Tuesday, May 21, 2013

Undi dua kali : agak agak lah kalau nak menipu mamat weiii.........

Pemuda membuat laporan polis bahawa dia  berjaya melunturkan dakwat kekal dan berjaya melalui proses lain untuk membolehkan dia mengundi sekali lagi .

Dia juga berjaya mendapatkan kertas saluran dan akhirnya berjaya mendapatkan kertas undi sekali lagi dan memilih tidak mahu membuang undi dan menyimpan kertas undi berkenaan.

Sama ada  ada perkara yang dirancang berlaku untuk menjatuhkan kredibiliti SPR yang sedang berlaku atau pemuda ini sengaja mahu menipu kerana walaupun  dakwat boleh di lunturkan tidak mungkin nama nya tidak dipotong.

Apa bila dia  selesai memangkah calon yang dipilih pasti dia akan  membuang undi ke dalam kotak sambil diperhatikan oleh semua insan yang ada dalam bilik mengundi berkenaan. Tidak mungkin dia  boleh kepas dari memasukkan kertas undi dalam peti undi yang sudah tersedia.

Jika  benar yang berlaku itu terjadi bermakna zsemua orang dalam bilik peti mengundi sedang tidur lena dipukau atau  sengaja tidur (semua) waktu budak ini mengundi. Agak agak lah kalau nak menipu.... baca ini 



2 comments:

  1. Dalam taklimat spr kpd para petugas spr yg aku ikut...mana2 pgundi tidak dibenarkan mgundi jika jari telunjuk sblh kiri ada kesan calitan wlpun dlm dftr blm mgundi(nama blm dipotong)...
    Jika mrk telah mgundi dan nama telah dipotong dlm dftr kerani pertama...mrk tidak boleh mgundi utk kali kedua wlpun mndskwa tiada calitan pd jari..
    Agen parti bn dan pr boleh mgesahkannya krn mrk turut sama2 memotong senarai nama yg telah mgundi...
    Tidak akan mgkin nama tersebut didftar dua kali dan telah dipotong boleh mengundi kecuali semua petugas spr dan agen parti berpakat utk mnjatuhkan kredibiliti spr....

    ReplyDelete
  2. Apa yang cuba nak diberitahu oleh mamat ni sebenarnya.

    ADAKAN DIA CUBA BERITAHU KITA BAGAIMANA PENIPU CUBA MENANGKAP PENIPU YANG LAIN.

    Nasihat aku kalaupun nak glamor atau nak tarik perhatian anwar jangan sampai menjerat diri.

    Apa yang cuba dia buat dia akan tetap bersalah kerana cuba menipu padaPRU-13.

    Lagipunkenapa dah 2 minggu baru nak cerita.

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts