Sunday, January 29, 2012

Azizan bakal di pecat dari PAS dan nafikan Buku Jingga Al Quran

Post Pic
KOMENTAR, 29 JAN : Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak tegas. Beliau tidak mahu berganjak dari keputusannya enggan menarik balik hukuman menggantung lima pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN). Baginya, peruntukan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) perlu dikuatkuasakan untuk mendisiplinkan pelajar.
 
Dengan perkataan lain, beliau enggan menghiraukan pandangan pihak lain, termasuk dari partinya sendiri PAS bahawa semangat AUKU kini sudah lapuk dan harus dimansuhkan.

Pas, dan kerabat Pakatan Rakyat berjanji sebelum ini bahawa AUKU akan dihapuskan jika berjaya menawan Putrajaya. Ini termaktub dalam Buku Jingga, manifesto Pakatan Rakyat.
  
Namun Azizan bersedia dipecat dari kedudukan Menteri Besar kerana yakin AUKU mestilah digunakan untuk menyaring disiplin pelajar. Pandangan itu seiras dengan pemikiran bekas Presiden Umno, Tun Dr Mahathir Mohamed bahawa AUKU masih relevan dengan iklim politik mahasiswa hari ini. 

Pemimpin pelajar “lima serangkai” KUIN dihadapkan pada Jawatankuasa Disiplin 25 Mei 2011 kerana melanggar AUKU dengan terbabit dalam tunjuk perasaan memprotes keputusan KUIN mahu menjadikan bangunan tahfiz menjadi sekolah bestari.
 
Mereka didakwa menggunakan pembesar suara, memanggil sidang media dan berucap dalam tunjuk perasaan berkenaan. Seorang daripada mereka, Mohd Faiz Mohd Arshad digantung pengajian dua semester sementara empat yang lain digantung satu semester. Mereka juga diberikan surat amaran. 

“Lima serangkai” ini juga telah mengemukakan kes mereka ke mahkamah. Bagaimanapun Mahkamah Tinggi  Kuala Lumpur menangguhkan perbicaraan 18 Januari lalu ke satu tarikh yang belum ditetapkan.

Sikap Azizan ini tegas dan berani. Suara penentangan daripada pihak Pakatan Rakyat dan “orang luar” seperti Profesor Abdul Aziz Bari, tidak menggerunkannya. Kata Azizan, KUIN ialah produk kerajaan Negeri. 

Beliau berhujah KUIN diserahkan kepada pasukan pentadbir yang perlu berpandukan AUKU dalam pengurusan ehwal pelajar. Maka menteri besar ini memberi kepercayaan penuhnya kepada pasukan pentadbir KUIN untuk membuat keputusan berhubung kes itu. 

Sukar hendak pastikan mengapa dan apa yang mendorong Azizan begitu tegas. Tidak pasti sama ada faktor usia menyebabkan Azizan bersependapat dengan Mahathir atau beliau menganggap pandangan parti tidak bijaksana. Di peringkat ini sukar juga hendak dipastikan cara dan unsur apa yang mempengaruhi Azizan dalam membuat sikapnya.
 
Yang pasti, menjelang pilihanraya umum ke-13, pemimpin kanan parti, terutama seperti Azizan seharusnya lebih berhemah menyatakan pendirian dan menguruskan isu-isu politik yang melilit kepemimpinannya. Nampaknya Azizan tidak ambil peduli soal persepsi pengundi. Baginya, yang benar tetap benar. Dalam isu KUIN beliau yakin akan ketepatan keputusannya.
 
Kenyataan Azizan ini benar-benar mencabar kesesuaian nasihat Rasulullah S.A.W perbezaan pendapat adalah satu rahmat.

Ini Namun menurut kebijaksanaan apu pun, di ambang pilihanraya umum, adalah tidak bijaksana untuk menyerlahkan perbedaan pandangan di kalangan saf pemimpin. Sebab itu, PKR tangguh mengambil tindakan terhadap menteri besar Selangornya walau tidak disenangi oleh ramai pemimpin parti.

Di satu segi mungkin Azizan mahu bersikap adil dan demokratik terhadap pasukan pentadbir KUIN. Mungkin pada perkiraan Azizan memperkasakan pasukan akademik dan pentadbiran KUIN pun mungkin boleh meraih sokongan golongan pentadbir kolej itu khususnya dan rakyat di Kedah amnya. Namun bagaimana dengan persepsi pengundi di luar lingkungan ini? Seriuskah Pakatan Rakyat hendak memberi kebebasan akademik kepada golongan pelajar?  

Soalnya, benarkah isu KUIN adalah soal kerajaan Negeri dan tidak kena mengena dengan urusan peringkat nasional, baik bagi kerajaan BN mahupun Pakatan Rakyat? Jika Azizan di”lepaskan” dengan sikap dan pemikiran begini, di mana Pakatan Rakyat hendak letak muka? Belum memerintah, ia sudah menunjukkan kelemahan tidak mampu mendisiplinkan pandangan pemimpin-pemimpin di kalangan kerabatnya?

Tidakkah isu ketegasan Azizan (atau kedegilannya) ini akan mendorong pemimpin kerabat Pakatan Rakyat untuk campurtangan dan memulas sekali lagi tangan pemimpin PAS supaya mengambil tindakan mendisiplinkan Azizan seperti dalam kes bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Hasan Ali?
 
Bila Hasan melanggar sempadan protokol berkerabat Pakatan Rakyat dengan mempertikai kewibawaan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim, PAS memecat Hasan. Adakah Azizan akan menghadapi nasib yang sama?

Jika demikianlah kesudahanya, apakah isyarat dan persepsi yang terbina terhadap mutu dan falsafah kepemimimpan PAS? Tidakkah ini akan membenarkah persepsi bahawa PAS hanya parti ‘Pak Turut” dalam Pakatan Rakyat? 

Adakah Pas akan mengulangi persepsi yang sama dalam rentetan kes Hasan Ali? Apabila kewibawaan dan citra parti Islamnya dipersoalkan bila Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mengambil alih portfolio Exco Agama Islam dari Pas, pemimpin-pemimpin kanan PAS Selangor bergegas mengadakan sidang media untuk menyatakan keyakinan terhadap pengetahuan agama Khalid dan kesesuaian beliau menjawat Exco Agama Islam! 

Yang mempertikaikan tindakan Azizan bukan sekadar ahli biasa. Ia termasuk sayap pemuda PAS yang dipimpin ulama muda. Adakah perbezaan pendapat ini membawa rahmat? Mungkin ia akan menonjolkan sikap tolenrasi dan demokratik PAS terhadap perbedaan pandangan di kalangan pemimpinnya. Namun tidakkah gelagat Azizan ini mengesahkan ada pemimpin parti itu sendiri yang masih bersilang pendapat dan halatuju kerabat Pakatan Rakyat lain?

Jika demikian keadaannya, persoalan yang pasti berlegar di kalangan rakyat atas pagar ialah, bagaimana hendak percaya Pas benar-benar berjuang di atas motto “PAS for All” jika pandangan komponen dalam kepemimpinan partinya sendiri mampu (dan dibiarkan) menyanggah pendirian kerajaan campuran Pakatan Rakyat yang hendak didirikan?

Apapun ketegasan Azizan mungkin menyemarakkan semangat sesetengah ahli Pas bahawasanya Buku Jingga yang menjadi anutan Pakatan Rakyat bukan Al-Quran. Azizan telah membuktikan bahawa lantaran itu, ahli PAS boleh memilih untuk menuruti piagam Buku Jingga atau menolaknya bila-bila perlu.
 
Isyarat yang jelas dari gelegat Azizan ini ialah rakyat juga bebas percaya atau tidak percaya keikhlasan Pakatan Rakyat mahu memimpin Malaysia ke arah pembentukan Negara yang lebih adil dan demokratik.

Nota : TB  tersilap kerana menyangka  semua  pemimpin PAS sudah taksub kepada Nabi Nik , Rupa rupanya ada lagi yang masih celik dan faham serta berani menafikan bahawa buku Jingga bukan Al Quran.Taksub betul juak juak PAS ini yang boleh menganggap buku jingga bagaikan sebuah Al Quran.Nik aziz sebagai nabi, Anwar Ibrahim sebagai Imam Mahadi.

Aura Hasan Ali sama macam Mawi - Mulut pemimpin PAS disumbat daging Bab*

Hasan Ali buat Nik Aziz tidak tidur malam , Hasan Ali akan telanjangkan Nik Aziz dan kepuraan serta kemunafikan Nik Aziz. ramai yang berminat dan menunggu Hasan Ali, Aura Hasan Ali sama macam aura Mawi pada satu ketika dahulu dalam AF.

Mana Mustafa Ali mana Mahfuz  Omar (Mr Bean Malaysia ) mana  Mat Sabun , kaki betina dalam PAS. semua tertutup mulut mereka bagaikan  tersumbat dengan  daging bab*. Padan muka , UMNO tak perlu buat apa apa kerana Allah SWT  anugerahkan orang dalam PAS sendiri untuk menghancurkan parti yang sudah jau lari terpesong ini.

Kalau kita  nilaikan sendiri , antara parti parti lama dan besar di Malaysia, PAS ini ciput saja, PAS ni ak boleh hidup tanpa parti Cina yang benci kepada Islam  dan parti yang  pemimin nya yang mempunyai  moral yang rosak. PAS hanyalah sebuah parti kecil dan bagaikan melukut ditepi gantang dalam PR. PAS juga bagaikan  kucing di pergelangan kaki, dio sepak sepak datang balik mencium kaki.

Orang Melayu yang ada akal fikiran tak sokong PAS dan yang tak sokong UMNO tapi tahu sedikit sediklit pasal agama juga tak sokong PAS , kenapa mereka sokong DAP dan PKR. Kenapa mereka tak  mahu sokong PAS sebab mereka tahu PAS ini sebuah parti yang  tak tahu kemana arah ahla tuju perjuangan mereka.

Elok lah org PAS yang masih tersesat dan pening dalan parti berkenaan fikirkan untuk meninggalkan parti berkenaan.masuklah parti mana pun asalkan bukan PAS .

apa kata Hasan Ali :
 

Hasan kecam pemimpin Pas


HASAN Ali berucap di hadapan kira-kira 5,000 pengunjung pada majlis Himpun di Kepala Batas, Pulau Pinang, semalam. - MINGGUAN/SAZALI CHE DIN


KEPALA BATAS 28 Jan. - Bekas Exco Kerajaan Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali mengecam kepimpinan Pas kerana sanggup melarang ahlinya daripada menghadiri program berkaitan akidah seperti Perhimpunan Sejuta Umat (Himpun).

Hasan yang juga bekas Pesuruhjaya Pas Selangor berkata, mereka itu disifatkannya sebagai parasit perosak akidah kerana tidak menyokong gerakan untuk menyelamatkan umat Islam daripada bencana murtad.
Menurutnya, adalah tidak logik parti yang mendokong perjuangan Islam selama ini bertindak sedemikian.

''Bila pemimpin Pas kata jangan pergi di Shah Alam, saya pergi juga. Majlis berhimpun untuk menentukan satu keputusan penghakiman (kes liwat Anwar Ibrahim), dia suruh datang tapi majlis mengesakan Allah, mentauhidkan Allah, dia kata, jangan pergi...jangan pergi, di mana logiknya?

"Kalau teman daripada PKR, saya tidak terasa sangat sebab mereka parti campur. Ada orang Cina, India dan Melayu, saya boleh faham.

"Tetapi saya tidak faham jika bekas parti saya tidak membenarkan ahli-ahlinya daripada menghadiri majlis akidah dan menghalang mereka pergi program akidah.

"Saya bukan nak bawa irama politik tetapi inilah realiti," katanya ketika berpidato pada Himpun peringkat Pulau Pinang di Dewan Pusat Budi Penyayang di sini hari ini.

Kira-kira 5,000 hadir pada program bertemakan Selamatkan Akidah itu.

Hadir sama Pengerusi Bersama Himpun, Mohd. Azmi Abdul Hamid; Pengarah Urus Setia Himpun negeri, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin dan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Abdullah Zaik Abd. Rahman.

Hasan menambah, meskipun berdepan pelbagai halangan dan rintangan, Himpun tetap diteruskan pada masa depan dengan menjelajah ke setiap negeri.

Jelasnya, ia penting kerana ramai masyarakat Islam termasuk pemimpin Pas sendiri tidak percaya tentang gejala murtad yang semakin serius dan perlu dibendung segera.

Malah, katanya, semasa menjadi Exco Selangor dulu, ada orang Pas sendiri menghalangnya ketika menjalankan tugas mencegah maksiat.

Wednesday, January 25, 2012

Gendang lama dipukul kembali untuk kenakan Azalina?

Ramai yang bertanya kepada TB tentang isu cek Azalina sebanyak RM300 ribu ini yang disiarkan ole sebuah blog  klik sini. Mujur  Pegawai akhbar merangkap orang kuat Azalina  saudara Bob telah membuat penjelasan kepada media bahawa cek itu sememangnya  cek yang dibayar oleh dato' sipolan kepada Azalina kerana  penjualan kereta Mercedez. 

Ok lah tuh , bermakna benarlah cek ini memang ada  dan Azalina  menerima bayaran sebanyak Rm 300 ribu itu kerana menjual kereta kata  Azalina lah.banyak ya duit bekas  bos  TB ini , belum Farari , Mercedez , BMW , Audi dll. kalau kereta Mercd buruk tuh pun nilai dia RM300 ribu.Yang lain entah berapa juta.Ialah dia  ini banyak perniagaan nya  selepas  jadi menteri. ada kedai Tom Yam kat Pucong ada butik dll. yang jaga pun  import dari Thailand siap bagi BMW  dll. 

Kesian Azalina ini sebenarnya di aniayai, masa  pemilihan hari itu , game ini mudah untuk di baca sebenarnya. Permainan siapa. Tak payah lah  mahu cerita panjang anjang asal game ini kerana game sudah bermula balik . Dengar khabar dari seorang kawan di Kota Tinggi , ada satu lagi cek yang akan disiarkan  dan akan dibongkarkan.Katanya ini semua kerja si anu tuh , kaya kawan itu apabila memberitahu Tepak, Tepak hanya   menjegil mata , o ia ker..... apa pegawai Azalina buat dalam hati tepak, si Rahim pekak dan Bob hanya  jadi kayu ke ikut Azalina.

Bila tepak tenguk  terbongkar isu ini , dalam hati Tepak berkata "the game  is over" . Azalina eloklah  cari satu kerjaya baru dengan modal yang banyak ada disimpan dalam bank. Kuasa dah tak boleh nak beli lagi. Dah tak akan ada lagi orang yang akan terkejar kejar bila Azalina  sampai kat airport kerana nak bedek Azalina. samalah macam menteri menteri yang sudah tidak ada kuasa, orang sudah tak lagi nak lihat sebelah mata. Muhasabah diri adalah yang paling baik sebab semua yang dikurniakan Allah SWT ada sebab sebab nya, sekelip mata  kita akan kehilangan segala galanya. Syukurlah kerana masih mewah dan kaya dan masih punya ibu dan ayah.

Dengra khabar , persediaan rapi untuk mengosongkan  Parlimen  Pengerang sedqang pesat berjalan, Nama yang akan mengisi arlimen berkenaan pun sudah ada dalam senarai.



FEAKAH BAIK NYA KEMUT KELILING - KHALID DIA KONTROL

Kerajaan PR Selangor nampak terdesak sangat apabila Setiusaha Politik Menteri Besar Selangor terpaksa megharamkan Ibrahim Ali untuk menjejakkan kaki di  Selangor. terdesak sungguh  kerajaan Pakatan Rakyat , Siapa Faekah ini yang  begitu berkuasa. katanya  faekah ini anak dara lanjut usia yang belum bersuami ini sungguh  berpengaruh dan rapat dengan MB Selangor.

baca sini

Friday, January 20, 2012

Al-Fatihah kepada Allahyarham Izwan Pilus



Post image for Al-Fatihah, Izwan Pilus Meninggal Dunia 20, 201 membaca status BBM salah seorang rakan artis yang mengatakan Izwan Pilus meninggal dunia, kami pun terkejut akan berita itu, kami cuba mencari kepastian dimana kami cuba melihat pada twitter adik beliau iaitu Khairil Azam Pilus, dan ternyata benar berita kematian tersebut

Izwan Pilus dilahirkan pada 24 November 1979 menghembuskan nafas terakhirnya pada 6.15 petang tadi. Dikatakan punca kematian disebabkan jangkitan pada darah beliau, namun sebab sebenar masih belum dapat dipastikan.
Semoga roh Izwan Pilus ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Marilah kita sama-sama menyedekahkan Al-Fatihah kepadanya. Al-Fatihah.

Update :-
*punca kematian ialah Lung Infection
*Arwah kini masih di Hospital Ampang

PAS DI LEMBAH KEHANCURAN BERSAMA NIK AZIZ DAN HADI AWANG

Sungguh memalukan apabila PAS yang mahu dikenali sebagai sebuah parti Islam kini hanya diperkotak katikkan oleh parti parti sekutu PKR dan DAP.alam pembahagian kerusi Exco , PAS tidak lagi diberikan kerusi Agama  tetapi sebaliknya diberikan kerusi sukan. Huh mamat yang selesa dengan kain pelekat ini nak bersukan.

Mengapa PAS tidak lagi diberikan exco agama, walaupun banyak alasan yang diberikan oleh PAS tetapi jelas  kita faham ini adalah kerana tekanan dari DAP yang tidak mahu PAS memegang jawatan Exco Agama. Pemuda PAS jadi kecut telur, khususnya  pemuda PAS Selangor apabila hak mereka sebagai pejuang agam di nafikan di perkotak katikkan.

Alasan PKR mungkin dalam PAS sudah tidak ada ulamak lagi, maklumlah PAS sudah dibersihkan dan semua ulamak sudah dihalau waktu pemilihan yang lalu dan yang tinggal kini hanyalah  kumpulan Anwar .kalau ada pun pemimpin PAS yang mahu menjaga  hal ehwal Islam juga dipecat . Kini PAS diberikan tugas  menjaga hal sukan dan adat resam Melayu.

Kini PAS bukan lah lagi sebuah parti yang dihormati sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam. PAS kini  hanya lah kuda tunggangan  DAP dan PKR bagi merealisasikan cita cita kedua dua parti ini.

Wednesday, January 18, 2012

Kumpulan PELESIT panas miang -jangan lah nak ugut Hasan Ali - Takut apa mahu saman saman pulak???

'Usah salah polis jika disaman', Pas nasihat Hasan Ali
RUZY ADILA IDRIS
January 17, 2012
salahhuddin ayub
Teka-teki calon ganti Hasan Ali
SHAH ALAM – Dakwaan Datuk Dr Hasan Ali bahawa pemecatan beliau oleh Pas bersifat tidak adil dan tidak demokratik satu kenyataan tidak berasas dan "fitnah berat", kata beberapa pemimpin kanan parti Islam itu.

Jueteru, Naib Persiden Pas, Salahuddin Ayub berkata, Hasan perlu berhenti membuat kenyataan seperti itu dan melihat peruntukan Perlembagaan Pas 82(9) yang digunakan jawatankuasa kerja pusat di mana tindakan ke atas beliau adalah berdasarkan fakta-fakta kes.

“Pada mesyuarat bulanan jawatankuasa kerja pusat, perkara itu diputuskan oleh parti, di mana saya juga terlibat dalam membuat keputusan.

“Kami (Pas) telah memberi peluang kepada beliau untuk mengemukakan rayuan dan jika beliau benar ingin menegak kebenaran, beliau sewajarnya menggunakan platform itu,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online, sebentar tadi.

Sementara itu, Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man turut bersetuju dengan pandangan Salahuddin supaya Hasan mengemukakan rayuan jika tidak berpuas hati dengan tindakan tempoh hari.

Katanya, jika tidak puas hati, Hasan perlu mengemukakan rayuan dalam tempoh 30 hari yang diberikan kepada Majlis Syura dan jika rayuan tidak dikemukan, Pas menganggap  beliau menerima tindakan pemecatan.

“Ambil contoh ini, jika kita memandu kereta tanpa cukai jalan dan ditakdirkan kita ditahan lalu disaman polis, adakah kita patut salahkan polis? Ini kerana kesalahan itu adalah disebabkan oleh kecuaian kita sendiri, sama seperti Hasan.

“Jadi, jangan salahkan orang lain apabila dikenakan tindakan dan saya tegaskan sekali lagi, pemecatan beliau merupakan masalah dalaman parti yang timbul dan tiada kena mengena dengan individu lain ataupun desakan luar,” katanya.

Ketika ditanya sekiranya Hasan mengemukakan rayuan, sejauh manakah kebarangkalian rayuan Hasan itu akan diterima, Tuan Ibrahim menambah, kenyataan dan tindakan Hasan perlu seiring.

“Beliau juga ada membuat kenyataan bahawa dalam hatinya akan tetap bersama Pas. Jadi Hasan perlu menunjukkan kesungguhan beliau untuk membaiki imej dan kedudukan beliau dalam parti,” katanya.

Ketika diminta mengulas isu yang sama, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali enggan mengulas lanjut kerana Hasan kini bukan lagi ahli Pas.

Pada sidang media di kediamannya semalam, Hasan mendakwa terdapat kumpulan berpengaruh dan menduduki jawatan penting dalam parti itu berbahaya dan kini giat merencana strategi kea rah mengubah asas perjuangan parti.

Hasan menegaskan, kumpulan ‘parasit’ itu semakin menguasai hala tuju Pas termasuk isu pemecatan beliau sebagai ahli Pas.

Hasan turut mendakwa pemecatannya bertentangan dengan prosedur dan tidak demokratik serta menyifatkannya sebagai tindakan “autokratik” pemimpin PAS kerana tidak memberikan ruang kepadanya untuk mempertahankan diri daripada tuduhan yang dia sendiri tidak jelas.

Dalam komennya, Salahuddin juga menambah, tuduhan Hasan itu adalah fitnah berat dan apa yang berlaku kepada dirinya tidak ada kena-mengena dengan orang lain ataupun desakan daripada pengaruh luar. - petikan sinar harian

Monday, January 16, 2012

ini yang digeruni PAS - HASAN ALI SUSUN LANGKAH PERTAMA

LANGKAH PERTAMA MENYEBARKAN ISLAM  SEBENAR - MEMBONGKAR SIAPA SEBENAR PEMIMPIN PAS DAN APAKAH PAS SEBENAR. SELAMAT BERJUANG DEMI AGAMA DAN BANGSA - DATANG LAH BERAMAI RAMAI UNTUK MENDENGAR BONGKARAN PERTAMA.

Azalina kena jawab lah isu chek RM300.000 untuk bersihkan namanya.

Sama ada ini satu sabotaj atau ini sengaja disusun untuk menjatuhkan Azalina kerana  jika Azalina bertanding di Pengerang atas kerusi Ahli Parlimen  , lelap sebelah mata Azalina boleh menang. Azalina telah menang dua kali tanpa bertanding dalam PRU  2004 dan 2008 . Nampaknya  ulangan isu dan kes  yang berlalu untuk menyingkirkan Azalina dalam MKT berulang kembali.

Azallina  kenalah jawab , tarikh chek ini adalah tarikh sewaktu beliau bukan lagi  dalam kabinet dan nama beliau ditulis tangan. cara paling baik Azalina saman saja bloggers yang menyiarkan isu ini. lihat ini klik sini

Sunday, January 15, 2012

ASSALAMUALAIKUM , KPD SEMUA MUSLIMIN DAN MUSLIMAT , LIHATLAH KEBESARAN ALLAH SWT , PERLU DILIHAT AGAR MENGEMBALIKAN KEINSAFAN KITA.

Budak ini nak bunuh Najib Tun Razak.


Budak India ini nak bunuh Perdana Menteri DS Najib Tun Razak seperti yang di tulis disini . 



Kawan kawan kalau jumpa atau tahu mana budak India ini berada , ha tahu tahu lah apa nak buat kan. Tak lah nak ajar pula.
Inilah dia jadinya kalau kita bagi sangat muka kat depa ini. Mereka tidak lagi menghormati  pemimpin kita. Dia nak letupkkan  Helikopter yang PM naik. Abang Polis dan kakak pegawai polis  , tak kan tenguk aja, sila ;ah lakukan sesuatu.

Sex bebas video terbaru Anwar : Kalau tuduh org BN x payah 4 saksi kalau mrk kena 4 saksi (PANAS HANYA 1 JAM SAHAJA SEBELUM DI SITAR OLEH YOU TUBE)

ANWAR -UNDANG2 LIWAT DAH LAPUK MENYUSAHKAN DAN LAPUK



Anwar Ibrahim

KUALA LUMPUR 14 Jan. – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempertikaikan undang-undang berkaitan kegiatan homoseksual di negara ini.

Sambil menyifatkan undang-undang tertentu sebagai lapuk, Anwar juga berkata, ia tidak boleh diterima sebagai sesuatu yang relevan.

‘‘Kita tidak mempromosikan aktiviti homoseksual ini secara terbuka tapi untuk menggunakan undang-undang ini bagi menghukum mereka yang tidak bersalah adalah sesuatu yang tidak boleh diterima,” katanya.

Kata beliau lagi: “Kami masyarakat Islam dan bukan Islam di Malaysia secara keseluruhannya percaya dan komited untuk menyokong kesucian perkahwinan antara lelaki dan wanita tetapi kami tidak harus dilihat sebagai menyusahkan dan menganggap undang-undang lapuk sebagai relevan.”

Anwar berkata demikian ketika menjawab soalan daripada wartawan BBC mengenai sokongan yang diterima beliau daripada golongan gay di negara ini ekoran pembebasan daripada tuduhan meliwat pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan pada 9 Januari lalu.
Rakaman temu bual selama kira-kira empat minit itu berlangsung pada 12 Januari lalu dan boleh ditonton menerusi laman web BBC Asia di http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-16531714.

Anwar dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur daripada pertuduhan itu selepas hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah mendapati tiada bukti kukuh bagi menyokong keterangan Mohd. Saiful Bukhari dan tidak selamat untuk mahkamah bergantung kepada bukti asid deoksiribonukleik (DNA).

Pembebasan Anwar disambut baik oleh beberapa pihak yang cenderung menyokong kebebasan hak kumpulan lesbian, gay, bisesksual dan transeksual (LGBT) termasuk sebuah pertubuhan homoseksual di Filipina.

Dalam sokongan kepada Anwar, pertubuhan yang dikenali sebagai Organisasi Progresif Gay Filipina (ProGay) menerusi sebuah portal berita di http://www.tempo.com.ph membuat kenyataan, sudah tiba masanya undang-undang berkenaan liwat yang merupakan sebahagian daripada legasi kolonial British itu dihapuskan.

Di dalam negara pula, beberapa pihak turut menyatakan sokongan pembebasan Anwar itu termasuk Majlis Peguam yang menyifatkan dakwaan terhadap Ketua Pembangkang yang berasaskan kepada peruntukan lapuk Kanun Keseksaan iaitu memperuntukkan hubungan seks suka sama suka antara orang dewasa suatu jenayah, tidak harus sesekali dibawa ke mahkamah.
Malah Presidennya, Lim Chee Wee turut berharap Peguam Negara tidak akan mengemukakan sebarang rayuan berhubung kes itu dan sebaliknya menumpukan sumber-sumber penting Jabatan Peguam Negara menangani jenayah lebih serius.

Ulasan temubual Anwar tipu Media India.


  • Kenapa dia diserang dengan sodomi? Kononnya dia tidak mempunyai kelemahan lain. Tiada rasuah. Tiada isu lain. Yes, sodomi dan liwatlah yang menjadi penyakit Anwar buat sekian lama. Malaysia belum sedia menerima seorang gay sebagai Perdana Menteri!
  • Tarikh antara kononnya ‘bail out’ MISC dan pembelian San Miguel hampir berbeza 10 tahun (namun Anwar meletakkannya seolah-olah ia berlaku semalam). Ini zaman Najib. Bukan lagi zaman Tun Mahathir.
  • Anwar masih lagi mengagungkan media antarabangsa sebagai punca dia terlepas. Apakah Anwar tidak berterima kasih kepada kumpulan BebasAnwar yang sanggup bersamanya? Apakah Anwar hanya menganggap media antarabangsa sebagai kekuatannya?
  • Anwar tidak menegaskan sama sekali bahawa masih ada ‘ruang undang-undang’ untuk Saiful meneruskan usaha mencari keadilan.
  • Anwar sendiri terperanjat dengan keputusan Hakim. Sama. Kami sebagai rakyat dan anggota reformasi pun terperanjat juga.
  • Kenapa tidak meneruskan Qazaf?
  • Apakah Anwar bersetuju bahawa dia hanya terlepas kerana ‘technical ground’?

Saturday, January 14, 2012

Undang 2 di malaysia ketinggalan zaman Homo akan di halalkan dalam temuramah di BBC - Anwar Ibrahim

Anwar mahu hapuskan undang undang Gay (homo) dan Lasbian , inilah yang dinayatakan oleh Anwar kita di temuramah oleh BBC  pada 12 Jan 2012 mengesahkan satu perkara – kalau Pakatan Rakyat memerintah, undang-undang anti homoseksual akan dihapuskan kerana sudah lapuk, selain katanya boleh digunakan untuk menjatuhkan karier politik seseorang (dia rujuk pada diri dialah).


 Dalam bahasa mudah ialah, selepas Anwar jadi PM, hubungan jantan dengan jantan tapi suka sama suka, tidak lagi menjadi satu kesalahan dibawah Kanun Keseksaan seperti sekarang.
Cadangan Anwar ini ialah pembuka jalan kepada perjuangan program Seksualiti Merdeka yang dinaungi kawan-kawan baik Anwar dalam Majlis Peguam untuk memberikan hak samarata kepada golongan Lesbian, Gay, Transgender dan Biseksual.  Silap-silap, mereka juga akan diberikan hak sama seperti pasangan suami isteri normal seperti pelepasan cukai dan sebagainya.
Ada juga butir-butir temuramah tersebut yang membawa maksud bahawa Anwar sudah tidak peduli dengan sensitiviti masyarakat Malaysia kerana yang penting, undang-undang itu sudah lapuk dan perlu dihapuskan.


 Apakah yang akan berlaku pada  Negara jika Anwar menjadi Perdana Menteri dan orang tua  terkutuk Nik Aziz perlulah memikul segala dosa dosa yang akan berlaku di Malaysia.

 sila lihat temuramah yang di adakan di Mumbai. klik sini


PAS Kedah angkat bedera putih sebelum PRU13 - Mahfuz nangis masa berucap depan ribuan ..........

Mahfuz nangis bila berucap deopan ribuan kerusi kosong.PAS kedah dah angkat  bendera Putih tanda tewas, Mahfuz Omar dan lain lain serta MB boleh lah bungkus barang barang   dan kemaskan semua file file yang boleh di bawa  sebelum  anda dipaksa  kosongkan pejabat,jangan sampai SPRM bawa balik. sila baca laporan ini kilik sini



Puteri UMNO , kenapa perangai gampang ni ????

Nak tanya Puteri UMNO , Kenapa pompuan PAS ni macam pompuan jalang, terkinja kinja, perasan cun , Normala Kentucky pun ada. campur dgn bukan Muhrim, salam ngan abang polis. gatal sungguh , Inilah bezanya Puteri UMNO yang lebih baik dari perngai kakak PA ngan PKR yang miang ini. Apa kata Nik Aziz , Anwar tak yah tanya lah , ermmm  kuar air lior dia .... Jomlah kita tolak PAS yang telah jauh sesat lagi menyesatkan.Padan lah banyak kes zinah ngan pemimpin PAS, Mereka puja  pemimpin  mereka  dengan taksub sekali lebih hebat dari suami sediri. MEMALAUKAN DAN MEMUALKAN - JIJIKNYA AKU ...UWEK UWEKKK

Group Gay Filipina sokong Anwar - Biasalah mak , kan dia selalu pergi sana.


Sebuah pertubuhan homoseksual di Filipina Organisasi Progresif Gay Filipina (ProGay) dalam satu kenyataan menerusi portal berita di http://www.tempo.com.ph berkata, sudah tiba masanya undang-undang berkenaan liwat yang merupakan sebahagian daripada legasi kolonial British itu dihapuskan.
‘‘Kami bersama-sama pergerakan individu demokratik yang lain meraikan kejayaan Anwar menentang penganiayaan terhadap beliau,” demikian menurut pegawai hak asasi manusia pertubuhan itu, Oscar Atadero seperti yang dilaporkan portal tersebut.
Menurut pertubuhan itu lagi, pembebasan Anwar itu juga merupakan langkah positif bagi perjuangan hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di Malaysia.
Malah, pertubuhan itu juga menyedari meskipun tiada undang-undang berkenaan liwat di Filipina, namun, ahli politik dan keadilan mahkamah sering diserang dengan tuduhan homoseksual yang bermotifkan kepentingan politik.
Filipina adalah antara negara yang sering dilawati Anwar dalam mendapat sokongan berhubung isu kes liwatnya selain Indonesia. Apakah maksud sokongan ini kumpulan ini? Mahu meneruskan agenda Seksualiti Merdeka di negara ini?

anginperubahan.blogspot.com

Nurul Izzah mulut jangan kurang ajar - Karpal Singh??

Budak hingus yang berlagak kurang ajar dan sangka dirinya hebat setaraf dengan ayahnya dan kini pernah berngan angan  mahu jadi Perdana Menteri jika ayahnya tersumbat dalm penjara  Sungai Buluh. Nurul Izzah lah yang paling kurang ajar terus mengutuk Perdana Menteri dengan cara yang paling kurang ajar.

Budak ini juga mencabar  untuk bertanding menentang Perdana Menteri. kalau memang betul kamu  hebta Nurul Izzah bertandinglah di Pekan,baru kami boleh angkat topi atas keberanian kamu. Tak payah lah Nurul Izzah, hidung kamu masih beringus lagi. Perangai kamu bukan lah baik sangat, bapak borek anak rintik. Manalah tumpah nya kuah jika bukan ke nasi.

Skandal kamu dengan Izam belum lagi dibongkarkan sehingga bil telifon Ezam  berjumlah ribuan ringgit tiapa tiap bulan.Karpal Singh telah memberi amaran kepada Nurul Izzah agar berhati hati kalau  ber4ceramah dan jangan  terus nak masuk gear lima menghentam Najib. Pakai otak bila  berceramah jangan pakai biji.Apa guna muka cantik  mulut bau jamban.

baca ini , apa kata Dr MIM

Friday, January 13, 2012

DR ABD RANI GANTI HASAN ALI , PAS SELANGOR DI TIPU OLEH PKR DAN DAP




Dr. Abedol Lani, U Memang Boleh Jadi Jhadam Yang Baik (Teresa Kok)

Anwar Ibrahim mampu menangguhkan perbicaraan kes liwatnya sebanyak 56 kali dan merayu sebanyak 38 kali sebelum mahkamah putuskan beliau tidak dapat disabitkan hukuman di bawah seksyen 377 Kanun Kesiksaan. Bertuah menjadi orang besar.

Berbeza dengan Hasan Ali. Tidak sampai 5 hari dari tarikh pemecatan muktamad pada hari Ahad, PKR dan DAP Selangor memecatnya dari jawatan EXCO Selangor. Belum sempat Hasan Ali hendak buat rayuan apa-apa, beliau sudah di pecat dari EXCO Selangor. Begitulah amalan 'kebebasan' buat PKR dan DAP Selangor. Bak kata Lim Guan Eng Kalipash Sosialis "Jika anda tidak bersetuju dengan saya, anda adalah Rasis!"

Khalid G sudahpun mendapat perkenan DYMM Sultan Selangor mengenainya walaupun Hasan Ali masih bercuti. Bermakna Khalid G sudah mendahului keputusan Majlis Syura PAS. Tapi keputusan Majlis Syura PAS tidak penting buat PKR dan DAP Selangor. Bagi PKR dan DAP Selangor yang utama dan mustahak ialah memecat Hasan Ali dari EXCO Selangor. 

PAS tidak pernah menjadi penting dan di anggap setaraf dengan PKR dan DAP Selangor. Cuma orang dan ahli PAS sahaja yang selama ini merasa mereka adalah penting dalam Pakatan. Mari kita lihat fakta dari PRU 12. Lihat Jadual di bawah ini di petik dari laman SPR.

PKR
(20.2%)
234,552

PAS
(18.6%)
216,339

DAP
(17.1%)
199,054

PAS merupakan faktor utama kemenangan Pakatan di Selangor. Malangnya PAS hanya diberikan jawatan tak relevan dan tidak signifikan dalam EXCO Selangor. Peranan PAS hanya menjadi koir dalam demo aman, menyertai demo dan melakukan solat hajat untuk PKR dan DAP sahaja.

DAP penyumbang paling kecil tetapi memainkan peranan yang amat besar dalam EXCO Selangor dan pentadbiran negeri Selangor.
Benarlah apa yang telah didedahkan oleh MYMASSA semalam mengenai strategi DAP menggantikan PAS adalah tepat dan benar. Terbukti ianya sudah pun berlaku di Selangor.

PAS Selangor sudah di tipu dan dijadikan kuda tunggangan untuk membawa bebanan politik Pakatan dan bukan untuk djadikan kuda perang. Malah lebih tepat PAS adalah kuda lumba dalam perjudian lumba kuda politik DAP dan PKR. 

Anihnya, PAS Selangor melalui Pesuruhjaya PAS Selangor pun meredhoi ahli dan penyokong PAS dijadikan kuda lumba judi politik. Pemecatan Hasan Ali dari EXCO Selangor  membawa banyak kelebihan kepada DAP. Jika sekiranya pemecatan Hasan Ali itu di tarik balik, Hasan Ali sudah kehilangan jawatan EXCO. Teresa Kok sudah mampu tidur lena di malam hari dan menyanyikan lagu Agnes Monica 'Allah Peduli'.

Hamba tertanya juga adakah selepas ini pembinaan gereja sosialis religus Teresa Kok di Bukit Jalil bakal siap lebih awal dijangkakan? Apa pula agaknya nama gereja sosialis religus itu nanti? ALLAH UNTUK SEMUA?

sumber:http://semaremas.blogspot.com

Adam Adli bunuh diri apabila tgk video ini ..

Haji Hadi bakal dipecat pula ???

Bukan rahsialah, Hadi Awang dan bekas Timbalannya, Nasharudin Mat Isa antara penggalak kepada kerajaan perpaduan satu ketika dulu tapi dibantah pro anwarinas dalam PAS, termasuk Nik Aziz sendiri.Bekas mantan Setpol Tun Abdullah Badawi, Datuk Alwi Che Ahmad mengesahkan bahawa perjumpaan antara Hadi dengan mantan Perdana Menteri itu bagi membincangkan soal kerajaan perpaduan pada 2008 memang benar-benar berlaku.

Bila terbongkar antara pemimpin PAS yang berjumpa dengan UMNO untuk membincangkan kerajaan  Perpaduaan adalah  Mustfa Ali. Terkincit kincit Mustafa Ali lari tinggalkan Hasan Ali. Untuk pengetahuan orang PAS , ni nak bagi tahu. bukan UMNO yang jumpa PAS, PAS yang jumpa UMNO. Ingat PAS suka ke  duk dalam PR melainkan Nik Aziz.aja , aku rasa Nik Aziz ni pun gay lah...... Kalau Hasan Ali sudah dipecat, Bila lagi nak pecat Haji Hadi.

Ucapkan Selamat Hari Jadi kepada Nik Aziz - jom nyanyi beramai ramai lagu Birthday

Dulu nik ajis kata sambutan maulud nabi satu bidaah, kata nik ajis lagi, tak de maknanya kita menyambut hari kelahiran Rasul kekasih ALLAH itu, dari kita perabis duit merayakan maulud nabi, lebih elok kita baiki tandas surau dan masjid yang kotor dan perlu di selengara.

Nik ajis meletakan nilai sambutan hari kelahiran junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W sama level dengan tandas di masjid dan surau.

Tapi bila kita tengok gambar dibawah nie, masyaallah, potong kek sambut hari lahir style orang puteh nik ajis ikut pulak, potong kek tiup lilin dihalalkan oleh nik ajis ketika dia menyambut hari lahirnya, tapi kalau umat islam nak sambut hari kelahiran Rasulullah, macam-macam fatwa yang dia keluarkan...


Hasan Ali - Haji Hadi - Nik Aziz - Anwar Ibrahim - awak lah jadi hakim dan saksi - wajib untuk lihat dan nilaikan

Thursday, January 12, 2012

JPJ YANG KURANG BIJAK DAN MEMUALKAN

Pujian harus kita berikan kepada JPJ kerana berjaya mengesan pemandu yang tdiak membayar saman. Sistem mereka memang update dan canggih.Tak bayar saman jangan harp nak baharukan road tax dan lesen. 

Baru baru ini seorang kawan telah membeli sebuah kereta dan menggunakan nama syarikat SDN BHD nya, Segala urusan telah selesai tetapi apabila  sampai masa untuk menukar nama ianya jadi satu masalah yang amat memalukan seluruh warga JPJ. 

Pihak bank telah menghubungi kawan saya mengatakan ada masalah sedikit sebab apabila JPJ key ini nombor sirail pendaftaran syarikat kawan saya ianya keluar nama  syarikat Cina dalam sistem JPJ. Lantas JOJ menasihatkan kawan saya berjumpa SRM. Kawan saya telah membawa surat SRM yang siap letter head mengesahkan bahawa syarikat itu adalah syarikat beliau. tetapi tetap direject oleh SRM dan JPJ mahu sahabat saya jumpa SRM lagi.

Kawan saya telah ke SRM sekali lagi, dan kali ini dia minta print nama syraikat Cina itu. apabila dia  print  nama syarikat  Cina itu keluar lah nombor yang sama yang bermula dari 000xxxxxx brtul , no xxxxx itu sama dengan nombor syarikat kawan saya. Dia kembali kepada JPJ , JPJ kata tak boleh juga sebab bila dia key ini nom 6 digit pendaftaran itu akan keluar nama syarikat Cina itu juGa. 

Persoalannya ,
1. KENAPA LAH MALAS SANGAT JPJ INI , TAK KAN  TAK BOLEH BUAT SEARCH , TAK TAHU PAKAI INTERNET KE ?? KE TAK ADA INETRNET DAN MENYUSAHKAN ORANG.

2. APA SURAT YANG BERLOGO SRM ITU TAK LAKU KE, KALAU JPJ KEY IN NOMBOR LAIN ITU MASALAH JPJ SEBAB DAFTAR SYARIKAT KAT SRM BUAK JPJ. APA YG ADA KAT SRM ITU VALID BUKAN APA YANG ADA PADA KOMPUTER JPJ.

3. YANG PAKING MEMALUKAN : BERPA LAMA PEGAWAI INI KERJA , TAK KAN TAK FAAHAM LAGI. BILA DIA KEY INI 6 DIGIT KELUAR NAMA LAIN NAMA SYARIKAT ENTERPRISE,DAN BUKAN SDN BHD, SAH SAH LAH SISTEM MEREKA YANG TAK BETUL SEBAB SYARIKAT SDN BHD , NOMBOR PENDAFTARAN SYARIKAT SDN BHD HANYA  6 DIGIT, ENTERPRISE PULA  9 DIGIT. KALAU KELUAR NO ENTERPRISE  6 DIGIT SAH SAH LAH SISTEM MEREKA SALAH. TAK KANLAH DAH KERJA BERATUS TAHUN PUN TAK TAHU BEZA NO PENDAFTARAN SDN BHD  6 DIGIT DAN NO ENTERPRISE 9 DIGIT.

HARAP PENGARAH JPJ WANGSA MAJU LIHAT KEPADA PERKARA INI.

zack1504@gmail.com


3 Lelaki Berparang Rompak Rumah Wardina Saffiyah, Suami Dipukul!


Terkejut kami apabila melihat akaun Twitter milik Wardina Saffiyah kecoh sebentar. Rumah Wardina telah dirompak oleh 3 orang lelaki dipercayai buruh Indonesia dan kesemua 5 buah laptop telah diambil pada jam 5 Pagi tadi.
Menurut Wardina di laman Twitter-nya, ketika 3 orang perompak tersebut masuk, mereka hanya mampu bersembunyi disebalik selimut. Manakala suami Wardina, Ikhwan telah dipukul kerana perompak tersebut berang apabila mereka tidak mempunyai barang kemas untuk dirompak. Tidak dapat dipastikan apakah kondisi suami Wardina buat masa sekarang.


Sehingga kini, polis sudah berada di rumah Wardina dan anak Wardina turut mengalami sedikit trauma akibat terkejut dengan kejadian yang berlaku. Perompak tersebut juga dipercayai masih berada di sekitar Ampang atau Bukit Antarabangsa.

Kepada anda semua, sila berhati-hati kerana perayaan Tahun Baru Cina sudah hampir tiba, mungkin akan ada lagi kes sebegini. Jadi, berhati-hatilah ya.

- "Mampos Barisan"; "Politik UMNO Sekular : Ustaz haramjadah

Dia kata Imam Barisan haram sebab imam dalam barisan, nama opun imam mana boleh duduk dalam barisan kalau imam di depan lah, bodoh ke gampang anak haram ini nak kelirukan rakyat, dia ntak tahu ke imam duduk depan. Aku yang jahil ni pun tahu imam kat depan.mana ada imam sebaris. kalau mcm tuh imam pas dalam bulatan sah ke?????? biol punya penceramah. Katanya politik boleh bicara dalam masjid, betul lah kalau politik Islam tapi PAS politik bukan politik Islam . Islam hina aib orang ke macam ustaz haramjadah ni kata Ibrahim Ali, macam dia kata imam PAS , babi punya ustaz ular bangang dan semoga Allah SWT laknat dia ni menggunakan masjid untuk menghina orang.

Bob Kuman pula akan join PAS..? - dia ni budak kampung aku

Setiap kali kalau aku berhari raya di kampung ku, Kg Sega N Sembilan dan pada pagi raya ketika sembahyang jumaat sememangnya aku akan terserempak dengan Bob Kuman ini di Masjid. tapi bukan di dalam masjid sebab Bob pergi ke masjid tetapi tidak sembahyang raya. Dia cuma berkumpul di luar dengan budak budak sebaya dengan nya bersembang sembang.

Betul lah kata Bob Arwah ayahnya adalah prnyokong kuat PAS dan rumahnya adalah markas PAS di kampung aku. Tetapi di kampung aku tidak ada orang PAS, hanya atrwah bapa Bob sahaja. Eloklah Bob kalau nak masuk PAS masuk lah , banyak lagi dosa boleh ditambah bila berada di pentas pentas fitnah PAS. Tapi bila dah join PAS jangan pula tak sembahayng raya di pagi raya ek.......kalau tidak macam mana nak jadi ulamak PAS nanti macam Bob lokman.

Antara artis yang mengkagumi Ust Azhar Idrus adalah Bob Kuman. Bob Kuman atau nama sebenarnya Husni Mohd Rawi memperolehi nombor telefon Ust Azhar Idrus daripada Zizan dan telah menghubunginya baru-baru ini ketika berada di dalam hospital.

Mengakui telah mengikuti siri kuliah dan ceramah Ust Azhar Idrus melalui internet sejak setahun yang lalu, akhirnya beliau berjaya bercakap dan berbual dengan Ust Azhar Idrus sendiri.

Di dalam perbualannya itu, Bob menyampaikan hasrat hati ingin berada bersama-sama dalam gerakan dalam Islam tetapi sentiasa ada halangan.

Lebih menarik lagi, beliau turut memaklumkan bahawa bapanya sendiri merupakan penyokong kuat PAS suatu ketika dahulu dan pernah di rumah mereka menjadi markaz PAS.

Bapa Bob Kuman, Hj Mohd Rawi merupakan penyokong kuat PAS
sumber MPP online.

Wednesday, January 11, 2012

Dah beranak dah Gay Melayu Arif Alfian rupanya

Bahagia hidup ke anak cucu, dah ada anak dah...pengantin lelaki ngan lelaki ni. kuar ikut mana ek...... Semoga Allah buka pintu hatinya dan bertaubat dan kembalilah kepangkal jalan. tolong buka baju melayu tuh boleh tak, buat malu melayu ya...

BAPOK TUA GAMPANG KURANG AJAR TAK LAKU GEMBIRA BOLEH GANTI SAIFUL

Hari ini bakal tercatat dalam sejarah, Anwar Ibrahim akhirnya dibebaskan dari tuduhan liwat terhadap Saiful Bukhari Azlan.

Kes yang berlanjutan selama hampir 3 tahun setengah ini benar-benar memberikan impak yang besar pada Anwar Ibrahim dan juga penyokong beliau. Namun begitu, apa yang pasti disini ialah Azwan Ali antara salah seorang selebriti yang menyokong Anwar Ibrahim sepenuh hati.

Ini terbukti apabila pagi tadi selebriti yang penuh kontroversi ini telah menulis di akaun Twitter rasminya dengan perasaan gembira apabila tuduhan terhadap Anwar Ibrahim ditarik dan kes ini dimenangi sepenuhnya oleh Anwar.

Azwan Ali turut mengutuk Saiful Bukhari Azlan sekeras-kerasnya



Buruknya perangai muslimah PAS haramjadah ni !!!

Kalau dah kaum wanita duduk terlolong lolong terjerit jerit memaki hamun ditengah jalan, kalau duk mengangkang keletihan bergaul sesama bukan muhrim . Dulu Nik Aziz pernah haramkan musabaqah bagi kaum wanita kononnya  tidak menjaga aurat kerana suara itu adalah aurat. Biasalah jantan jantan PAS ni yang kuat sex , dengar suara perempuan mengaji al Quran pun boleh stim..... huh.. tapi hari ini terjerti terlolong macam  laknat  tak stim pula mereka. Sampai bersalaman dengan bukan muhrim lagi. 

Korang mahu ke isteri macam ini. Ini lah muslimah PAS sekarang. Siapa kata mereka ini baik budi bahasa dan perangai kerana pakai purdah dan jubah, Ada yang pakai jubah tak pakai seluar dalam kot, siapa tahu.senang nak selak aja. Yang tertangkap zinah dengan khalwat derngan pemimpin PAS , siapa. Entahlah aku dengar banyak cerita pasal muslimat PAS ini. Teruk perangai diorang ini macam hampas.Meluat kita tenguk.

Aku teringat di satu PRU, aku baru saja balik solat zohor. Muslimat PAS jerit kat aku, tenguk kapir laknat ini tak solat. Dalam hati aku sial betul betina haram jadah ini. Aku  balas kembali. "wei korang ingat aku macam orang PAS ke sembahyang tengah jalan  nak tunjuk dengan orang."  korang baca ratike ini tenguk lah sendiri perangai mulimat PAS yang macam haram jadah ini. Klik kat sini

Tuesday, January 10, 2012

WAN AZIZAH SURUH BODYGUARD LARI MALAM DARI HOSPITAL ????



Bodyguard Wan Azizah, Fayyadh Afiq Albakry Jaafar Sidek, 26, lari dari hospital, beliau keluar wad dengan tanpa arahan doktor dari Hospital Seberang Jaya dan mendaftarkan dirinya ke sebuah hospital lain.hA MUNGKIN INI ARAHAN BOS NYA.

Fayyadh Afiq mendakwa kononnya pihak polis mengganggu dia... Apa pula polis nak ganggu? pihak polis membuat siasatan dan mahu mengambil keterangan akan kesahihan cerita dia kena suntik racun.

Menurut Keputusan ujian Jabatan Kimia terhadap sampel darah dan air kencing pengawal peribadi Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail didapati negatif pengaruh racun atau dadah.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob berkata, keputusan ujian terhadap sampel darah dan air kencing Fayyadh Afiq, yang cedera di tangan kiri dipercayai dicucuk dengan objek tajam dalam satu ceramah di Cheruk Tok Kun pada Sabtu, diterimanya petang ini.

"Saya baru terima keputusan ujian itu petang ini dan ia (keputusan) negatif, darah dan air kencingnya (Fayyadh Afiq) tidak ada kesan benda asing termasuk racun atau dadah,” katanya di sini hari ini.

Katanya, Fayyadh Afiq, yang dirawat di Hospital Seberang Jaya (HSJ), telah keluar daripada hospital tengah malam tadi.

"Beliau sendiri yang meminta untuk balik (keluar hospital) kerana mendakwa telah sihat,” katanya.

Ayub berkata, siasatan lanjut masih diteruskan bagi mengetahui punca sebenar kecederaan mangsa.

Berita terdahulu laman media dan blog pembangkang spin Fayyadh di suntik racun dan cubaan bunuh terhadap president PKR Dr Wan Azizah

 Blogger pembangkang menulis.
"Ini kerana menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang, Senior Asisten Komisioner Zahruddin Abdullah, Fayyadh keluar atas kehendak sendiri kerana ingin mendapatkan rawatan lanjut di sebuah hospital pakar. dan pegawai perubatan memberi kelulusan untuknya keluar dengan alasan mendapatkan rawatan di hospital pakar.

Tajuk yang sesuai dan tepat sebenarnya ialah ‘Fayyadh sudah lari dari Hospital’..
ini kerana tak pernah lagi aku dengar seorang pesakit dibenarkan meninggalkan Hospital atau discharge dari wad pada pukul 2.00 pagi kecuali sudah sangat kritikal.." kata Dr Mim.

HASAN ALI TERSINGKIR DARI KERUSI SYURGA DI GANTIKAN OLEH ANWAR ? MACAM MANA???

Bagaimana agaknya kedudukan Hasan Ali setelah tersingkir dan di pecat dari PAS. Apakah dia masih lagi pnghuni Syurga kerana dia bukan lagi ahlli PAS. Apakah Nik Aziz sudah menarik balik kerusi beliau di dalam Syurga bersama Zulkefli Nordin dan juga Nasharudin Mat Isa. Nik Aziz kata hanya mereka yang sokong PAS sahaja Islam dan masuk Syurga. Tapi yang hairan ini orang yang masuk syurga ini berketua dan berkhalifahkan Anwar Ibrahim yang bukan ahli PAS Mungkin Nabi Aziz sudah bagi keloggaran kepada  Imam Mahadi ini kerana sudah bebas sebagai Peliwat.. Entah alu pun tak faham..macam mana tah syarat ke Syurga, setahu aku sokong PAS saja, habis Nuar tuh PKR macam mana boleh masuk syurga. TAK PER BIAR NABI AZIZ SELESAIKAN.........

Shamsidar paling gembira Anwar Gembira dalam kecewa , Wan azizah dan azmin paling kecewa mendengar keputusan hakim?????

Ketika hakim mengumumkan  Anwar dibebaskan dari tuduhan liwat, bukanya penyokong BN dan juga penyokong UMNO mahu pun  DS Najib Tun Razak yang terperanjat. Rupa rupanya Anwar yang terperanjat besar. Wan Azizah tersentap , yang gembira hanya lah Shamsidar jika di lihat dari raut wajahnya, Maklumlah ada lagi masa bergurau senda. Azmin gusar kerana ini semua menyemakkan kepalanya sebab bukan dia saja yang akan kena layan Anwar sekali sekala Sham...... pun nak layan juga Anwar.

Manakan  tidak pening kepala,duit  sudah banyak habis. segala perancangan  tergendala. Gerakan Mahasiswa kurang ajar terpaksa dihentikan dengan akhirnya  si penyedap mendapat rehat  selama 3 semester. Lama juga 3 semester jika perempuan tulin  sempat lah kalau  nak mengandung. Kalau lelaki tak berapa nak lelaki kata Abon dari kumpulan Osbon  hanya setakat  simpan air dalam dubur saja lah sebelum berak, Nak buat jadi bukti dah tak laku. Berakkan saja air tuh dalam jamban. Mat Mat gedebe dari Kelate yang bawa bom sudah di kenal pasti. Upah rm50 pun jadi, murah betul nilai  orang PR ini. Upah RM50 sekepala siapkan makan minum  dan tempat gtidur dalam lokap. Tapi malangnya   segala perancangan ini tidak berlaku.  Tidurlah balik dalam bas  dan beredar dari Kuala Lumpur.

Wan Azizah kecewa, kenapa tidak dijatuhkan hukuman bersalah saja. sekurang kurangnya malam malam aku tidur lena dan tenang. Tidaklah wajah Saiful , Azizan , Adam Adli datang bermain  dalam mimpi ku. Tidur ramai ramai atas katil dengan Anwar.Inilah menang dalam kalah, Rakyat  tahu apa yang berlaku, rakyat tahu kenapa Anwar tidak mahu bersumpah, rakyat tahu air mani siapa , tak kan lah  Saiful nak bagi  jubo dia kat lebu pula. Cerita ini tidak akan habis, Rakyat  akan tetapn  terbau busuk setiap kali  Anwar lalu depan mereka , setiap kali Wan azizah lalu depan mereka.sebab bau itu hancing dan perit.

DAP juga pening kepala, Karpal Singh kata dia sudah buat yang terbaik untuk sumbat Anwar dalam penjara. Sebenarnya kata Karpal kes ini oleh selesai lama sudah, karpal saja tangguh tangguh lama lama supaya ianya menampakkan kesalahan Anwar. kalau Karpal tidak tangguh  sampai 6 kali lebih . kes ini sebenarnya  3 bulan sudah selesai. Muatsahil lawyer hebat macam Karpal tidak tahu... Sian Anwar menang dalam kalah.

Lim Guan Eng Nazak dipukul orang Melayu Semalam - T Kasih PDRM dan sistem perundangan Negara

Aku memang tidak berniat untuk menjadi rasis , tetapi hakikatnya  aku tidak boleh berselindung kerana jika aku berselindung tentu ramai yang tidak akan memahami. Anwar di bebaskan hari ini dari tuduhan liwat. Orang UMNO menerimanya dengan tenang hati dan  hati terbuka. Sebab itu bukan urusan kita. 

Benar atau tidak Anwar meliwat hanya Anwar  , Wan Azizah dan Nurul Izzah yang tahu. Belum pun hukuman dijatuhkan mereka sudah merasakan bahawa Anwar bersalah dan melancarkan kempen  Safe Anwar 901. Anwar begitu yakin bahawa dia sememangnya bersalah dan akan dipenjarakan. Hanya  bukti tidak cukup untuk menuduh Anwar mungkin. Mungkin tidak ada empat orang yang menyaksikan Anwar meliwat Saiful.  Anwar pun bijak  sebab tidak panggil empat orang untuk lihat dia liwat Saiful...
Sebenarnya kes liwat Anwar Ibrahim adalah hal Anwar dan Saiful dan tidak kena mengena dengan kita langsung cuma Anwar saja yang menabur fitnah bahawa kes liwat ini adalah konspirasi UMNO dan  DS Najib.UMNO langsung tak angkat pot dan menyerahklan kepada  badan kehakiman untuk menentukan  dan membicarakan Anwar. 

UMNO peduli apa , sama Anwar di bebaskan atau  di penjara.  itu hak badan kehakiman. Siapa sebenarnya yang untung jika  Anwar di penjarakan, Bukan UMNO . namun jika kita insafi apa yang berlaku hari ini kita perlu bersyukur kerana  terselamatnya orang Melayu dari perang saudara.
Jika Anwar dipenjarakan tadi tentu sekali  berlakunya  perang saudara sesama kita.

Nik Aziz  Anwar Ibrahim tidak peduli , bagi mereka yang penting mereka dapat kuasa.Yang paling  kecewa apabila Anwar dibebaskan adalah DAPig kerana orang Melayu tidak bergaduh sesama  sendiri. Orang Melayu tidak berperang dan orang Melayu tidak berparang sesama sendiri dan orang Melayu tidak melawan polis.

Percaya lah Lim Guan Eng , Karpal Singh dan India India dalam PKR yang jadi kurang ajar adalah kerana  Melayu bergaduh sesama Melayu. Syabas pihak PDRM. Mungkin sebelum ini saya tersilap membaca akan tindakan  PDRM membenarkan perhimpunan ini diadakan. Terima Kasih sistem perundangan negara yang telus kerana menyelamatkan bangsa Melayu semalam. DAPig KECEWA SEKALI KERANA BANGSA MELAYU TIDAK BERPERANG SEMALAM. Lim Guan Eng nazak semalam seolah olah dipukul oleh bangsa Melayu yang tidak berperang semalam.

Monday, January 9, 2012

Azwan diliwat Azmin ??? ha ..Saiful diliwat bapanya ???

Mulut pondan yang kurang ajar ini yang sangka dan perasaan dia ini hebat tak sedar lubang najis busuk menuduh  pula bapa Saiful yang kliwat Saiful. bagaimana kalau orang kata  Azmin Ali yang liwat Azwan tentu Azwan marah sebab Azwan tahu Azmin punya tak power dan itu lah sebab nya Shamsidar ....la la la la la tanya  Anwar dia tahu lah......

Kurang ajar punya bapuk. Klaua aku junpa bapuk tua ini aku sumbat bontot dia dengan cili api biar terbakar dan berkudis, tak caya cuba baca kenyataan Azwan ini klik sini

Penyedap Anwar juga hanya kena tiga semester



Adam Adli telah digantung 3 semester oleh pihak UPSI. Tak apa le, berkebetulan Nuar pun masih bebas, maka boleh le mintak kerja sementara jadi 'pembantu khas'.


Nampak gaya SMM mengajak mahasiswa untuk menjadi monyet lagi. Memang celaka dua tiga ekor ni! Orang suruh belajar, lain yang dibuatnya. Kalau dah tak puas hati dengan tempat belajar, berhenti dan cari aje tempat lain, jangan susahkan orang lain yang nak bela

KENAPA ANWAR TAK PERNAH PAKAI KOPIAH ATAU SONGKOK : MANA CHEGU BARD???



KUALA LUMPUR - Tidak kurang tiga ratus orang berhimpun dalam majlis solat hajat yang diadakan di perkarangan rumah Datuk Seri Anwar Ibrahim malam ini sebagai tanda sokongan penuh supaya beliau diberi keadilan dalam keputusan perbicaraan esok. 

Solat hajat diimamkan oleh bekas mufti Wilayah Persekutuan Profesor Madya Datuk Dr. Mohd Hashim Yahya dengan harapan agar Malaysia diselamatkan dan Anwar bebas daripada dipalitkan dengan dakwaan meliwat. 

Majlis berkenaan bermula sekitar jam 7 petang yang menyaksikan orang ramai menunaikan solat Maghrib berjemaah dan diikuti dengan ceramah. Selesai solat Isyak, mereka mengadakan sembahyang hajat. 

Antara yang hadir Anwar sendiri bersama Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohamed Azmin Ali dan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shamsul Iskandar Mohd Akin.

LIHAT WAJAH AZIZAH , SHAMSIDAR , ANWAR DAN AZMIN KETIKA MENERIMA KEPUTUSAN MAHKAMAH - SENDIRI FIKIRLAH

Kan Aku dah kata :: Anwar masih tak lega dengan keputusan mahkamah

Anwar kata mahu ketelusan mahkamah , prosidure mahkamah perlu diikuti utuk memndapatkan ketelusan, kalau nak ikut cakap engkau saja , kau buat lah mahkamah sendiri. rayuan tetap ada, belum tentu ekau menang Anwar. ini semua selepas PRU ahakzzzz sila baca ini juga
klik sini untuk baca kenapa  Nuar tak rasa lega lagi.

Jangan terlalu gembira Anwar - Gembiralah hanya untuk sementara kerana.....

Undang undang negara telah dibuktikan bahawa ianya bersih dan tuduhan mereka terhadap UMNO dibuktikan tidak benar. Tuduhan konspirasi oleh Najib juga tidak benar.Anwar di bebaskan kerana Mahkamah mendapati tuduhan terhadapnya tidak kuat , bukan tidak melakukannya. baca ini

Prosidur Mahkamah membolehkan Saiful membuat rayuan, sejarah perbicaraaan ulangan atau rayuan pernah keputusan berubah yang mungkin akan menyebelahi Saiful Lawan tetap Lawan , Perbicaraan belum selesai melainkan mahkamh rayuan yang membuat keputusan bahawa Anwar di bebaskan.

Buat seketika tidak apa , biarkan Anwar bebas.Tarikh perbicaraan mahkamah rayuan selepas Pilihan Raya Umum. So kita tumpukan kepada PRU dulu.

YY juga melaporkan ada penyokong Anwar berbangsa India meninggal : Gambar aku ambil dari blog YY sila klik
perkarangan  Mahkamah

Bloggers YY melaporkan ada penyokong Anwar yang sesak nafas dan meninggal dunia,

dia orang ni semu tak kerja ke

penyokong  anwar

pihak polis mengawal keadaan

aAnwar Gembira

Blog Archive

Share It

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts