Friday, April 13, 2012

AKU NAK TANYA PAPAGOMO - BETUL KE APA YANG KO TULIS ?????

ANTARA LAKONAN ANWAR IBRAHIM.
Mungkin ramai yang tidak percaya mungkin ramai yang kata  papagomo hanya mereka reka cerita , RAMAI YANG TANYA BETULKAH APA YANG PAPAGOMO TULIS , TAK MASUK AKAL LAH PAPAGOMO. JANGAN NAK TABUR FITNAH DAN BUAT CERITA.

SEBENARNYA APA YANG PAPAGOMO TULIS INI ADA KEBENARANNYA dan Anwar Ibrahim adalah pelakon hebat yang sentiasa mengatasi pemimpin pemimpin BN kerana dia sering berbahasa politik dan bukan   bercakap dengan fakta. DIRINYA HAMPIR MATI PUN DIA BOLEH LAKONKAN  lihat ini

Jika tidak masakan beliau berjaya menipu Nik Aziz dengan drama sakit pinggangnya sehingga Nik Aziz berkata Anwar nak bawa badan pun tak larat dalam satu kenyataan beliau menyokong Anwar. Masakan semua prilaku jahatnya dalam adengan menyelusuri lunas najis tidak dipercayai penyokong mereka dan juga ulamak ulamak PAS. Apatah lagi terang terang satu dunia nampak "Tote" Anwar dalam bilik menembak pelacur Cina tetapi Haji Hadi kata itu hanya gambar dalam besi.

Anwar bijak berkata kata dalam bahasa politik , dia juga pernah menyamakan  dirinya sebagai pimpinan yang  sama dengan pimpinan nabi apabila sering difitnah oleh UMNO.

Saya masih ingat , sewaktu team wawasan dibentuk untuk merebut kerusi Timbalan Presiden UMNO. Satu ketika di UIA apabila Tun sedang  berucap , Pak Lah yang masih Timbalan Presiden sampai agak lewat , dalam ucapan Tun dia berkata ' sewaktu dia bertanding , tidak ada team wawasan dan bertanding sendirian ". tiba tiba Pak Lah masuk tunduk dan duduk di atas pentas dan dilihat oleh hadirin lalu bangun memberikan  "Standing Ovation". Mereka semua ini adalah Ketua Bahagian dan Naib Ketua Bahagian dan perwakilan. Jika kita lihat  sambutan ini , pasti kita akan kata Pak Lah akan menang.Masa itu aku yakinPak Lah akan menang kalahkan Team Wawasan. Semua orang ingat macam itu.

Pembaca Budiman , Pak Lah kalah tahun itu kepada Team Wawasan. Pak Lah Guyup ....KENAPA ????

inilah puncanya ::::: Keesokan harinya , Di Hilton Lama : Jalan Sultan Ismail, aku masih ingat lagi Anwar Ibrahim memanggil kesemua orang yang hadir pada perjumpaan dengan Tun di UIA untuk membetulkan kembali persepsi mereka terhadap Pak Lah. Kata Anwar dalam ucapan beliau. " Tuan Tuan saya telah berjumpa dengan Tun M dan meminta izin dari beliau untuk bertanding atas tiket team wawasan ini dalam pertandingan Timbalan Presiden. Tetapi Tun hek pun tidak Hik pun tidak . 

Tuan Tuan , biasa lah orang Melayu, sama juga kalau orang pergi meminang, bila ayah bertanya kepada bakal pengantin perempuan PENGANTIN PEREMPUAN HEK PUNTIDAK HEK PUN TIDAK  , ini tandanya dia bersetuju. Ini bermakna tuan tuan, Tun MERESTUI SAYA BERTANDING BAWAH TEAM WAWASAN .Inilah hebatnya Anwar bermain bahasa politik.BILA WAKTU MENGUNDI GUYUP PAK LAH DENGAN KATA KATA POLITIK ANWAR INI...

ANWAR SEDANG TERTEKAN DAN SEDANG BERDARAH SEKARANG , ANWAR PERLU CARI TAJUK BARU UNTUK LAKONAN NYA, ANWAR BIASA DENGAN TAJUK TAJUK BARU, ARSENIK, SAKIT PINGGANG , DISUNTIK HIV DLL. HA HA HA PERCAYALAH....  TAK FAHAM APA YANG SAYA TULISKAN BACA INI  KLIK SINI.





1 comment:

  1. Lakon layarmu hebat
    Terpukau ku melihat
    Isi hati murahan
    Sampai bila
    Kau mahu tersesat
    Tidak kau penat
    Hidup penuh muslihat
    Mahkotamu Raja Drama

    Kau masih berpura-pura
    Kata-katamu hanya propaganda
    Mengejar hijau ungu
    Mata kelabu
    Ini bukan kau yang pernah ku kenal dulu
    Panggilanmu gelaranmu
    Baruku tahu....

    p/s:mmg seswai utk mu AL-JUBORI

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts