Wednesday, April 4, 2012

cerita panas : SUAMI KU DAYUS SO............ AZMIN ALI ???

Gambar hiasan, Suami ku dayus , aku serahkan tubuh ku kepada majikannya yang sememangnya buaya besar dan itu lah saja yang aku mahukan.I don.t care
Inilah yang terejadi pada diri ku yang tidak lagi mengenal dosa dan pahala. Suami ku tak peduli pun walaupiun kesah aku dibongkar.



 PENULIS tak pastilah sama ada sesiapa sedar atau tidak bahawa usaha mendedahkan siapa Anwar sekarang tertumpu sepenuhnya kepada Azmin Ali dan isterinya Shamsidar Taharin.

Dari dakwaan diberi saham bernilai berjuta-juta ringgi pada dekad 90-an, sehinggalah kepada hubungan terlarang antara Anwar dan Shamsidar yang dikatakan bakal menjadi punca kejatuhan karier Anwar sebagai ahli politik.

Pendek kata, Azmin adalah kelemahan Anwar dan kelemahan itulah yang sedang dan bakal hebat diserang oleh musuh-musuh Anwar.

Tapi sama ada Azmin sedar atau tidak, kita tidak pasti.  Yang nyata, terlalu banyak yang akan dikorbankan Azmin jika semua perkara mengenai hubungan Anwar dan isterinya terdedah kepada umum.
Sekarang pun dia mengambil sikap menderhakai ibunya sendiri kerana berpihak kepada Ummi Hafilda, adiknya, bukan kepada dirinya.  

Tidak setakat itu, Azmin putus hubungan kekeluargaan dengan majoriti adik beradiknya yang lain akibat dari sokongan tidak berbelah belah kepada Anwar.

Kerana politik, kuasa dan wang, tidak ada apa yang tidak dikorbankan Azmin demi Anwar.

Bekas OCPD Muar di zaman darurat pertama 1950 dahulu, Inspektor JJ Raj pernah berkata, sepanjang pengalamannya bercampur dengan orang Melayu, 2 perkara utama yang diketahuinya menjadi kepantangan besar orang Melayu ialah apabila ada yang mengusik agamanya, dan isterinya.

Tapi JJ Raj perlu dimaklumkan bahawa perkembangan semasa menunjukkan kedua-dua itu boleh digadaikan demi mengejar kuasa, pangkat dan wang seperti mana tauladan yang boleh diperolehi dalam kes Azmin dan keluarganya inilah.

Berat tuduhan Nalla dan Ummi Hafilda mengenai kecurangan isterinya Shamsidar dengan Anwar.
Dalam keadaan biasa, tidak ada suami yang sanggup melihat maruah isterinya diinjak dan dipijak sedemikian rupa.  Apatah lagi bila tuduhan yang dibuat bukanlah ringan tapi berzina!!

Paling tidak saman, atau beri kenyataan pedas di media supaya pihak-pihak yang berkenaan diam dari terus mengeluarkan kenyataan sedemikian.  Atau ikut cara Islam bersumpah di masjid bahawa isterinya tidak pernah mengadakan hubungan terlarang yang disebutkan itu.

Bukan diam dan membiarkan semua dakwaan itu berlegar-legar tanpa penafian.

Sementara tuduhan yang mengatakan Shamsidar mempunyai hubungan terlarang dengan Anwar itu masih lagi menjadi tanda tanya yang besar, keengganan Azmin melindungi maruah isteri dan anaknya (yang menjadi pertikaian) melalui cara yang disebutkan di atas, telah menjadikan Azmin seorang lelaki dayus.

Kalau terbukti tuduhan Ummi Hafilda dan Nallakaruppan itu nanti, lagilah Azmin menjadi 2 kali dayus.

Nabi Muhammad saw pernah bersabda, maksudnya “Tiga golongan yang Allah tidak akan melihat (bermakna tiada bantuan dari dikenakan azab) mereka di hari kiamat : Si penderhaka kepada ibu bapa, si perempuan yang menyerupai lelaki dan si lelaki DAYUS” ( Riwayat Ahmad & An-Nasaie).

Dalam satu riwayat lain Nabi Muhammad saw pernah bersabda, maksudnya “Tiga yang telah Allah haramkan baginya Syurga : orang yang ketagih arak, si penderhaka kepada ibu bapa dan Si Dayus yang membiarkan maksiat dilakukan oleh ahli keluarganya” ( Riwayat Ahmad ).

Dimana kedudukkan Azmin?  Jelas sekali Azmin berada di dalam kedua-duanya!!!

Mungkin sampai masanya Azmin bermuhasabah kepada dirinya sendiri, berbaloikah semua ini hanya kerana mengejar kenikmatan dunia yang sementara? 

 Anwar tidak akan berada disitu selamanya, kalau tidak kerana sampai masa dijemput pulang ke tempat asal, Anwar terbukti tidak teragak-agak membuang orang yang dirasakan sudah tidak mampu mendatangkan keuntungan kepadanya.
Insaflah min, insaflah

SUMBER: HTP://WWW.mykmu.net 

BERTAMBAH RAMAI YANG JOIN TB DI FB ; JOM JOIN TB UTK CERITA POLITIK TERKINI : KLIK SINI DAN LIKE

3 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Jangan hanya dek imbuhan wang yang tak seberapa dan posisi jawatan yang sementara,anda sanggup menyebarkan berita yang belum pasti kebenarannya.Bayangkanlah bagaimana mungkin anda menyuapkan hasil dari sumber yang menjijikkan ini ke mulut ahli keluarga anda.Bersegeralah untuk bertaubat dan hadirkanlah diri ke majlis-majlis ilmu supaya diberikan panduan untuk anda melihat dengan mata hati yang mana satu kebenaran dan yang mana satu kebatilan.

    ReplyDelete
  2. Azmin tu bukan lah cerdik orgnya, kalu dah org menuduh bini dia mcm tu, samada dia masih percaya pd bini dia tanpa periksa atau sememangnya dia tahu dan buat tak tahu kerana diberi jumlah wang yg besar sbg pengganti, maka, org seperti azmin ni tak patuh di hormati sbg manusia.Azmin pandai mengutuk org, bila bini dia kena kutuk, dia sendiri tak boleh bela maruah bini dia.

    ReplyDelete
  3. Cikgu"S"said
    Pasal nafsu ni rasa malas nak komen. Mungkin si suami lemah tenaga batin.Mungkin si isteri sangat kuat nafsu sek nya.Sebab itu si isteri cari jantan lain.Tak kira lah dengan majikan atau dengan mana2 jantan yang lebih hebat dari suaminya.Janji puas!
    Kalau dah atas katil semua sama aje.Kalau nak kepastian suruh betina gatal tu bersumpah dalam masjid.Berani tak?

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts