Friday, January 20, 2012

PAS DI LEMBAH KEHANCURAN BERSAMA NIK AZIZ DAN HADI AWANG

Sungguh memalukan apabila PAS yang mahu dikenali sebagai sebuah parti Islam kini hanya diperkotak katikkan oleh parti parti sekutu PKR dan DAP.alam pembahagian kerusi Exco , PAS tidak lagi diberikan kerusi Agama  tetapi sebaliknya diberikan kerusi sukan. Huh mamat yang selesa dengan kain pelekat ini nak bersukan.

Mengapa PAS tidak lagi diberikan exco agama, walaupun banyak alasan yang diberikan oleh PAS tetapi jelas  kita faham ini adalah kerana tekanan dari DAP yang tidak mahu PAS memegang jawatan Exco Agama. Pemuda PAS jadi kecut telur, khususnya  pemuda PAS Selangor apabila hak mereka sebagai pejuang agam di nafikan di perkotak katikkan.

Alasan PKR mungkin dalam PAS sudah tidak ada ulamak lagi, maklumlah PAS sudah dibersihkan dan semua ulamak sudah dihalau waktu pemilihan yang lalu dan yang tinggal kini hanyalah  kumpulan Anwar .kalau ada pun pemimpin PAS yang mahu menjaga  hal ehwal Islam juga dipecat . Kini PAS diberikan tugas  menjaga hal sukan dan adat resam Melayu.

Kini PAS bukan lah lagi sebuah parti yang dihormati sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam. PAS kini  hanya lah kuda tunggangan  DAP dan PKR bagi merealisasikan cita cita kedua dua parti ini.

1 comment:

  1. Salam Tuan , harap dapat tuan link kan blog sy ke blog hebat tuan , blog tuan tlh su link kan ke blog saya http://gombakharapan.blogspot.com

    ReplyDelete

Blog Archive

Cili Api Bloggers

Politik N9

PRU13N9

Gerbang Tempur Puteri UMNO (Malaysia)

My Blog List 2

Popular Posts