Tuesday, May 7, 2013

UBAH - AKHIRNYA MEREKA UBAH KABINET KERAJAAN MALAYSIA TANPA KAUM CINA !

Kaum Cina terpinggir sekarang apabila MCA mengatakan bahawa mereka enggan menerima sebarang tawaran untuk apa apa jawatan dalam kabinet. Inilah satu perubahan yang besar yang telah pembangkang lakukan dalam pentadbiran kerajaan Malaysia. Ubah sehingga tidak ada wakil mereka dalam kabinet kerajaan.

Sekarang baru orang orang Cina sedar bahawa mereka tertipu dengan Anwar dan PAS juga baru sedar bahawa apa yang mereka lakukan sekarang tidak menguntungkan mereka juga. Apa guna 38 kerusi dalam Parlimen mewakili suara Cina jika ianya bukan pembuat keputusan.

Tentu sekali kaum ini akan sendiir merasa malu apabila berhubungan dan mahu berurusan dengan pejabat pejabat kerajaan.  Eloklah kita juga mula dulukan produk Melayu.

Keputusan PRU ini banyak memberikan hikmah kerana , hari ini Anwar , DAP , PAS baru tahu UM NO  adalah sebuah parti Melayu yang besar dan kental. UMNO boleh mendirikan kerajaan walaupun kaum Cina dan sebahagian dari Melayu yang tidak sedar diri tidak menyokong UMNO.

BN dapat menawan kembali dua buah negeri yang dahulu di menangi oleh pembangkang , sudsha cukup membawa satu pengertian yang besar bahawa Melayu dan UMNO masih relevan.

3 comments:

  1. FB PM di hentam oleh ribuan cina DAP . Bangkit melayu pertahankan PM . Jangan beri muka.

    ReplyDelete
  2. masalahnya berani ke PM kita praktikkan benda ni? Andai benda ni berlaku dan harap2 akan berlaku maka kita tak perlu tunduk dengan tuntutan tak masuk akal mereka lagi

    ReplyDelete
  3. he3..... bn tetap tak tumbang.. yang tumbang anwar.. siap tepuk2 dahi...

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts