umat...Anuar Ibrahim Imam Mahdi...??? Ternyata tak layak Badrul Amin dipanggil Ustaz...!!! Al Mahdi tidak berakhlak seperti Anuar...apalagi Kes Liwat...!!!
PW : Badrul Amin gila isim..!!!
 Betulkah Anwar Imam Mahadi ?

Ada juga yang mewakili rakyat (ADUN -MP) sekarang punya selera songsang - Harap undir diri jangan tawarkan diri untuk PRU13

Bukan apa , sungguh memalukan. Sebelum ini jika kita masih ingat dalam tahun ini juga , seorang lelaki yang telah menukarkan jantinanya meninggal dunia apabila gagal menukar nama. Tahun ini juga kita dikejutkan dengan anak Melayu kahwin dengan Pemuda Mat Salih dalam upacara perkahwinan Gay. Perlukah pemuda ini berkahwin dan apakah ada istilah berkahwin untuk menghalalkan perbuatan persetubuhan sesama jenis. Kenapa dia perlu kahwin. ?????

Belum lagi isu Anwar Ibrahim selesai setelah ditangguh dan ditangguh sehuingga ramai yang kurang minat dengan kes ini yang merupakan kes yang paling  kerap tertangguh, Ini juga isu gay.Anak kecil di Malaysia lebih tahu pasal gay dari tempat tempat lain di Malaysia. Pertubuhan kaum gay di Malaysia  meningkat mendadak. Mereka tanpa segan dan silu lagi memperkenalkan diri mereka secara langsung atau tidak sebagai gay. Kebanyakan mereka adalah dari bangsa Melayu. Hebat bangsa kita sekarang....yang tidak takut pada sakaratul maut.

Pemuda yang bernama Ariff Alfian yang berkahwin dengan Mat Salih ini kononnya dikatakan  sedang bahagia  hidup bersama pasangan nya dan difahamkan bahawa beliau tidak dibenarkan untuk pulang ke tanah air buat seketika. Ariff Alfian adalah pelajara tajaan Petronas.

Dalam isu ini Anwar Ibrahim langsung tidak memberikan sebarang komen kerana mungkin Anwar merasakan ianya amat sensitif untuk memberikan komen beliau dalam isu ini. Masyarakat kita kini  telah  mjula mahu disogokan dengan budaya  Gay dan Lasbian tapi malangnya masih banyak lagi yang enggan menerima budaya ini walaupun ada perjuangan perjuangan yang menuntut hak gay dan lasbian dihalalkan di Malaysia. 

Malahan ada bloggers bloggers yang sudah  ada bukti bahawa ada mereka mereka yang mewakili masyarakat di Malaysia ini mempunyai selera yang sama dengan Ariff Alfian dan juga Lasbian. jika ada elok lah letakkan jawatan dan jangan bertanding pada PRU13 kai ini kerana rakyata mahukan wakil rakyat yang bersih. Rakyat tak mahu  calon yang punyai selera gay dan juga Lasbian.

Wednesday, December 28, 2011

Tuan Guru Nik Aziz dimaki hamun - Flash back

ADAM ADLI - DIBUANG UNIVERSITI - NUAR DUK BILIK KECIK 9 JAN - APA LAGI CHEGU BARD JUM KITA LAWAN.

Pada 23 Disember lalu, Adam Adli menerima surat perintah untuk dibicarakan oleh UPSI yang melibatkan dua pertuduhan iaitu mencemarkan nama UPSI dan menurunkan harta hak milik (bendera) di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada 17 Disember lalu.

Surat perintah tersebut mengarahkan Adam untuk hadir di perbicaraan mahkamah tatatertib universiti itu pada 9 Januari depan.

Adam bertindak menurunkan bendera Najib di PWTC itu selepas SMM Menyerahkan memorandum menuntut kebebasan akademik kepada Timbalan Menteri Pengajian tinggi Datuk Saifuddin Abdullah dan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam).

BACA INI.

Hei anak Ali - stop buat apa lawan lah !!!! lawan jangan tak lawan !!!

Mustafa Ali tahu kalau dia  layan Hasan Ali rahsia dia nak jumpa orang UMNO akan terbuka dan pekung Hasan Ali yang mahu dia dedah tettapi dia lupa dia juga ada pekung yang boleh Hasan Ali dedah. Padan muka dia. pada mula macam singa lapar sekarang dah macam tikus mondok.

Mustafa Ali ini sudah banyak rekord kena belasagh dengan orang PAS sebab mulut dia. Entah macam mana dia  boleh jadi setiausaha Agung Pas. Orang PAS ini sebenarnya bukan baik baik sangat, banyak agenda politik , lagi hebat beb politik orang PAS ini lagi kaudu busuk hati mereka.

Ha kenapa stop pulak Mustafa Ali , lawan lah Hasan Ali , takut apa , sama sama anak  Ali. Baca di sini apa Mjustafa Ali mengumpat pasal Hasan Ali ,ku ingat perempuang saja yang pandai mengumpat. baca sini.

Monday, December 26, 2011

Anugerah Pelakon Terbaik - Khalid Gagap - Wajib lihat PR Rompak Bank Rakyat.

Anak Azmin Ali 98% bogel. Wajib tenguk- 40 tahun ke atas sahaja,

Jika anda ada facebook tentu anda telah menjumpai posting ini yang di postkan oleh seorang sahabat. dalam Facebook ini mereka membincangkan kenapa pemimpin PAS tidak menegur Azmin apabilan anaknya  beraksi 98 % bogel.

Banyakl pendapat yang telah di berikan ada yang berkata mana Nik aziz  berani tegur kalau boleh dia pun nak tenguk juga. ha ha ha ha  macam macam lah..... Ada yang kata azmin tak boleh tegur  sebab   budak ini ada dua bapak .kalau anda ada FB klik kat sini  aku ambil dari sini.

Sunday, December 25, 2011

Bob ni di angkat ka langit di tabal jadi wali , JAIP tahan bob bagi ceramah agama di masjid,

KUANTAN, 25 Dis - Bekas pelakon dan penulis lirik lagu terkenal, Bob Lokman (foto) yang pernah menerima waran tangkap Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), semalam menerima notis daripada Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) kerana disyaki menyampaikan ceramah tanpa tauliah. Setiausaha Penerangan PAS Pahang, Youslydi Mohd Desa, berkata Bob atau nama sebenarnya Muhammad Hakim Lokman, 47, ditahan pegawai JAIP sebaik selesai menyampaikan tazkirah selepas solat Maghrib di hadapan jemaah Masjid Taman Sri Mahkota Aman, Batu 11, Jalan Gambang dekat sini.

Katanya, selepas Bob Lokman berucap memberi beberapa nasihat, beliau didekati kakitangan JAIP lalu membawa Bob ke beranda masjid untuk disoal siasat. “Mereka mengambil maklumat daripada Bob Lokman pada ketika jemaah yang penuh sesak ketika itu menunaikan Solat Isyak dan Bob disiasat di bawah Seksyen 161, Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982. “Bagaimanapun beliau tidak ditangkap malah Bob Lokman kemudiannya menyampaikan ceramah di Kampung Razali, Jalan Gambang,” katanya

. Youslydi percaya, terdapat orang politik yang membuat bantahan terhadap majlis melibatkan Bob Lokman sehingga JAIP bertindak. Seksyen 161, Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982 ialah peruntukan bagi “Mengajar Ugama yang salah” di mana jika sabit kesalahan hukuman denda tidak lebih RM1,000 atau penjara tidak lebih enam bulan atau kedua-duanya sekali

Nota macam mana pulak Bob boleh bagi ceramah agama, baca al afatihah pun tak betul.  Bila pulak Bob  jadi wali atau Bob pernah di angkat ke langit ke ditabal menjadi Rasul. PAS ni susah kita nak jangka, Nik Aziz pun boleh diaorang angkat jadi nabi.

NASARUDIN PULA LANYAK MUSTAFA ALI , HANCAI DAH MUSTAFA INI

Nga Kor Ming ko curi wang ka..bagi kontrak ngan gundik ka ???

Nga Kor Ming lu curi duit ka......???? Naib Pengerusi  DAP Perak, M Kulasegaran pula mengesa Setiausaha Agung DAP negeri itu. Nga Kor Ming tampil memberi penjelasan  secara terperinci berhubung isu pemberian  kontrak  pakaian isu pemberian kontrak pakaian rasmi ahli Majlis  Bandaraya ipoh (MBI) kepada  syaraikat milik isterinya pada 2008.

Nga ..lu jangan nak nga nga saja, kontrak buat baju pun lu nak sapu ka, lu kebuloq sangat ka. bagi lah orang lain nafas sikit, lu ingat bini lu saja nak kaya ka. lu cakap orang sana curi duit orang sini rasuah. lu sendiri curi wang ma..... lagi bail lu  bagi penjelasan itu bini lu ka  gundik lu, sebab kalau gundik ok lah bukan keluaraga lu. Jangan pandai mahu hantam saja.

ha wa nya adik itu sekupang dua. Ahmad Sofian sudah bikin report sama SPRM. hancur lah lu kali ini.baca sini

Saturday, December 24, 2011

YEkkkk geli :Gambar Saifuddin Abdullah jubo Anwar Ibrahim diedarkan di UITM - ABOVE 21 ONLY

23 DISEMBER 2011, UITM SHAH ALAM: edaran risalah bergambar lucah (seperti dalam gambar) memaparkan karikatur Anwar dan Saifudin sedang berliwat hangat diperkatakan oleh seluruh warga kampus UITM Shah Alam. Edaran yang disedari oleh seorang mahasiswa itu segera dilaporkan kepada wakil aktivis siang tadi.

KAMI UITM percaya bahawa ini adalah kesinambungan kempen puak-puak penentang yang cuba memburukkan nama aktivis mahasiswa dan pemimpin masyarakat yang pro-Mahasiswa tidak kiralah dari UMNO atau Pakatan.

Semalam, dipercayai kumpulan yang sama mengedarkan risalah berbaur hasutan menghina seorang pimpinan aktivis mahasiswa UITM. Risalah itu menunjukkan gambar mahasiswa yang difitnah itu seraya menggelarkan mahasiswa tersebut sebagai "penyebar ajaran sesat".


Mangsa, KHALID MOHD ISMATH berkata ketika ditemui, "kita sudah mual dan muak dengan cara taktik lama ini. Sejak 2009, apabila ada sahaja suara yang lantang mengkritik pentadbiran kampus, maka akan wujudlah puak-puak "bawah tanah" ini yang bertindak secara bacul dengan tidak berlawan dengan hujjah sebaliknya berlawan dengan gangsterisma dan fitnah. kita doakan mereka semua diberi petunjuk dan hidayah."

dipetik dari:
Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (KAMI)

Nota  TepakBersulam : Diaorang ni tak ada kerja lain ke??? suruh gi belajar lain pulak yang dibuat nya. Agak agak lah jangan buat perkara terkutuk ini. aku petik dari sini

Babi Adam ni keras kepala dan berlagak - Korang tenguk apa dia kata semalam - Saifuddin Berambus ko dari Putra Jaya

Hasan Ali akui PAS hilang arah dan semakin lemah

Mustafa Ali Bongkak kata Hasan Ali tapi sebenarnya bukan saja dia bongkak , dia ni gedebe, samsing . Pernahbertunbuk sewaktu orang nak sembahyang jumaat. Hairan PAS Boleh ambil orang macam Mustafa Ali jadi setiausaha agung.

Mustafa Ali , korang ada masalah dengan orang PAS janganlah nak babit kan UMNO pula. Yang tak senonoh perangai korang sendiri. Korang benci Hasan Ali sebab Hasan Ali utamakan Agama dan Bangsa sedangkan korang utamakan kuasa.

Friday, December 23, 2011

Hah padan muka aku gambar aku pulak tersiar dalam blog !!!

Dari indie ke mainstream

Sejak aku memutuskan menjadi blogger pada April 2008, aku banyak kali meluluskan komen-komen yang menghentam aku. Paling keras komen tepakbersulam dalam posting April 2008 blog ini di sini - rizal hashim


baca seterusnya di sini
Ini semua cerita lama, cerita zaman dulu dulu , mujurnya lah kami profesional, kami bertegur sapa seperti biasa saja. Mungkin Rizal juga faham keadaan aku ketika itu , ialah orang bekerja untuk boss. Tak apa Rizal kita akan bekerjasama satu ketika nanti.

Nik Aziz Sihat Tiada Sebab Untuk Tidak Bertanding

KOTA BHARU-Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyangkal dakwaan beliau berada dalam keadaaan uzur dan menerima rawatan intensif semasa berada di Hospital Universiti Malaysia (HUSM) baru-baru ini.

Nik Aziz, 80 berkata, sudah menjadi rutin dia akan membuat pemeriksaan berkala di hospital terbabit supaya keadaan kesihatan sentiasa stabil dan memuaskan.

“Sudah menjadi kebiasaan saya buat pemeriksaan di hospital tiga bulan, ada( dakwaan) kata saya sakit, itu kerja orang yang tidak kenal dosa, ” katanya ketika ditemui di kediamannya di Pulau Melaka, di sini semalam.

Kelmarin, Setiausaha Akhbar Menteri Besar, Mohd. Fadzli Shaari memaklumkan bahawa Nik Aziz telah dimasukkan ke hospital pada Isnin lalu untuk berehat dan dimaklumkan dibenarkan pulang pagi kelmarin.
Ogos lalu, tersebar khabar angin bahawa Nik Aziz menghidap barah prostat bagaimanapun beliau menafikannya dan menjelaskan hanya menghadapi masalah saluran jantung yang tersumbat akibat kolestrol yang tinggi.

Sebelum ini, biarpun dipertikaikan keadaan kesihatannya Nik Aziz berulang kali menegaskan beliau akan tetap bertanding pada Pilihan Raya Umum 13 (PRU-13) nanti.

Al fatihah - Allahyarham Haji Abdul Hamid Othman pulang ke rahmatullah petang tadi

AL-FATIHAH - Allahyarham Haji Abdul Hamid Bin Haji Othman telah kembali ke rahmatullah pada pukul 5.00 petang tadi dan jenazah dijangka akan  di bawa ke rumah anak allahyarham di Puchong. Allahyarham dikatakan diserang penyakit jantung.




Tan Sri Dr. Haji Abdul Hamid b. Haji Othman dilahirkan pada 21 Julai 1939 di Kampung Kemelong, Mukim Sik, Kedah. Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Melayu Sik sehingga tamat darjah lima pada tahun 1952. Kemudiannya menyambung pelajarannya di sekolah berpengantar Bahasa Arab di Madrasah AI-Nahdah Bukit Besar sehingga tahun 1954. Di bawah asuhan Tuan Shaik Othman Al-Yunusi atau lebih dikenali sebagai 'Pak Man Bukit Besar' ini, beliau telah terpilih untuk menyambung pengajian ke peringkat yang lebih tinggi di Madrasah Idrisiah Kuala Kangsar, Perak sehingga tahun 1956.
Kecemerlangannya sebagai pelajar telah membuka peluang kepada beliau untuk melanjutkan pelajaran di Kolej Islam Kelang pada tahun 1959 sehingga tahun 1962 dan berjaya memperolehi Sijil Tinggi Agama dan Diploma Pendidikan. Tan Sri Hj Abdul Hamid juga berjaya memperolehi 'Lower Certificate of Education' dan Sijil Senior Cambridge secara persendirian. Pada tahun 1961, beliau telah terpilih mendapat tawaran pertama biasiswa Kerajaan Malaysia untuk belajar di Universiti AI-Azhar bersama empat orang lagi pelajar Malaysia di dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda Perundangan Islam.
Tan Sri Hj Abdul Hamid b. Hj Othman kemudiannya telah ditawarkan biasiswa di bawah Skim Latihan Tenaga Pelajar Universiti Kebangsaan Malaysia untuk melanjutkan pelajaran di University of St. Andrew, Scotland dan memperolehi Ijazah Ph.D.
Kerjaya:
  • Guru di Sekolah Menengah Tunku Ampuan Rahimah Kelang
  • Beliau telah ditukarkan untuk mengajar di Kolej Islam Kelang (1970-1971)
  • Pensyarah di Universiti Kebangsaan Malaysia
  • Beliau dengan rasminya dilantik menjadi Pengetua Maktab Perguruan Islam yang pertama (1977)
  • Beliau telah diberi mandat untuk menjawat jawatan sebagai Pengarah Pendidikan Islam di Kementerian Pendidikan(1981-1984)
  • Mengetuai Pusat Islam Malaysia di Jabatan Perdana Menteri sebagai Ketua Pengarah, Bahagian Hal Ehwal Islam.
  • Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri
  • Penasihat Agama kepada Perdana Menteri
Penglibatan Politik :
  • Memenangi Pilihanraya Kebangsaan (1990)
  • Ahli Majlis Tertinggi UMNO
TB Fadiahkan Al fatihah kepada Allahyarham semoga roh nya di tempatkan bersama sama orang yang solih.Ampun ni dosa dosa beliau. Amin


Al Fatihah : Nik Abdul Aziz Nik Mat Meninggal Dunia

Semalam aku terbaca berita bahawa NikAbdul Aziz sedang berihat di hospital sejak 19 hb yang lalu. Terperanjat aku bila  baca  berita Nik Abdul  Aziz meningggal . Terkezutt ..apa apa pun aku fadiahkan Al Fatihah... kepada Arwah Nik Abdul  Aziz Nik Mat. walaupun lambat mendapat berita.

Dari Allah kita datang dan kepadanya kita kembali.Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat telah kembali menemui Allah yang maha pencipta.

Marilah kita sama-sama doakan semoga urusan kuburnya dipermudahkan serta rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Takziah diucapkan kepada ahli keluarganya.

SILA BACA SUMBER BERITA JANGAN TERKELIRU  : Utusan Online, sila klik di sini

APABILA SAIFUDDIN PUKUL GENDANG AJAK KITA BERPERANG - AYUH KITA GANYANG

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi , Datuk Saifuddin Abdullah  sedang bermain dengan api ketika ini apabila beria ia mempertahankan Adam Adli yang menurunkan bendera Perdana Menteri dan seolah olah Saifuddin mempertahankan perbuatan ini.

Katanya beliau tetap mempertahankan Mahasiswa walaupun mereka mendesak beliau meletakkan jawatan dan in i  jelas  beliau tidak prihatin dengan perasaan ahli UMNO  malahan  rakyat Malaysia yang mengutuk tindakan menurunkan bendera Perdana Menteri oleh Mahasiswa yang kurang ajar itu. Jelas Saifuddin pertahankan mahasiswa ini dan memukul gendang perang berperang dengan penyokong PM dan UMNO.

Jika ini pinta  Saifuddin , kita tidak ada pilihan lain melainkan mengistiharkan Saifuddin sebagai musuh kita dan kita sedang berperang dengan beliau.

Kata Saifuddin  , "mereka mempunyai hak berkumpul dan bersuara, saya akan pertahankan hak mereka." Apakah Tim Menteri ini tidak tahu akan perkembangan  masa  tentang  perhimpunan.

Pegawai DAP tunjuk lagak di Pantai Feringgi - lihat gerai makanan terbaek di Penang

kasi lesen , ini gua punya awek mau naik perecut, boleh kasi free ka?
Korang tentu ingat cerita bagaimana pegawai khas Ketua Menteri mengamuk sakan  suruh kedai mamak tutup dan dia sendiri mengangkat tong gas dan mengamuk dalam kedai berkenaan. Inilah dia kalau  baru dapat kuasa dan Penang ini kini di perlakukan bagaikan Singapura.

Aku memang suka pergi Penang setipa hujung tahun, duduk tepi Pantai Batu Feringgi , rehat rehatkan  fikiran. Tak pernah aku lihat sebelum ini perkara begini berlaku tetapi ianya berlaku kali ini. katanya seorang pegawai DAP bukannya yang bertugas sebagai penguatkuasa tetapi entah pegawai di bahagian mana yang bawa  awek yang mungkin  saja mahu jakan jalan. Pegawai ini  tunjuk kuasa minta lesen , minta itu dan ini dan seolah oleh peniaga sukan air di situ berniaga haram. Kecoh dengan tali lehernya di hari yang panas terik di tepi pantai. Bukan apa beb..... nak bagi tahu ngan korang PAS.kaum ini bila diberikan kuasa korang tahu lah nasib sebenar  korang nanti............
Yang ini aku nak promote sikit , kalau korang dari Batu Feringgi nak balik ke KL korang singgah lah kat kedai ini. Pekena  kari Ikan atau kepala ikan , udang sambal. ulam kacang botol dll. Best in the world. kat mana ....??? ha  korang lalu masjid terapung Tanjung Bungah, seberang jalan ada jalan naik bukit ke  Kondo , betul betuk depan masjid, korang namoak kereta dah bersusun kat luar, Jangan lewat nanti tak dapat tempat duduk; Nama kedai Lydiana. uh terbaek beb....Line  clear ka,Kasim Masdor ka , Subaidah ke??nagis beb kari mereka nak lawan kari mak cik Lydiana ini.
jangan lupa singgah sini.



Thursday, December 22, 2011

Nurul izzah bercerai kerana gadis ini ?

Bukan Nurukl Izzah bercerai tapi i ni sama penting untuk dibaca , sama macam jika Nurul Izzah bercerai. baca kat sini bukan Fuck Anwar tapi FACK Anwar Wajib di baca.

Adam Adli Mahasiswa Yang Bongkak / Chegu Bard lu jangan langsi lah , siapa ni yang wakil Mahasiswa ini.

hello , Chegu Bard lu sibuk interframe asal, lu suka sangat buat sibuk cari publisiti , suka sangat nak bercakap , lu jangan lah nak tipu rakyat nak hasut mahasiswa. jangan lah kata kamu mewakili mahasiswa. Siapa Adam mewakili mahasiswa ke. jangan lah kata UMNO guna gengster , mana gensgter yang UMNO guna??? yang gengster adalah mahasiswa bodoh ini dan tali barut menghasut budak budak ini. WEII LU SEMBANG LAH CHEGU BARD. LU SEMBANG SAJA LEBIH. LU MASUK KAMPUNG WA SOGO wa pasti kena baling ngan taik.

Adli lu tak payah minta maaf, sbb kami juga tak mahu maafkan lu orang pun. ha nak debate lanchow lepas lu kurang ajar kat rumah orang. lu jangan panggil diri kamu mahasiswa lah bro..lancau lu mahasiswa , lu orang barua.....

Maafkan kami akhirnya Sharizat terkulai layu tak bermaya lagi di langgra badai.


1- Shahrizat kini sudah kepenatan dan cukup letih dengan isu Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) yang diterajui suaminya, Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail, selaku Pengerusi Eksekutifnya apabila Laporan Ketua Audit Negara 2010 yang dikeluarkan pada Oktober lepas menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya.
Sekarang mari kita lihat kenapa dan mengapa dikatakan DS Shahrizat telah memohon meletakkan jawatan sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat? 
Jika tidak meletak jawatan pun, Shahrizat tentu ingin bertanya khabar samada beliau calon-yang-boleh-menang atau tidak. 
Tetapi bagi Najib sekarang, keutamaannya, adakah Sahahrizat akan tewas dimana-mana sahaja kerusi jika dipertandingkan pada PRU13 kali ini. Ini lah yang paling diutamakan bagi Najib sekarang.  
Dilema Najib pula ialah Shahrizat bukan calang-calang orang kerana beliau  adalah Ketua Wanita BN dan UMNO dan tidak sesiapa pun mahu sayap kiri Umno patah terkulai. Najib betul-betul pening kerana risikonya tinggi.
Di rasakan kesudahannya sekali Shahrizat akan muncul dengan senyuman dalam tangisan kerana permohonan beliau untuk meletak jawatan di tolak oleh Najib.
Berbalik kepada isu kenapa dikatakan Shahrizat telah memohon meletaka
n jawatan. Ikuti alasan-alasan dibawah.

baca sini 

Sharizat kena jawab atau you have to go


Aku tak berapa minat ngan isu Kondo ini tapi kalau apa yang didedahkan ini tidak benar, aku pohon Shahrizat nafikan segera dan jika ianya benar aku pinta Sharizat undurlah diri dan di sini aku sokong Syed Ali dan Bung Mohktar.

Wednesday, December 21, 2011

Saifuddin "Gentelman lah sikit"

Sebenarnya akau tak berapa nak campur isu Saifuddin Abdullah ini sebab aku kenal saifuddion ini dah lama juga ketika aku bersama  YB Dato' Shakar Shamsuddin. YB Shakar lah yang memperkenalkan aku dengan Saifuddin. 

Banyak juga cerita aku dengar pasal Saifuddin ini, cerita dia yang hampir dicalonkan  di Temerloh , last minute tak jadi  dan kemudian dia dicalonkan di zaman Pak Lah. Aku tahu siapa yang gtolong dan siapa dia meinta tolong untuk dicalonkan.

Bagi aku Saifuddin sememangnya  sombong, orang orang di Temerloh sendiri kata dia sombong. Tapi tak mengapalah itu tak penting yang penting aku juga merasakan Saifuddin harus bertanggungjawab dalam isu yang amat memalukan ini. 

Persoalan aku kenapa  mahasiswa ini datang ke PWTC untuk serahkan memorundum , siapa yang susun  ini semua, Kenapa mereka tidak ke Putrajaya? Eloklah aku rasa Sifuddin fikirkan untuk meletakkan jawatan. Come on lah bro " Gentelman lah sikit."

lihat mahasiwa demonstrasi desak saifuddin letak jawatan klik sini.

Mereka semua kata Sial.... lah lu Anwar ...!!!


















SENARAI MEREKA YANG TERBUKA MATA DAN MINDA

Reformis

1. Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar,
2. Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor,
3. Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
4. Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Zainur Zakaria
5. Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Datuk S. Nallakarupan.
6. Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
7. Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
8. Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
9. Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan iaitu Lokman Noor Adam
10. Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md. Arip
11. Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha.
12. Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
13. Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
14. Setiausaha PKR bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
15. Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
16. Bekas naib presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
17. Naib Presiden, Jeffrey Kitingan,
18. Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Christina Liew
19. Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
20. Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
21. Bekas calon PKR teluk kemang/ antara pengasas PKR Abdul Manap Shahardin
22. Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor Datuk Dr Halili Rahmat

Kerusi Parlimen

1. Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed
2. Ahli Parlimen Nibong Tebal Tan Tee Beng
3. Ahli Parlimen Bagan Serai Mohsin Shamsuri
4. Ahli Parlimen Kulim Baru Zulkifli Nordin

Kerusi DUN

1. Adun Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi
2. Adun Changkat Jering, Kapten (B) Mohd. Osman Jailu
3. Adun Ngemah, Gabriel Adit Demong
4. Adun Lunas, Md Radzi Salleh
5. Adun Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah
6. ADUN Bukit Selambau, V. Arumugam
7. ADUN Bakar Arang di Kedah, Tan Wei Shu


PUAK PUAK PAKATAN HARAM YANG LAIN BILA NAK SEDAR........!!!!

Tuesday, December 20, 2011

Tok Guru nak bertanding 12 penggal lagi tapi muslimah pas kata.....

CUTI SEKOLAH NI RAMAILAH MASUK ISLAM - ACU TEMGUK SAPA NI YANG PAS ISLAMKAN.

Esok bila sama sama dah bosan timbul satu lagi kes liwat - UMNO JUGA YG SALAH.siapa jambu baru Anwar ni ???


Adam Adli Abd Hamid
017-434 7317
Kelisa Gold WKE 3264
Antara Moderator LMP UPSI dalam FB selain Park Jung Din. Bilik gerakan dipercayai di Taman Bernam
Di Halang dari bertanding PRK (Pilihanraya Kampus ) UPSI tahun ini kerana terlibat dalam demo air di KL.
Search Youtube Adam Adli


Adam Adli bin Abd Halim, mahasiswa yang telah menurunkan bendera yang memamparkan gambar Presiden UMNO, YAB Dato' Sri Najib Tun Razak, dan menggantikannya dengan bendera kebebasan Akademik.

Gambar Adam bersama dengan Anwar Ibrahim.

Bukan sekali berjumpa, berulang kali berjumpa dengan Anwar Ibrahim. Apa agenda perjumpaan-perjumpaan ini?


Sidang Media Khas berkenaan isu Mahasiswa Turunkan Gambar PM Najib Razak dan menaikkan bendera Kebebasan Akademik di Ibu Pejabat UMNO di PWTC ketika Demonstasi Kebebasan Akademik pada 17 Disember 2011 yang lalu.

Tarikh :19 Disember 2011
(Isnin)Masa : 11 Pagi

Tempat : Kuala Lumpur Selangor Chinese Assembly Hall (KLSCAH).Anjuran : Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS) dan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)
Buat malu mak ayah aja.............

Isu turun bendera, SMM babi , korang ingat kami takut ke ngan korang.

Kalau korang tak suka ko tak yah lah duk kat malaysia.korang nak belajar ke nak berpolitik . kalau nak berpolitik mari kita berpolitik, ki mak ko yang anwar buat sandiwara asal korang diam saja, asal korang tak bagi kata dua pada Anwar ibrahim dan Nik Aziz yang bersandiwara , kimak lu,lu ingat kaorang nak bergerak kami takut ke. babi punya budak bodoh,,,,,,,korang siapa solidarita babi.Eksperasi bila tgk video ko cakap apa, babi ko kata berakhlak, kepala ayah ngan mak ko lah turun bendera PM berakhlak. mampos ko..jom kita perang babi babi ni. Saifudin apa kah ko bersubahat ??????????????? Kementerian ambil tindakan segara dekat babi babi ini.jangan ugut lah babi..wei kami tak takut lu sembang .....lah babi,

Lintang pukang lari apabila Tun M nak bunuh bapak kepada segala Syiatan .

Anwar Ibrahim si peliwat dan penzina tegar yang suka menipu rakyat yg naif memfitnah plak dengan mendakwa Tun Dr. M pernah menulis kepada IMF minta bantuan semasa krisis kewangan 1999 lalu.

Dalam usaha membuang gelaran "ejen AS dan ejen Yahudi" terhadapnya,si peliwat ini mendakwa plak pada tahun 1993 dia pernah menulis kepada IMF sebagai menteri kewangan ketika itu untuk menolak bantuan kewangan.


Maka Tun Mahathir pun menjawab.....

Tun Dr. Mahathir Mohamad mencabar Anwar Ibrahim agar bersumpah dengan memegang al-Quran bagi membuktikan bekas Perdana Menteri itu pernah menulis surat kepada Bank Dunia untuk meminta bantuan semasa krisis kewangan pada 1999 seperti yang didakwa.Tun Mahathir berkata,beliau tidak pernah berbuat demikian sebaliknya menolak permintaan daripada Bank Dunia yang datang untuk menawarkan bantuan.

"Saya minta Anwar tunjukkan surat itu kalau ada.Saya yang menolak semasa wakil Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) datang nak tawarkan bantuan dana.Saya nak suruh dia bersumpah menjunjung al-Quran bersama saya jika benar saya menulis surat itu," jelas Tun Mahathir.

Katanya,beliau menolak tawaran Bank Dunia dan IMF itu kerana tidak mahu menjadi hamba kepada bank along yang terbesar itu.

“Dia (Bank Dunia) yang nak bagi sangat kat kita..saya kata ‘Tidak’,pasal kalau kita terima.kita jadi hamba dia.Kita kalau minta tolong orang.kita jadi hamba orang yang kita minta tolong. Sebab tu kita tak nak”, katanya.

Portal pro Anwar, Meloyakini melaporkan Anwar membuat dakwaan itu ketika menyampaikan ucap utama dalam majlis makan malam membincangkan Program Transformasi Ekonomi (ETP) pada malam 15 Disember yang turut dihadiri wakil kedutaan asing.Tambah portal itu,dakwaan terbaru Anwar itu sebagai satu usaha membuang gelaran “agen AS” terhadapnya.Selain memburukkan Dr Mahathir,selaku Perdana Menteri ketika itu,portal itu turut melaporkan Anwar memuji dirinya sebagai Menteri Kewangan yang hebat.

“Anwar berkata, pada tahun 1993, beliau juga pernah menulis kepada Bank Dunia atas kapasitinya sebagai Menteri Kewangan ketika itu untuk menolak bantuan kewangan.Katanya, walaupun beliau (Anwar, ketika itu) mempengerusikan jawatankuasa pembangunan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) dan Bank Dunia, beliau berpendapat Malaysia tidak memerlukan dana itu.

Anwar Berbohong

Dr Mahathir,menjawab kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Multaqa Wehdatul Ummah di Butterworth,berkata dakwaan Anwar adalah satu pembohongan.

“Pergi semak balik laporan-laporan akhbar pada masa itu. (Ketika itu) Anwar ini terkenal sebagai orang yang memperkenalkan ‘cara-cara IMF dengan World Bank tanpa pertolongan World Bank’. Dia ikut cara-cara World Bank, sampai rosak (ekonomi)Saya juga kata,Anwar, kalau you buat macam ini,satu hari nanti kita tak ada cukup (duit) untuk bayar gaji pegawai,Dia lupa kan.Kaki bohong”, katanya.

Dr Mahathir juga turut mencabar Anwar bersumpah sambil menjunjung Al Quran untuk membuktikan kata-katanya benar.

“Suruh Datuk Seri Anwar Ibrahim bersumpah dalam masjid..junjung Al Quran ..saya sanggup junjung Quran dalam masjid..sama-sama junjung Quran dengan dia”, katanya.

Halau Pegawai Bank Dunia-IMF

Sementara itu, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang turut hadir dalam pertemuan antara pegawai-pegawai Bank Dunia dan IMF dengan Dr Mahathir menyokong kenyataan bekas Perdana Menteri itu.Ketika itu Nor Mohamed adalah Timbalan Gabenor Bank Negara.

“Saya masih ingat, ada orang dari IMF, World Bank datang. Dia kata nak mengelakkan krisis ini, kita kena menambah kadar faedah..kadar bunga. Kerajaan pula tak boleh belanja, Bank Negara pula kena tarik balik semua pinjaman.Dan Tun beritahu mereka,Tun kata,kalau macam ini, ‘bloods in the streets‘.Budak-budak IMF..World Bank (yang berusia) 30..40 tahun pula kata, let it be bloods in the streets.bloods in the streets merupakan satu istilah ekonomi yang diperkenalkan oleh Baron Rothschild, keluarga perbankan Yahudi yang berkata, “The time to buy is when there’s blood in the streets.”

Mendengar jawapan pegawai-pegawai Bank Dunia-IMF yang mahu mencipta ‘ekonomi panik’ supaya rakyat menderita serta menggalakkan rusuhan jalanan, Dr Mahathir telah menghalau mereka keluar dari pejabatnya.

“Tun beritahu mereka , please get out..get out.Itu yang berlaku, bukan Tun tulis surat. Tun hanya kata ‘get out‘, kata Nor Mohamed, Menteri di Jabatan Perdana Menteri.





Sumber badut rakyat.

Adam dan Badrul Babi nyaris mati kena tumbuk - sial punya barua barua anwar ni.

Sesiapa jumpa mereka ini berdua badrul dan Adam , ingat muka dia, korang buat lah macam bro Roislan ni buat demi maruah bangsa, sial punya barua barua anwar ni.

Monday, December 19, 2011

Mana Orang Dato' Rauf masa Mahasiswa buat sesuka hati kat PWTC?

Man , bisalah Anwar cuba bangkitkan dan bakar Mahasiswa untuk pertahankan dia apabila dia berarak ke Sungai Buluh, cuma aku nak tanya mana korang masa dioramng ni datang kat PWTC hari itu.

Tak ada ke sesiapa yang muda dan lelaki masa itu, mana Guard mana dia orang yang tarik beg kemera bloggers pro UMNO masa perhimpunan agung UMNO dahulu. Tak kan Dato' Rauf tak ada budak budak kat PWTC, huh ni PWTC kena cabul bang.... aku tak tahu korang explain lah ngan orang UMNO.Mana pergi orang yang macam samseng tarik beg kamera budak pompuan bloggers UMNO tuh?? acu baca sini

Saturday, December 17, 2011

Gilo apo ni. Nuar tetamu kehormat majlis ini ? TAK HABIS HABIS NAK MALUKAN MELAYU

JANTAN MALAYSIA KAWIN KAT DUBLIN , CILAKO CILAKO CILAKO SURUH BELAJAR GI SORONG BUNTUT SURUH MAT SALIH RODOK.
 Ariff Alfian Rusli seorang pelajar Melayu yang menuntut di University College Dublin 'selamat' berkahwin dengan seorang lelaki bernama Jonathan.

Friday, December 16, 2011

ANWAR SUDAH ANGKAT TANGAN - GERSANG LAH LAGI LAH AJIJAH

Anwar sudah angkat tangan dan berkata "Saya akan berjuang walau dari penjara" Kenapa give up ?
Tiga minggu sebelum keputusan disampaikan, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini berikrar untuk merperjuangkan keadilan walaupun mungkin beliau didapati bersalah atas tuduhan melakukan liwat.Anwar sudha tahu dia  bersalah. Macam mana tak bersalah , Karpal sendiri kata memang Anwar ada di tempat kejadian , ha ha ha bukan kejadian orang Indon kena tikam tapi kejadian Saiful tertikam di duburnya.

Bercakap kepada pemberita selepas hakim Mohamad Zabidin Mohd Diah menetapkan 9 Januari untuk menyampaikan keputusan, Anwar berkata penjara tidak akan mengubah ketetapan hatinya. ha ha memanglah penjara tidak pernah menetap ketetapan hatinya untuk berubah. Anwar tak akan berubah.

Beliau akan terus menguatkan kesatuan pembangkang untuk melakukan reformasi dan perkara itu tidak sukar walaupun beliau mungkin berada dalam penjara, katanya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Menegaskan bahawa tuduhan meliwat pembantu beliau Mohd Saiful Bukhari Azlan "tidak harus diutamakan", Anwar bagaimanapun mempunyai persoalan tentang tarikh keputusan itu akan disampaikan.Beliau membangkitkan sama ada tarikh 9 Januari itu akan diikuti dengan pembubaran parlimen bagi membolehkan pilihan raya umum berlangsung. 

Aku tetap tak puas hati kerana Wan Azizah dan Nurul Izzah kencing rakyat kata  baopanya ada bersama dengan nya pada hari berkenaan sedangkan Anwar baik nya tenggek Saiful pada waktu itu. Karpal tanya kenapa Saiful tak lari, ha ha ha mungkin Karpal tahu bana kalau kena kris 7 lok Anwar .



INGAT TAK PERKATAAN FOFUER INI "CAN I FUCK U"... HA HA HA HA JANTAN CAKAP NGAN JANTAN. GILA KE ?? NILAH PEMIMPIN KORANG.

Thursday, December 15, 2011

Siapa Beruk ??Presiden Parti dan anak pompuan cuci pepet tak bersih, tak caya ka ???

Gambar hiasan ... artis yang memperagakan  bibir yang cantik . I like.
Cara membaca : baca artikel dulu lepas tuh baru baca gambar : baru boleh faham :
Kalau dahulu kita selalu tenguk bendera PAS berada  jauh sayup di pohon pohon kelapa berkibar sampai reput kerana setelah diletakkan di atas tidak siapa lagi akan peduli nasib bendera berkenaan. Kita juga sering tertanya tanya  siapa sebenarnya yang  memanjat  pohon pohon yang tinggi ini untuk memasang bendera berkenaan. Beruk lah kot, kalau orang tentu jenis  jenis  spisis beruk, kalau setakat orang biasa macam kita tak mungkin boleh panjat pokok kelapa yang tinggi.

wa tak kesah beb.. tak calon pun tak apa, PAS bukan parti Islam pun, wa ada banyak kerja lain lagi nak mengembangkan syiar Islam , no lah...not PAS lah bro.. Islam ke PAS ??? lu orang bila nak kuar dari kejumudan dan berkawabn ngan Khalifah Lim Guan Eng tuh....?
Tapi hari ini bukan saja  beruk beruk PAS yang tidak lagi tahu mana hala  tujuan perjuangan mereka yang memanjat kelapa. tapi ..nanti aku tulis siapa lagi yang aku maksudkan. Tapi sebelum itu aku nak cerita sikit pasal hala tujuan perjuangan. Apa orang orang PAS ini  sudah benar benar jadi jumud ke? Memang sudah tidak nampak lagi hala tuju perjuangan atau semamangnya Allah SWT sudah tutup pintu hati mereka.

Tak dengar ke apa yang Nasharuddin cakap tadi, perjuangan untuk Islam bukan hanya  semasa dalam parti saja. banyak lagi perkara yang diluar parti boleh dilakukan untuk memperjuangkan Islam. Ini bermakna Nasharuddin mengatakan dalam bahasa bingai aku terjemahkan kalau jumud ni memang bangang dan bingai tak faham bahasa. Maksud Nasharuddin itu adalah PAS TAK PERJUANGKAN ISLAM.Ini bahasa paling bodoh lah aku boleh terangkan.

wa ... tak kesah beb PAS kena tarik idung nagn Ronnie dan PAS halalkan arak 7 eleven dan rumah urut , apa ni beb?? tak caya tanya yang atas tuh......
Nasharuddin kata kalau tak  calonkan dia pun tak apa. Orang dah tak hairan dah nak  jadi calon PAS. Korang tak faham juga ke? kalau korang tak tahu atau belum tahu atau buat buat tak tahu , aku nak bagi tahu korang. Weiiiii Hasan Ali pun tak kesah kalau PAS tak calonkan dia. Korang tahu tak apa maksud  Hasan Ali. Maksudkan dia tak nak pun bertanding ataqs tiket PAS, sebab apa ?????? itu ko tanya lah pada Hud hud aku cakap pun korang tak faham. Aku hanya korang faham sikit saja dari apa yang aku  tulis ini sudah lah, korang faham ORANG TAK SUKA PAS pun cukup lah.

INI LAH NASIB SI BENDERA PAS SAMA LAH JUGA DENGAN NASIB PARTI MEREKA
SEDIH KORANG CAKAP MACAM NI... AMBO KALAU LEH NOK TANDING PRU 15 PENGGAL LAGI.
Yang lagi satu , ni aku nak bagi tahu siapa lagi spesiS jenis yang panjat pokok macam beruk , ha ha ha ha YANG DUDUK ATAS CABANG DAN RANTING LAH...... HA HA HA KORANG TAHU TAK PRESIDEN NYA DAN ANAK POMPUANNYA YANG CUCI PEPET TAK BERSIH NAK AJAK NAJIB BERTANDING ..HAK PUISSSHHHHH AKU LUDAH KAHAK HIJAU.

HA..ini pertama kali tulisan aku banyak gambar.... ha ha ha ha...ada dua lagi gambar, ada juga kot  bau bau  hancing ngan tulisan aku ni.
Ko tenguk anwar senyum, ha ha buat buat , Azizah paksaan , nurul izzah dah tak leh nak paksa lagi yg belakang tuh langsung tak nak ... tapi korang ingat  bau hancing kuat dari sebelah mana , depan kiri, kanan atau belakang. tapi memang hancing lah....ADA HATI NAK AJAK NAJIB BERTANDING.

Wednesday, December 14, 2011

Wan Azizah Nurul Izzah : Jalan taubat masih terbuka - Karpal percepatkan Anwar Ke Sg Buluh.

Habis Kak Wan sila  terangkan kepada kami bagaimana Kak wan dan Nurul Izzah kata Anwar berada  di rumah ketika itu. Jelas nampak kedua beranak ini mahu menutup perkara sebenar dan jelas kedua mereka selama ini sememangnya menyembunyi perangai sebenar Anwar yang sememangnya mereka ketahui selama ini.

Taubat lah Kak Wan, Nurul Izzah dan kembalilah ke jalan yang benar , apa  gunanya mempartahankan  suami yang  berperangai binatang dan apa guna nya Nurul mempetrtahankan perangai papa kamu yang  jahat itu.Malu lah Kak Wan pada menantu , malulah pada  suami Nurul Izzah.Mujur Ihsan tidak ada di Malaysia.... Belum pun habis bicara, Anwar sudah terperangkap oleh Karpal Singh. Apakah sememang Karpal sengaja mahu memenjarakan Anwar.

Petikan Utusan :
Senjata makan tuan. Itulah yang berlaku kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila keterangan membela diri dari kandang tertuduh yang dibuat sebelum ini tidak langsung menafikan kehadirannya di unit kondominium tempat kejadian liwat didakwa berlaku. 

Tidak cukup dengan itu, keterangan tanpa sumpah itu yang lebih banyak menyalahkan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah yang mendengar kesnya tidak langsung menyentuh mengenai sakit belakang yang membataskan pergerakannya sekali gus menidakkan keupayaannya untuk meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan. -

Tuesday, December 13, 2011

Wan Azizah Nurul Izzah penipu , Karpal kata Anwar BERLIWAT dengan Saiful (bukan meliwat)

Nak cakap apa lagi , Karpal kata memang Saiful bereliwat dengan Anwar , ha ha bahasa baru berliwat , maknanya sama sama suka. Siapa suruh Saiful tak lari kalau dia takut diliwat. ini maknanya mereka sama sama suka dan sama sama berliwat.

Macam mana pula, Wan Azizah dan Nurul izzah kata ayahnya ada dengan nya pada masa itu, Penipu besar duaekor kaldai bodoh Anwar ini. Karpal kata mereka ini berliwat semalam di Mahkamah. Korang jumud PKR danj PAS nak cakap apalagi.... Ok Ok Ok fine  fine Anwar tidak meliwat, Gugur kes, tapi akuilah Anwar berliwat ,

Wei jantan ngan jangtan jolok lubang  taik jantan wei, nabi tak ngaku umat , korang aja yang nak  tabalkan Anwar lebih hebat dari Nik Aziz.maknanya Nik aziz lagi haprak dari Anwar lah ??? Memey pungggg....

ha ini apa yang berlaku dalam mahkamah semalam....

Menurut Karpal, ketika disoal balas oleh peguam, Saiful mengakui mempunyai peluang untuk melarikan diri, namun tidak berbuat demikian seperti dinyatakannya sebelum ini.

Soalan: Apa berlaku daripada bilik tidur, ada peluang untuk meninggalkan daripada tempat itu? You had the opportunity to unlatch the door and rushed out?




Kalau berliwat tentu Anwar pun kena liwat ek..... kenapa tak periksa lubang jubur Anwar , mana tahu ada  air mani Saiful sebab mereka berliwat.

Sunday, December 11, 2011

Hasan Ali dikuburkan bersama isu Arak DUMC oleh PAS Selangor ?

Exco Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali digugurkan daripada menjadi calon pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang.

Pengguguran Hasan Ali sememang dijangka kerana beliau adalah seorang pemimpin PAS yang agak kecewa dengan pergabungan PAS dan PKR dan DAP. Hasan Ali gagal melaksana kan janji janji PAS pada pilihanraya lalu untuk membasmikan arak di Selangor apabila selaku Exco Hal ehwal Agama Islam beliau tercabar setelah keputusan beliau menarik bekalan  Arak  di  semua 7 Eleven telah di gagalkan oleh Ronnie Liew dari DAP dan di sokong oleh PAS dan PKR.

Beliau seolah olah terpinggir dengan keputusan itu dan Hasan Ali juga dikatakan adalah Pemimpin PAS yang mahukan PR bergabung dengan UMNO dan difahamkan beliau telah berkali kali bertemu dengan pemimpin UMNO Untuk mencari jalan pergabungan  PAS Selangor dengan UMNO.

Beliau tidak disenangi oleh pemimpin PAS  yang dari kumpulan Edorgan dan difahamkan kumpulan ini mahukan Hasan Ali disingkirkan terus dan digugurkan dari PRU13. Hasan Ali  juga merupakan Individu yang lantang bersuara ketika  kemelut DUMC antara Kerajaan Selangor dan seorang  pemimpin PAS yang selalu mempertahankan  gereja . Hasan Ali dikatakan telah memalukan PAS dan bersubahat dengan UMNO kerana mempertahankan JAIS dalam isu DUMC di mana  beberapa orang Melayu  berada dalam satu majlis di gereja untuk memurtadkan mereka.

Apakah nasib Hasan Ali sekiranya beliau dipecat dan jika tidak di selamatakan oleh pemimpin tertinggi PAS. Apakah Hasan Ali masih akan bertanding atas kerusi Bebas seperti rakan rakan yang lain yang kini berada dalam bebas setelah keluar dari Pakatan Rakyat atau nama Hasan Ali akan terus dikuburkan oleh PAS bersama janji janji untuk menghapuskan arak dan mempertahankan lebih banyak orang Melayu dimurtadkan di Selangor.

Kecuali Hasan Ali dapat Anugerah dari Sultan Selangor- Orang politik belum memenuhi syarat lagi

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah melahirkan rasa dukacita kerana mendapati ada pihak cuba mempolitikkan isu pemberian darjah kebesaran Selangor sempena hari keputeraan ke-66 baginda.

Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata, Sultan Selangor meneliti 2,068 permohonan yang diterima tahun ini, dengan keutamaan kepada pegawai kerajaan, polis dan tentera.

Beliau berkata, daripada jumlah itu, hanya 113 penerima sahaja akan dianugerahkan darjah dan bintang kebesaran, yang terdiri daripada sembilan dari istana, 82 penjawat awam, lima dari badan bukan kerajaan dan 17 dari sektor swasta.

“Ketiadaan penerima daripada orang politik disebabkan mereka belum memenuhi syarat untuk dikurniakan darjah dan bintang kebesaran negeri,” katanya pada sidang media, di sini semalam.

Katanya, tidak ada calon daripada pakatan pembangkang atau Barisan Nasional yang akan dianugerah darjah dan bintang kebesaran, kecuali satu anugerah kepada anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali dari parti Pas.

“Penganugerahan kepada Hasan disifatkan memberi keadilan kepada parti komponen PR (Pakatan Rakyat) kerana Selangor ditadbir kerajaan Pakatan Rakyat yang mengandungi tiga parti komponen iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas,” katanya. – Bernama


1160 Pemimpin Pas Melafazkan Bai'ah Hari Ini - Cerai suami/isteri jika lompat PAS ????

Seramai 1,160 orang pemimpin PAS dari seluruh negara melafazkan ikrar bai'ah memikul tanggungjawab kepada perjuangan parti untuk menegakkan perintah Allah di negara ini, di Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM) di Taman Melewar, di sini, hari ini.

Mereka terdiri daripada Ahli-ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat; Lajnah Tarbiyah dan Perkaderan PAS Pusat; Ahli-ahli Jawatankuasa Jabatan Pilihanraya PAS Pusat; Pengarah dan Setiausaha Jabatan Pilihanraya Dewan Ulama, Pemuda dan Muslimat PAS Pusat.

Selain itu termasuk Yang Dipertua dan Setiausaha PAS kawasan-kawasan: Pengarah dan Setiausaha Jabatan Pilihanraya PAS negeri-negeri; Pengarah, Setiausaha dan Ahli-ahli Jawatankuasa Pilihanraya PAS kawasan-kawasan; Pengerusi dan Setiausaha Lajnah Tarbiyah PAS negeri-negeri.

Turut serta Pengerusi dan Setiausaha Lajnah Tarbiyah PAS kawasan-kawasan; Pengerusi dan Setiusaha Lajnah Tarbiyah Dewan Ulama negeri, Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat PAS negeri; Pengerusi dan Setiausaha Lajnah Tarbiyah Urusan Ulama kawasan, Dewan Pemuda PAS dan Dewan Muslimat kawasan dan 10 orang wakil Nisa' negeri-negeri.

Bacaan ikrar bai'ah diketuai oleh Pengarah Tarbiyah dan Perkaderan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad dengan diikuti Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Timbalan Presiden, Mohamad Sabu, Naib-Naib Presiden dan pemimpin-pemimpin utama PAS lain bersama-sama pemimpin-pemimpin terbabit.

Lafaz baiah tersebut dibacakan sekitar jam 3.30 petang yang berbunyi: "Alhamdulillahi hirabbil alamin, wassalatu wassalam ala asrafil ambiai warmusalin, waala alihi wa sohbihi ajmain, am ma bad ......

"Dengan nama Allah yang telah mengutuskan rasul-Nya Muhammad sallallahu alaihi wasallam, saya dengan ini berikrar dan berbai'ah bahawa saya akan memikul amanah dan tanggungjawab dalam mengikhlaskan diri kepada perjuangan PAS untuk menegakkan agama/perintah Allah subhanahu wataala dan rasul-Nya.

"Saya juga akan sentiasa menjaga dan memelihara semua perkara yang menjadi kerahsiaan urusan dan perjalanan Parti Islam Se-Malaysia (PAS)".

Ikrar bai'ah itu dilafaz dengan Idris, Abdul Hadi, kepimpinan utama parti dan kesemua pemimpin terbabit berdiri sambil tangan memegang kertas yang bercetak kata-kata tersebut, tetapi tidak dengan mengangkat tangan seperti ikrar-ikrar yang dibuat oleh sesetengah pihak.

Lafaz ikrar bai'ah itu dibuat sempena program Ijtimak Tarbawi Pilihanraya anjuran Lajnah Tarbiyah dan Perkaderan PAS Pusat dengan kerjasama Lajnah Politik PAS Pusat di Dewan Datuk Fadzil Mohd Noor di KUIZM bermula jam 8.00 pagi tadi.

Ijtimak tersebut dirasmikan oleh Mursyidul Am PAS yang juga Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada jam 9.15 pagi yang turut menyampaikan ucapannya atas tajuk "Teguhkan Jamaah Teruskan Jihad".

Nota: TepakBersulam
Ketika  Perwakilan UMNO melafazkan ikrar bai'ah , macam macam mereka hina kononnya UMNO sudah tidak kuat dan tidak percaya pemimpin . Hari ini kenapa PAS takut pemimpin mereka belot pula kot... di hadapan Nik Aziz mereka buat ikrar bai'ah . Dalam Siasahkini di mana petikan ini diambil mungkin Ikrar Bai'ah ini seperti yang mudah dibaca namun hakikatnya jika ada sesuatu yang tidak baik tentu akan disorok oleh pemimpin PAS yang pernah buat Ikrar Bai'ah untuk menceraikan isteri mereka sekiranya mereka meninggalkan parti.

Blog Archive

Share It

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts